Op het moment houd ik mijn administratie voor mijn eenmanszaak bij in Excel, maar ik ben op het punt aangekomen dat ik het teveel werk vind om alles handmatig in te voeren. Vandaar dat ik op zoek ben naar goede software voor het bijhouden van mijn administratie.
Mijn grootste probleem op dit moment is het grote aantal betalingen dat ik doe via mijn zakelijke creditcard en PayPal rekening. Dit worden er ook steeds meer, en er gaat veel tijd zitten om dit allemaal handmatig over te nemen in mijn Excel document. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar administratie software waarmee dit aanzienlijk sneller zal gaan.
Ik verstuur zelf niet heel veel facturen, dus daarvoor hoef ik nog niet van mijn Excel boekhouding af. Het gaat dus vooral om de kosten. Maar als ik die in een boekhoudpakket ook nog allemaal handmatig moet gaan invoeren of bijwerken heeft een dergelijk pakket natuurlijk niet zoveel meerwaarde.
Hebben jullie advies voor software die aan de door mij gestelde eisen voldoet? Een cloud-based oplossing heeft trouwens mijn voorkeur.