Jump to content

Amargo

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Dank voor de snelle reactie. Heb dit zojuist ingevoerd en het klopt. Dit had ik al eerder bedacht maar wist niet zeker of dit wel de juiste manier was. Bedankt
  2. Beste forumleden, 2 weken geleden een topic aangemaakt over boekhouden in e-boekhouden. Deze afspraak is inmiddels verzet, dus ben ik in de tussentijd de boekhouding aan het proberen in Excel. Ik ben deze excel sheet aan het testen en het bevalt mij eigenlijk wel, echter stuit ik natuurlijk weer op 1 probleempje. Na het importeren van mijn producten krijg ik een factuur van TNT die er als volgt uitziet: Vracht 0.00 BTW bij invoer 29.44 Douane Administratie Kosten 15.00 Totaal niet belastbaar BTW 44.44 Vraag 1) Welk bedrag kan ik nu terugvragen van de belasting? Vraag 2) Hoe kan ik dit het beste inboeken in excel, want ik kan bij de bedragen die ik invoer alleen 0, 6 of 21% btw kiezen. Bvd Administratie.xls
  3. Ze komen wel binnen in e-boekhouden, maar ze staan niet goed. Maar er komt iemand langs volgende week, dus dat komt wel goed
  4. Ik was aan het mailen met een dame, zei vroeg €50,- ex btw per uur. Ik dacht "ok, het duurt toch niet zo lang dus doen we wel even". Blijkt dat ze ook nog eens €48,- ex btw reiskosten vraagt.
  5. Heb al contact gehad met een aantal boekhouders hier in de buurt, maar dit is echt te belachelijk voor woorden hoeveel deze mensen vragen voor hun service. Is het niet mogelijk dat iemand mij op afstand helpt? Het is eigenlijk alleen het e.e.a goedzetten in e-boekhouden. Mijn administratie is erg klein, dus een kenner is binnen 10 minuten klaar (denk ik)
  6. Ow wouw, deze heb ik dus compleet overgeslagen. Hij was helemaal niet geconfigureerd. Bedankt hiervoor. Nu afwachten hoe dit in de praktijk in zijn werking gaat. Thanks :)
  7. Tja het was te proberen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Ik ga weer even op onderzoek uit
  8. Die cursus heb ik doorgenomen, maar nogmaals.. Begrijpelijk lezen is voor mij moeilijk. Ik snap dat er dan gezegd gaat worden dat ik het dan beter kan laten uitbesteden. Maar ik probeer het toch gewoon hier op het forum, wie weet! Ik heb nog geen contact opgenomen met hun helpdesk, omdat ik hier op het forum meerdere mensen bereik dan 1 op 1 via de mail met de helpdesk. Ik had misschien gehoopt dat iemand stap voor stap mij kon begeleiden hoe het moet, maar begrijp uit jullie reacties dat het niet zo makkelijk gaat.
  9. Bedankt voor jullie reacties, Ik weet inderdaad dat je per groep een rekening kon maken, je hebt het waarschijnlijk goed uitgelegd, maar ik begrijp er gewoon niks van. En omdat ik het moeilijk vind zal ik het misschien moeten uitbesteden. Is er de mogelijkheid om dit op afstand te doen? Ik wacht nog even af op volgende antwoorden, misschien wordt het dan wat helderder :-\
  10. Beste forumleden, Ik ben sinds kort begonnen met een website waar ik luiertassen, wikkeldekens, babysneakers verkoop. Deze producten worden uit China geimporteerd. Dit gaat allemaal goed, totdat ik de belasting aangifte moet gaan doen. Dit wil ik zelf doen om kosten te besparen, want instanties vragen hier belachelijk veel voor. Heb er ontzettend veel over gelezen, maar als ik veel moet lezen raak ik mijn focus kwijt en begrijp ik er echt helemaal niks meer van (begrijpelijk lezen). Ik werk met het online boekhoudprogramma E-Boekhouden. Ik gebruik API met de ING, Wordpress (Woocommerce), en met Mollie (PSP) De problemen waar ik tegen aanloop zijn het volgende: - Als ik een tas verkoop, komt de order netjes in E-Boekhouden. Zie hieronder. (relatie heb ik weggelaten) Automatisch wordt er bij de “Tegenrekening” “4335 Afschr. Inventarissen gekozen”. Is dit juist? Kan ik dit zo laten staan? Moet er geen andere tegenrekening gekozen worden? - ING doet precies hetzelfde, ik heb deze aangepast. Het zou kunnen zijn dat dit allemaal verkeerde staat. - Nu komt Mollie ff om de hoek scheuren met een uitbetaling MIN de transactiekosten. Hier ben ik dus helemaal de weg kwijt geraakt, want ik heb nu zoveel gelezen over kruisposten en dergelijke dat ik er echt helemaal niks meer van snap. Hetgene wat ik graag wil weten is de juiste handeling (Keuze rekening, keuze tegenrekening) van verkoop tas, tot het juist inboeken van deze tas, en wat te doen met Mollie. - Order komt binnen via Woocommerce (welke keuze rekening en tegenrekening moet ik kiezen) - Betaling komt binnen via Mollie (welke keuze rekening en tegenrekening moet ik kiezen) - Automatisch komt ING ook binnen (welke keuze rekening en tegenrekening moet ik kiezen) Is het niet makkelijker om de API van de ING weg te laten? Ik snap het echt helemaal niet meer, en ik wil het zo graag leren om die hoge kosten te besparen. Ik hoop dat ik het allemaal begrijpelijk heb neergezet voor degene die mij wilt helpen. Alvast bedankt
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept