Bedankt voor jullie reacties, laat me proberen uit te leggen wat we al gedaan hebben:
- We hebben op beurzen gestaan (tooling event, HP software universe, HR beurs).
- Geografische focus hebben we niet, alhoewel we ons vooral richten op Benelux en Duitsland.
- Een heel sterk punt van onze software is de UI. Het ziet er fraai uit en is makkelijk in onderhoud. Concurrentie heeft meer technische toeters en bellen, maar vergeet gebruikersgemak.
Online zijn we niet zo sterk aanwezig, alhoewel we veel over content marketing hebben gelezen en gepraat. Probleem is vooral dat we geen focus kunnen kiezen. Onze oplossing wordt gebruikt om nieuwe vacatures aan te vragen, goed te keuren en online beschikbaar te stellen, maar ook voor het bestellen van nieuwe hardware bij IT, met automatisch rechten toekenning voor het account.
We hebben klanten die heel tevreden zijn en ook graag als reference dienen. Op papier staat helaas nog niks.
Onze Sales man doet niet anders dan rondbellen en probeert afspraken te maken, maar krijgt constant als response: we hebben al tool dit of dat, of nu geen prio, of andere excuses. Het schrijven van goede teksten om de content marketing van de grond te krijgen en een stroom bezoekers naar onze site te halen lukt niet met de mensen die we nu hebben.