Jump to content

questionasker

Senior
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • Country
    Nederland

Company info

  • Location
    ..
  1. Nog een andere vraag, Ik wil een doosje naar de deelnemers sturen met een sleutel hanger als deelname wereldwijd. Is dit mogelijk en is dit duur en is dit aftrekbaar vanuit de onderneming? Gemaakte kosten? Twaba & maxnn ik zit nog na te denken hoe ik ga doen maar ik ga sowieso de prijs duidelijk vermelden Ik wacht nog op de antwoord van branko colin
  2. Ik had een heel mooi bericht gemaakt maar het is dus niet gepost. excuus voor het traag reageren. Beste Branko Collin Net als Twabla wil ik vragen wat het verschil is tussen inschrijfgeld en servicekosten. Met de invoering van de ecommerce richtlijn van 2014 zijn verborgen kosten verboden, dus 10 euro inschrijfgeld vragen om daar later 5 euro servicekosten aan toe te voegen, mag niet. Je mag wel de kosten opsplitsen, om de deelnemer bijvoorbeeld duidelijk te maken waarvoor hij betaalt (aangenomen dat je zin hebt in de discussies die daarop volgen), maar het moet consumenten van tevoren duidelijk zijn hoeveel ze moeten betalen. Ik wist niet dat er geen verborgen kosten mochten worden gemaakt, ik was dit niet van plan maar ik zou wel wat aan willen verdienen. Dus eigenlijk wat je zegt is dus dat ik de deelnemer moet vermelden wat de kosten precies zijn. De service kosten zijn in mijn ogen het onderhouden van de tournament en de uren die ik er aanbesteed - De belastingdienst wil een deel van je inkomen hebben. Inkomen = winst = omzet min kosten. Op het moment dat jij geen winst maakt, betaal je ook geen inkomstenbelasting. Bij heel weinig winst hoef je volgens mij zelfs geen aangifte te doen (al vermoed ik dat dit toernooi niet je enige inkomstenbron is; je moet over je totale inkomen aangifte doen). Nee dit is niet mijn enige bron van inkomen. - Btw wordt over het algemeen geheven in het land waar de dienst wordt verleend. Bij een elektronische dienst is dit niet per se duidelijk (je zou bij wijze van spreken in een vliegtuig dat rondjes over het drielandenpunt vliegt kunnen spelen of kunnen hosten). Je zult op de site van de belastingdienst moeten uitzoeken wat op jou van toepassing is. Als je in andere landen btw moet afdragen, dan heb je binnen de EU in elk geval te maken met het MOSS-systeem. Jij betaalt dan aan de Nederlandse belastingdienst die op zijn beurt jouw btw doorsluist naar de deelnemende landen. Je moet dan bepaalde gegevens over deelnemers 10 jaar bewaren (onder andere hoe jij hebt bepaald waar de deelnemer op het tijdstip van de dienstverlening was). Merk op dat de belastingdienst je btw-plichtig moet hebben verklaard, voordat je btw in rekening mag brengen. Vaak volgt dit automatisch na inschrijving bij de Kamer van Koophandel. 1. Hoe weet de belastingdienst welke bedrag naar de land van afkomst moet als ik alleen een inkomsten belasting doe? Moet ik de betaling bewijs door sturen naar de belastingdienst? 2. Over de tijdstip en locatie is het dan wel dus handig dat ik een betaling bewijs maak. 3. Ja ik ben BTW plichtig. 4. welke landen zijn 0% btw was ik benieuwd naar 5. De deelnemers komen vanuit de hele wereld - Als de spelers consumenten zijn, hoef je geen facturen uit te reiken, wel desgewenst een betalingsbewijs. Als de spelers ondernemers zijn (en als ondernemer spelen), bijvoorbeeld omdat het professionele e-sportlui zijn, dan moet je wel een factuur uitreiken. Om niet gillend gek te worden kun je het beste wel een zo goed mogelijke administratie bijhouden, inclusief facturen. Een administratie geeft je onder andere inzicht in de werkelijke kosten, zodat een volgend toernooi makkelijker te organiseren is. 1. Ja dan lijkt mij toch handig dat ik een betaling bewijs uitreikt naar de deelnemers. 2. Nee het zijn geen pro Esports. 3. Administratie bijhouden is een hele goeie ik had ook al zoon idee want dit gaat wel hectisch worden. 4. Hoe zit het met de leeftijd, de meeste deelnemers zijn wel tussen de 10 jaar en 21. Zijn hier regels aan verbonden en moet ik dit verplicht melden op het algemene voorwaarden, als in je ouders moeten toestemming geven etc. - Wat is er met vraag 3 gebeurd? Die was er niet ik heb niet goed genummerd haha - Als je een eenmanszaak hebt, kun je niet een tweede eenmanszaak starten. Wel kun je een nieuwe handelsnaam voeren voor je tweede activiteit, deze desgewenst bij de KVK registreren, onder die naam handel drijven, een aparte bankrekening voeren, en eigen factuurnummers gebruiken ... als je dat wil, het hoeft niet. Mogelijk staat het wel professioneler. Naast een eenmanszaak kun je ook een VOF, BV enzovoort hebben. Dat speelt hier gok ik niet, maar dan weet je dat. Met een nieuwe handels merk komt daar weer niet de administratie bij kijken? als in bij een eenmanszaak? Ik zou het jammer vinden als ik de boekhouder nog een pakket moet kopen in plaats van mijn huidige onderneming. Want nu doet hij inkomsten belasting en btw voor 1 onderneming. Krijg je dan ook een nieuwe KVK nummer of word de handelsmerk onder het huidige KVK geregistreerd? - In principe wel. Er zijn uitzonderingen als je mensen in loondienst hebt, maar ik weet daar weinig vanaf en er zijn allerlei verschillende constructies die tot verschillende administratieve verplichtingen lijken te leiden. Misschien iets voor een vervolgvraag als je de organisatie gaat opzetten. Misschien is dit een vraag voor me boekhouder. - Ja, dat is tussen jou en je leveranciers en afnemers. Merk op dat als Paypal niet presteert, dat niet jouw verplichtingen ongedaan maakt. Stel een speler betaalt zijn 15 euro, maar Paypal maakt dat geld niet aan jou over, dan heb jij nog steeds een overeenkomst met die speler. Je kunt dit in algemene voorwaarden gedeeltelijk uitsluiten, maar niet voor consumenten. Wat bedoel je precies met uitsluiten, me zelf beschermen of duidelijk maken dat paypal het niet kan over maken maar dat de deelnemer als nog een ticked heeft voor de tournament? Tevens is het misschien ook handig om aan de deelnemers te vragen om bewijs van aankoop te sturen naar een Mail of dergelijke.Tot nu toe heb ik gezien dat bij een andere succesvolle tournament paypal is gebruik zonder problemen. Hartstikke bedankt voor het reageren, dit heeft mij enorm geholpen.
  3. Hallo allemaal. Ik wil graag een online game tournament beginnen van een spel dat ik speel. Het is geen gok spel. Ik wil minimaal (voorbeeld) 10 dollar inschrijf kosten laten betalen en 5 euro service kosten. Totaal 15 dollar intree geld. Ik verwacht dat totaal plaatje +/- 4000 euro word inclusief service kosten en al. Ik heb de belastingdienst al gebeld en gevraagt eerst zonder de service kosten want ik wilde er eerst geen geld aan verdiennen, zij hebben beatwoord dat ik dan niet aan de belastingdienst hoef te betalen want ik verdien er niets mee (maar voor de zekerheid hebben ze gezegt dat ik een Belasting Inspectuer een brief moet schrijven om het uit te sluiten) maar ik wil toch wel iets aan verdiennen want er zit er veel tijd aan. Vraag 1: Nu weet ik dat de spelers vanuit alle landen komen dus hoe moet ik de BTW afdragen aan andere landen. (is hier trouwens ook een bedrijf die dat voor mij dat kan doen?) Vraag 2: hoe moet ik dat doen met de facturen. Vraag 4: hoe moet de factuur eruit zien moet het via mijn eigen onderneming gaan of moet ik een nieuwe onderneming starten bij de KVK. (mijn bedrijf staat nu onder een fotografie onderneming) Vraag 5: Moet ik alleen de geld die ik zelf verdien opgeven bij de jaaropgave bij de belastingdienst. Vraag 6: mag ik paypal gebruiken. (dit is cruciaal omdat paypal makkerlijk betalen is) Graag hoor ik van jullie. Groeten, Question asker.
  4. In dat geval, omdat je ondernemer bent, moet je de inkomsten uit bijverdiensten opgeven bij je reguliere IB-ondernemersaangifte. Dit staat overigens compleet los van de BTW. Daarvoor inderdaad "Belastingdienst Amerika" vragen of je iets in rekening moet brengen. En zo ja, wat precies, per staat. En vervolgens PayPal benaderen hoe je dat tarief per staat kan instellen. Edit: de wachttijden zijn verschrikkelijk. En dus kostbaar als je vanuit Nederland belt. Via Twitter beantwoorden ze volgens mij geen vragen. Ik zou eerst eens goed Googlen en zoveel mogelijk topics langs. Kan bestaat dat iemand dit al eerder heeft moeten uitzoeken.... Het kan je een prijzig telefoontje besparen. Anders toch maar de lokale kantoren proberen te benaderen en daar vragen hoe het per staat ongeveer zit. Ja bellen word het niet, maar ik zal veel googlen hoe andere mensen dit gedaan hebben met de TAX. Bedankt!
  5. Waarschijnlijk "Entry Key" of "Entree sleutel". Er wordt ook gesproken over "Premium content" (een welbekend fenomeen). Onlangs is AD.nl ook overgegaan op Premium content en heb je een profiel nodig om "Premium artikelen" te lezen. Zover ik begrijp is topicstarter nog niet begonnen met de website. Maar inderdaad. Om dan over "Intre Key" te spreken lijkt mij niet echt getuigen van kennis van de Engelse taal 8) Vergelijkbaar voorbeeldje Entree sleutel ja haha. Ja precies wat Gamekings ook heeft, zo iets heb ik dan ook.
  6. Oef wel wat de moeilijke kant op dus. Ik moet dus de belastingdienst van America benaderen en vragen hoe het zit met tax. Ik ben inderdaad zelf een ondernemer en heb een onderneming als fotografie maar dit heeft geen betrekking voor mijn onderneming. De link van paypal over tax is erg handig bedankt!
  7. Klopt Informatief game forum. Ik zat aan paypal inderdaad te denken, maar hoe zit het dan met de administratie en waarom heeft de belastingdienst mij niet vertelt over paypal. Hun begonnen over Moss regeling en bankrekeningen, en dat ik per land btw moet afstaan en paypal doet dat niet dus moet ik dat met paypal als nog doen dan?
  8. Er is een forum op de website, en er is informatie paginas. Intre key word 5 euro. Voertaal is Engels.
  9. Beste Higherlevel leden, Ik heb een vraag over inkomsten vanuit een website. Ik wil graag een INFO game forum website bouwen, iedereen kan gratis een gebruiker worden. Behalve bij een premium stuk op de website. Ik wil als Intre Key 5 euro tot 10 euro vragen. Ik weet 100% dat er mensen uit amerika ook premium willen worden, hoe werkt de BTW buiten de EU. De belasting dienst heeft aangegeven dat ik me aan moet melden bij de Belastingkantoor in amerika en de landen waar de gebruikers vandaan komen. Mijn vraag aan jullie is: Is dit ook verplicht als het om 10 euro gaat max 20 euro intre bedrag? Ik las dat de BTW buiten de EU 0% is? Als ik me moet aanmelden bij belastingkantoors buiten de EU hoe doe ik dit? Ik las over een MOSS regeling van de belastingdienst, zou dit handig voor mij kunnen zijn voor de gebruikers binnen de EU? (Ik heb de belastingdienst gebeld en vraagt over Facturen, dit was hier voor niet verplicht) (En ik weet dat ik de totale inkomen en gemaakte inkomen bij het stukje bij, overige werkzaakheden bij kan vullen) Groeten, Question Asker
  10. Zolang jij ijzersterke redenen / drijfveren hebt om ondernemer te blijven, zijn dit juist de redenen om dankbaar te zijn: telkens struikelen. En misschien wel 10x over dezelfde stoeptegel. Denk jij dat je de 11e keer nogmaals over die stoeptegel zal struikelen? Anders verwoord: leer, leer, leer, mijn jongen. Leer! Niemand is succesvol geboren. Je komt alleen vooruit door te leren. Het prettige is dat alles wat je wilt weten, een Google-zoekopdracht van je vandaan is. 'Alles' is slechts 1 klik van je vandaan. Hartstikke bedankt voor het hartverwarmende woorden. Ik heb inderdaad de echte hart om een ondernemer te blijven. Ik krijg soms ook het gevoel dat andere opdrachtgevers juist misschien hier door sneller mij op het verkeerd been zetten of uit te buiten omdat ik niet zakelijke kennis precies weet, maar ik moet nog veel leren inderdaad en ik vind het niet erg want ik doe dit vak met plezier.
  11. Oh, ik hoopte op el Mariachi :p Maar even serieus: creatief zijn is geen reden om je uit te laten buiten. Jouw werk leuk vinden is geen reden om slecht of niet betaald te hoeven worden. Stap 1: maak screenshots van de webpagina's met jouw werk. Nu. Dan heb je in ieder geval beeld dat ze jouw werk gebruiken. Ik hoop dat je RAW schiet, zodat jij als enige de 'digitale negatieven' kunt laten zien, mocht het zover komen. Gedaan, printscreen is gemaakt. Nee ik schiet geen RAW, ik shoot wel raw. Reden: Omdat altijd als ik de perfecte plaatje schiet, Lightroom mijn instellingen - kleur totaal anders maak dan wat ik schiet. Met Jpeg is het vastgebrand. Misschien heb jij een tip dat lightroom dit niet meer doet?
  12. Bedankt voor het informatie, ik ben gewoon goed in het uitvoeren van mijn opdracht maar ik struikel elke keer over het zakelijke stuk. Ik zal de ABC zoeken op het internet en bij Arnoud. Nogmaals bedankt.
  13. Inderdaad die heb ik echt nodig, zal ik doen! Ik ga ook dit in mijn kring zoeken wie mij hierbij kan helpen.
  14. Zij gebruiken jouw foto's? Weet je hoe je die 300 euro alsnog kan opeisen.... Ik fluister het.... ...auteursrecht ;D Maar mochten zij als nog niet betalen. Kan ik dan als nog hun logo als reverentie gebruiken?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept