Koos V

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Koos V's trofeeën

  1. In de tijd dat ik nu in België werk is me inderdaad opgevallen dat men wat losser met de regels omgaat dan ik ben gewend. Verkeersregels in het bijzonder lijken meer suggesties te zijn in de trend van: het zou leuk zijn als je hier 50 gaat rijden, maar doe je ding. Ik ben geen moraalridder, maar voel me wel te gast. Misschien is dat wel de voornaamste reden om het volgens de regels te doen. Ik gebruik de auto overigens voornamelijk in België, nog geen 5 % van mijn kilometers gaan over de grens. Wat Nedzhibe aangeeft is inmiddels ook bevestigd door de (Nederlandse) belastingdienst. Na een drietal volkomen verschillende antwoorden ben ik teruggebeld. De WIA/VAMIL subsidieregelingen zijn bedoeld om het Nederlandse milieu te ontzien. Omdat er voornamelijk Belgische kilometers worden verreden, is dat niet aannemelijk te maken (mijn opmerking dat de wind vooral uit het zuidwesten waait maakte weinig indruk ;) De WIA/VAMIL zou ik naar verhouding moeten verrekenen. De KIA echter niet omdat het voertuig op de balans van de Nederlandse VOF staat. Ik moet eens even gaan rekenen wat de verstandigste (lees: goedkoopste) oplossing is. Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken/reageren!
  2. Dank voor je reply en excuses voor de verwarring ;) De VOF bestaat uit twee personen. We hebben een aantal klanten in Nederland en sinds een aantal maanden 1 in België. De auto staat op naam van de VOF bij de RDW. Ik ben als firmant naar België verhuisd, de VOF blijft gewoon in Nederland en blijft daar ook klanten bedienen, voornamelijk door mijn medefirmant (ik blijf wat incidentele ondersteuning doen). Op dit moment rijd ik met een 6 maanden ontheffing met een nederlands kenteken, maar deze ontheffing kan niet worden verlengd. De auto moet dus OF op een Belgisch kenteken, of ik moet een andere auto aanschaffen hier in België. De auto verkopen is niet echt een optie omdat er dan in elk geval een verrekening plaats gaat vinden.
  3. Beste Forumleden, Ik rijd op dit moment in een auto welke met de nodige subsidieregelingen (MIA/KIA/VAMIL) is aangeschaft binnen onze VOF. Ik heb het afgelopen jaar een (deeltijd)opdracht uitgevoerd in België en de opdrachtgever wil graag dat ik dit uit ga breiden naar een volle week voor het komend jaar. De opdrachtgever heeft eerder als eis gesteld dat ik mij in België zou vestigen, wat ik ook heb gedaan. Wanneer ik voltijds ga werken, moet ik ook mijn auto voorzien van een Belgisch kenteken. De auto blijft echter wel op de balans van mijn Nederlandse bedrijf staan. Maar wat gebeurt er nu met mijn regelingen wanneer ik het voertuig over laat schrijven? Ik heb verschillende bronnen benaderd, van belastingtelefoon tot aan fiscalist en van mijn boekhouder tot aan een jurist. Het meest zinnige antwoord wat ik tot nog toe heb gekregen was: "dat is een interessante!". Verder speculaties en desinformatie. Is er iemand in dit forum die hier ervaring mee heeft?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.