Hoi Erik,
Die kilometers zijn te verwaarlozen, ik rij vrijwel alleen maar kilometers die ik kan doorberekenen. Maar voor de helderheid toch even nog daarop doorgaan..
Wat ik nog niet helemaal snap is hoe ik de gereden kilometers als privé-storting moet zien, gezien ik mijn privé-auto gebruik voor zakelijke ritjes. Of zie ik dat verkeerd dat ik dat als privé-storting moet zien? Geldt dat eigenlijk alleen voor de zakelijke ritten die ik niet doorbereken? Want als ik de ontvangen kilometervergoeding zowel als privé-storting boek en als omzet dan boek ik hem natuurlijk dubbel. Ik hoop dat het nog een helder verhaal is.
En je zegt dat ik de reiskosten beter in rubriek 8 kan laten staan maar dan splits ik de factuur in die rubriek dus nog wel op in "loon" en "reiskosten"? Maar dan helemaal in rubriek 8, en niet onderverdeeld in rubriek 8 en 9?
Hoe ik het verder nu dacht:
zakelijke kilometers niet doorberekend aan klant
aantal gereden km's x €0,19 = bedrag dat ik plaats ik op de hulprekening EV onder privé storting aan de credit-kant
dat zelfde bedrag zet ik onder de "hulprekening EV kilometervergoeding" aan de debet-kant
Hierdoor verhoogt het het eigen vermogen niet maar heb ik wel een totaaloverzicht van de totale autokosten aan het einde van het jaar?
zakelijke kilometers doorberekend aan klant
ontvangen bedrag aan kilometervergoeding (aantal km's x €0,19) ontvang ik als kilometervergoeding aan de debet-kant van mijn omzet (en daarmee op mijn bankrekening), waardoor mijn EV dus groter wordt.
Die laatste hoef ik toch niet als eerste als privé-storting in te brengen of wel?