Jump to content

melonheaven

Junior
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0

Recent activities

  1. Het is mij geleerd dat kosten alleen te factureren zijn wanneer de klant akkoord heeft gegeven op de kosten door bijvoorbeeld de e-mail of een getekende offerte. Stel ik licht een klant in over de kosten per email of aangetekende brief, en de klant geeft aan dat ik kan beginnen met het werk en deze wordt uitgevoerd. Maar de klant heeft nog niet formeel akkoord gegeven door middel van akkoord te typen in de mail of te ondertekenen. Kan ik dan zonder problemen de kosten factureren? Voorbeeld: Een logistieke opdracht kost 200 euro voorrijkosten en 100 euro arbeid, de klant ontvangt van tevoren een overzicht van de kosten per e-mail. De klant geeft aan: 'kom maar langs' en de opdracht wordt uitgevoerd. Is in dit voorbeeldscenario de uitspraak van de klant gelijk aan een akkoord? Dit gebeurt bij mijn werk dagelijks dat kosten gefactureerd worden omdat de klant op de hoogte is gebracht maar nog niet officieel ondertekend of met het woord akkoord in de mail bevestigd, maar wel met andere signalen zoals: 'kom maar langs' of 'ja is goed doe maar'. Het Nederlands recht zegt dat het sluiten van offertes en overeenkomsten 'vormvrij' kan gebeuren en dat dit even rechtsgeldig is, alleen in deze situatie twijfel ik toch. Ik hoor graag jullie mening hierover.
  2. Indien u niet liegt zal er niks aan de hand zijn. Wel ben ik van mening dat het ten sterkste afhankelijk is van het gevoel wat u als verkoper zelf krijgt bij de levering. Indien u het gevoel heeft dat het ethisch niet goed is dan kunt u er altijd bij vermelden dat het erg lijkt op PUR schuim.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept