dnhems

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

dnhems's trofeeën

  1. Klopt Odeon, het uitzendbureau factureert het bedrijf en vervolgens betalen zij me uit. Ik vond het zo apart, aangezien ik een 6% dienst lever en zij 21% op de factuur zetten voor mijn werkzaamheden.
  2. Als personal trainer moet ik werken met zowel laag als hoog btw tarief. Ik moet in principe 6% rekenen, tenzij de klant al lid is van het sportcentrum waar gesport is of wanneer we buiten trainen. Dan is het 21%. Nu word ik ook ingehuurd door een bedrijf om bij hun op locatie training te geven aan de werknemers. Dit loopt via Startpeople.Ik zie dat er op deze factuur 21% gerekend word voor mijn uren. Klopt dit? Moet dit niet 6% zijn? Ik zou hier graag opheldering over krijgen en kijk uit naar jullie antwoorden. Bij voorbaat dank,
  3. Klopt. Aan het einde van het jaar stuur ik een overzicht naar een boekhouder. Zij doen daar dan de volledige boekhouding. Ik houd eigenlijk alleen maar een balans bij voor mezelf en doe de kwartaal aangifte aan de hand van die balans.
  4. Wat ik aan boekhouding doe is enkel een factuur maken en een inkoopfactuur inboeken. Dit kan beide in WeFact en werkt voor mij gewoon erg fijn. Aan de hand daarvan doe ik elk kwartaal aangifte. Aan het einde van het jaar stuur ik alles naar een externe partij voor de volledige boekhouding. Je zou eigenlijk kunnen stellen dat ik simpel gezegd alleen een balans bij wil houden. In dat geval is WeFact inderdaad enkel facturatie. Voorheen werkte ik in Acumulus en probeerde ik zelf een volledige boekhouding te voeren, maar ik merkte dat ik hier te laks in was. En eigenlijk alleen een balans wil bijhouden. Los daarvan kan ik niet een ander pakket pakken voor mijn werk in de sport. Dat systeem is namelijk echt specifiek gemaakt voor sport. Leden kopen daar hun lidmaatschap en producten, plannen trainingen in en ontvangen daar de factuur uit. Ik kan daar geen facturen inboeken om een losse (sport) balans te krijgen. Wel kan ik een inkomstenoverzicht genereren. Wanneer ik dan een overzicht genereer van maand x staat daar een bedrag. Laat even zeggen €200,-. Dit zijn inkomsten die al door de klant betaald zijn, ze betalen namelijk direct. Vanuit WeFact heb ik een aantal facturen gestuurd naar klanten voor mijn werk als cameraman. Laat zeggen €500,- Om dan alles in WeFact te hebben en dus een duidelijk overzicht te krijgen voor de btw aangifte wil ik dan een factuur van WeFact aanmaken. Deze krijgt de naam: "Werkzaamheden sport maand x" en heeft het bedrag van €200,-. Die zet ik meteen op "betaald" omdat de klanten al meteen betaald hadden en het bedrag gewoon al op de rekening staat. Volgens mij heb ik dan toch gewoon een goed overzicht van alle inkomsten in 1 pakket? Punt is wel dat ik dan dubbele facturen in mijn boekhouding heb zitten... de klanten hebben namelijk al een factuur en ik maak er naderhand nog 1 aan per maand waar ze ook op staan.
  5. Goedemiddag, Mijn vraag gaat over het combineren van 2 softwarepakketten m.b.t. de administratie. Ik werk als eenmanszaak en het 2 activiteiten. Dit zijn werkzaamheden in media en in de sport. Voor mijn administratie gebruik ik ook 2 systemen, 1 heb WeFact voor het stukje media en voor sport heb ik een pakket waar ik ledenadministratie,roostering en facturatie voor die leden doe. Deze combinatie maakt het erg lastig om aan het einde van het kwartaal de aangifte te doen en om een duidelijk overzicht te hebben over het totaalplaatje. WeFact is wat meer uitgebreider met boekhouding en ik wil daar graag de aangifte in doen. Hoe kan ik er nu toch voor zorgen dat ik een duidelijk overzicht heb in 1 pakket (WeFact)? Is het een optie om in WeFact mezelf als klant aan te maken (Referentie naar werkzaamheden sport) en zo een factuur aan te maken voor het bedraag aan inkomsten uit de sportwerkzaamheden? Wanneer ik die dan ook direct op betaald zet moet het toch kloppen? Ik hoor graag jullie adviezen. [verandering: titel]
  6. Beste Ron, Dank voor je antwoord. De naam van de V.O.F. was voorheen een handelsnaam van me. De voormalig vennoot vindt het geen probleem dat ik deze weer gewoon in gebruik neem. Dat de V.O.F. ongeveer evenveel administratie heeft geloof ik meteen, maar het is meer dat ik dus alles dubbel heb wanneer ik de V.O.F. blijf houden. Denk dan aan een extra administratie m.b.t. de belastingaangifte en hiermee ook weer extra kosten bij de accountant evenals de extra kosten van een extra bankrekening. Het komt er gewoon op neer dat ik straks weer als zzp-er wil gaan werken als cameraman en personal trainer. Tenzij ik hier het advies ga krijgen om die V.O.F. te behouden. In dat geval zou mijn vrouw vennoot moeten worden, maar ik begrijp dat daar ook weer haken en ogen aan zitten.
  7. Beste, Voorheen was ik enkel als zzp-er werkzaam. Ik ben cameraman en daarnaast ook personal trainer. Ik had als zzp-er dus twee verschillende functies. Onlangs heb ik met een kennis besloten om een V.O.F. op te starten om daar onze personal trainingen in onder te brengen. Oké, mijn PT handelsnaam van de hand gedaan, V.O.F. opgezet, bankrekening geregeld en klaar om verder te gaan. Helaas besluit de persoon nu om het toch maar niet door te zetten en uit de V.O.F. te stappen. Hebben jullie tips voor me? Ik ga uiteraard wel gewoon verder met beide functies, dat deed ik voorheen ook. In mijn beleving heb ik twee opties: a. V.O.F. helemaal uitschrijven en gewoon weer de handelsnaam als zzp-er toevoegen. b. V.O.F. behouden met mijn vrouw als vennoot. Zij doet toch alle social media en promotieactiviteiten. Wat is jullie advies? Optie a heeft als voordeel dat ik weer gewoon 1 administratie, bankrekening etc heb, maar heeft dus het nadeel dat het niet gesplitst is. Optie b heeft als voordeel dat alles duidelijk gesplitst is, maar heeft dus als nadeel dat ik extra kosten krijg voor de administratie etc. Ik hoor heel graag van jullie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.