Jump to content

Chandervd

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • Gender
    Male
  • First name
    Chander
  • Last name
    Van der Veen

Company info

  • Location
    Rotterdam
  1. Update: -Ik heb mijn klant terugbetaald en heb rust in huis. - Mijn leverancier ontkent alles en ben aan het procederen sindsdien. Dit gaat jaren duren! En heel veel geld.
  2. Goedemorgen, Ten eerste, het is geen slappe of halve verhaal en ik heb niemand belazerd. Waarom is men zo negatief en zoekt meteen onwaarheden in mijn verhaal. Kan iemand in deze forum die een vraag stelt ook gewoon eerlijk zijn geweest? Ik lees in meerdere rubrieken dat men gelijk een oordeel heeft over wat de ander zegt. Je weet het niet. Neem het gewoon aan wat er gezegd wordt. Klaar! Nogmaals, er werd geen druk uitgeoefend door mijn klant naar mij toe; vandaar dat ik ook niets deed. Het zou mij geld kosten die ik niet heb. Ja, je kunt wel zeggen dat het me eerste belangrijke transactie was met aanbetaling. Normaal gesproken wordt er 100% voorruit betaald. Ik heb samen met mijn klant gewacht op de onderzoek van de krediet verzekering maatschappij tot op heden. Vandaar hebben we geen juridische stappen ondernemen naar elkaar toe. Nu blijkt dat het niet komt; heeft de klant van mijn klant de vordering juridisch (via de rechter) gedwongen bij mijn klant en met succes. Vandaar dat ik het nu ook heb ontvangen. En zal het ook moeten starten richting mijn leverancier. Blijkbaar is er geen andere oplossing anders heb ik dus ook te maken met bestuurlijke aansprakelijkheid omdat ik mijn leverancier juridisch niet heb aangepakt. Zoals ik al eerder besloot ga ik maandag een advocaat inhuren om aan beide kanten de zaak aan te pakken. Bedankt voor de suggesties en commentaar.
  3. Ik zeg toch niet dat hetzelfde is. Er staat twee vermeldingen: 1. Dat het gaat om ICP 2. Factuur met 0% BTW Als de goederen in Nederland worden afgeleverd, krijgt u in de meeste gevallen een factuur met 0% btw. In Nederland moet u vervolgens voor deze aankoop btw betalen. We noemen dat een intracommunautaire verwerving. Bij diensten uit andere EU-landen staat op de factuur 'btw verlegd'. Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_afnemen_uit_andere_eu_landen/btw_berekenen_over_goederen_en_diensten/ -- Bedankt voor alle bijdragen. Welterusten!
  4. Naïviteit herken ik niet bij mezelf. Maar ik wordt liever naïef genoemd dan onbeleefd.
  5. Oprichten van een nieuwe bv kost maar €299. Geen tienduizenden euro's. Coasara: we hebben het eerder al over bestuurlijke aansprakelijkheid gehad. Er is geen opzet en of onbehoorlijk bestuur. Mijn klant heeft op dezelfde manier gehandeld als ik. Mijn klant is de schakel nummer 3 en ik 4. Tussen koper en producent zitten er 7 schakels. Het feit dat hij nu pas procedeert heeft te maken dat hij nummer 2 heeft moeten betalen. Die heeft zijn centjes dus nu terug. En nummer 1 ook van 2. -- Het feit dat mijn klant niet mee wil werken om gezamenlijk mijn leverancier aansprakelijk te stellen is onlogisch. Er is niets te verhalen bij mij; wel bij mijn leverancier. Waarom kan ik bv mijn rechten gewoon niet overdragen aan mijn klant? Dan kan ik schadeloos gesteld worden en hij de claim neerleggen bij de schuldigen? Nu moeten we allebei kosten maken.
  6. Niets. Bestelling is geannuleerd. Er is geen verkoop factuur opgemaakt. Alleen een verkoop contract. AanBetaling is gedaan aan de hand van een proforma factuur.
  7. Goedenavond, Klopt, ik heb een aanbetaling ontvangen en niet geleverd. Maar de betaling niet zelf gehouden; en doorbetaald aan mijn leverancier. Dus ik heb geen cent om te bakken! Wat nu? De huidige BV liquideren en opnieuw een BV onder de holding oprichten? Is dit een oplossing? Ipv advocaten met geleend geld aan het werk te zetten; zonder garanties?!
  8. Er was geen druk erachter gezet door geen een van de partijen. We hebben gezamenlijk de idioot die ons heeft belazerd er achteraan gegaan. Dat is uiteindelijk beland in een politie dossier. Vervolgens waren alle partijen in de veronderstelling dat de krediet maatschappij zou uitbetalen. Vandaar. Maar ik maak me nu ook op om een strijd te geven op alle fronten. Het is nu menens. Bedankt voor alle suggesties. Het heeft me op scherp gezet.
  9. Klopt! Ik ben niet verder gegaan dan afwachten dat de krediet verzekering mijn leverancier zou uitbetalen. Ik en mijn klant zijn daar samen mee akkoord gegaan om het af te wachten. Nu mijn klant een betalingsregeling heeft getroffen met zijn klant; wil hij met mij dezelfde richting op vermoed ik. Vandaar dat het nu ineens opnieuw manier verloopt. Daarom meen ik ook nu juridische stappen te ondernemen naar mijn leverancier toe. Bedankt.
  10. Behouden werkmaatschappij Ik heb heel veel tijd besteed aan het opzetten van mijn bedrijf. Ik hoop in de toekomst wel winst te maken. Maar op het ogenblik is mijn partner die ons door deze moeilijke tijden heen sleept. ////Toch een paar suggesties op basis van een grote slagingskans; -verkoop jou vordering aan je klant. --> Ze zijn niet geïnteresseerd.. -ga naar een deurwaarder, leg de situatie uit, en probeer een no cure no pay afspraak te realiseren. Desnoods met een aanbetaling van bv 750 euro. --> ik snap dit niet. Welke deurwaarder? Hoe zou ik dit moeten aanpakken? Ik moet naar de zitting (kort geding); daarna zal misschien de rechter een curator inschakelen; die zal dan eerst zelf zijn kosten willen hebben. Etc etc. -kan jou leverancier zijn leverings verplichting niet na komen via een derde partij? --> deze snap ik ook niet. Sorry, hoe? Wat? -waarom willen zij de overeenkomst niet ontbinden? --> dit is naar mijn weten al gebeurd. Vandaar de terugvordering / claim. ///// Bestuurlijke aansprakelijkheid / onbehoorlijk bestuur Zien jullie risico's tav mijn handelen? Ik heb het geld niet gehouden. Ik heb mijn leverancier onderzocht naar betrouwbaarheid. Ik heb altijd meegewerkt aan alle vragen van de klant. Ik heb een behoorlijke boekhouding. Deponeren van jaarstukken etc. Ook verder geen andere verplichtingen die de rechtspersoon niet kan nakomen (bv leningen etc). Conclusie Ik denk dan gewoon naar een goede advocaat te gaan die een zaak begint tegen mijn leverancier. De afspraken die ik daar kan maken zullen ook de afspraken zijn die ik aan mijn klant kan bieden. Hiervoor zal ik een lening moeten aanvragen. Want mijn advocaat zal dan tussen beide partijen moeten functioneren. Dit gaat zeker heel veel geld kosten..
  11. Hallo, Ik waardeer enorm dat jullie meedenken. Het gaat om 49000€ en heb al 7000€ terugbetaald. Ik denk niet dat ze mij dit geld zouden lenen. Ik kan het altijd vragen uiteraard. Leverancier Z en zijn bedrijf Trouwens mijn leverancier heeft een groeiende bedrijf met 6 medewerkers. De eigenaar rijdt in een Mercedes S klasse (bedrijfswagen) en heeft inmiddels zelfs futuristische producten op YouTube als reclame gezet. Financieel Holding en bv zijn tegelijkertijd opgericht en heeft ook geen middelen. Contract Ik heb een order geplaatst bij mijn leverancier en ze hebben mij een proforma factuur gestuurd en we we hebben aanbetaald nadat we een sales contract hebben getekend. Het contract geeft aan de hoeveelheden en prijs. Leveringsdatum etc. Krediet verzekering leverancier Trouwens ik moet er nog aan toevoegen dat mijn leverancier zogenaamd een limiet had op zijn leverancier bij een krediet verzekeraar. Na een jaar wachten; zgn dat het 80% verzekerd zou zijn en terugbetaald zou worden gaf mijn leverancier aan dat ik het had verkeerd begrepen en dat hij alleen maar een juridisch bijstand kreeg van hun. Ik was heel verbaast om dit te horen. Ook mijn klant. Want we gingen allebei ervan uit dat er ten miste een deel van het geld terug zou komen. Ik heb mijn vertrouwen verloren in Z. Heeft iemand ervaring met de wet keten aansprakelijkheid? Valt mijn situatie hieronder?
  12. Bedankt voor de commentaar. Ik heb alle mogelijkheden in kaart gebracht mbt mijn claim tegen leverancier Z. Dit kan mij meer dan tien duizend euro kosten + 2-3 jaar. Ik heb alleen daar de middelen niet voor. Ik wil een advocaat inhuren om enigszins te proberen dat ik mijn best doe. Maar hiervoor moet ik een lening krijgen want de bv is echt leeg. Sinds het incident geen activiteiten geweest. Het heeft me persoonlijk ook nogal beïnvloed in mijn werk. Ik heb enigszins mijn vertrouwen verloren in mensen. Ik heb niets gehouden van het geld. Ik heb mijn onderzoeksplicht ook gedaan en de goederen bij een betrouwbaar groothandel gekocht. 1/7 van het bedrag ook terugbetaald aan Y omdat ik en mijn leverancier dat hadden ingehouden als winst. Mijn advocaat zal moeten uitleggen dat ik ook slachtoffer ben. Ik las iets over keten aansprakelijkheid. Dit zie je vaak in de bouw; tussen onderaannemers. Weet iemand iets hierover te vertellen? Ervaringen? Ik zit tussen in de keten van 7 traders Want het schijnt dat er 7 schakels zat tussen de eindkoper en eindgebruiker. Ik was nummer 4.
  13. Ik heb een holding ABC en een bv X sinds 2011. De werkmaatschappij X heeft een aanbetaling (duizenden euro's) ontvangen van zijn klant Y in 2014-2015 en deze doorbetaald aan zijn eigen leverancier Z. Leverancier Z heeft het ook doorgestort naar zijn leverancier Q. Op zijn beurt heeft Q nooit geleverd. Nu eist mijn klant Y zijn aanbetaling terug via een advocaat - kort geding / zitting. Mijn leverancier Z heeft een goede reputatie en is een bekende groothandelaar. Zij zeggen dat ze stappen ondernomen hebben jegens Q en dat de politie op zoek is naar de eigenaar. Schijnt dat hij naar het buitenland is gevlucht. Interpol heeft het dossier op dit moment in behandeling. Dit duurt al meer dan een jaar. Ik X heb voorgesteld aan mijn klant Y samen een zaak tegen mijn leverancier Z op te starten omdat mijn werkmaatschappij X helemaal leeg is. Er zijn geen bezittingen of activa in de BV X. Maar mijn leverancier Z heeft dat wel. Mijn leverancier Z is in mijn ogen ook schuldig omdat zij niet hun eigen leverancier Q hebben nagecheckt. Dat heb ik dus wel gedaan en in mijn ogen geen fouten gemaakt als bestuurder. Mijn klant is daar niet op ingegaan. Hij weet dat ik geen middelen heb om hem te betalen. Ik moet wachten op mijn leverancier. Maar mijn klant geloofd mij niet en denkt dat ik wel de middelen heb. We X zijn nu gedagvaard door mijn klant Y en ik moet voorkomen binnenkort. Ik vroeg me af of jullie mij kunnen adviseren wat ik kan doen? Ik wil in principe de bv X behouden. Maar heb de middelen niet (-54,23 € op rekening) om de schuldeiser of een advocaat te betalen. Of een zaak op te starten tegen mijn leverancier. Ik dacht zelf aan het volgende: 1. Bv liquideren en opheffen; in overleg met de schuldeiser. 2. Zelf faillissement aanvragen; curator wordt hiermee benadeeld! 3. Afwachten dat de advocaat van de schuldeiser Faillisement zal aanvragen; nogmaals wil de bv eigenlijk behouden. 4. Contact opnemen met de advocaat en uitleggen dat er niets te verhalen valt bij ons en hun machtigen om de zaak richten tegen mijn Z leverancier. Dus een gezamenlijke actie ondernemen X + Y --> Z.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept