Divine.beauty

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Panningen

Divine.beauty's trofeeën

  1. Een paar dingen die ik eruit pik: genoemde shirtjes zijn geen bedrijfskosten, dus niet aftrekbaar. Maar waarom mag een werkjasje wel worden afgetrokken, en een shirtje er onder niet? Ik werk met waterstofperoxide dus dat tast mijn kleding aan. Ben ik dan verplicht om kleding te kopen bij een bedrijf wat "bedrijfskleding" verkoopt? En mag ik dat niet bij een normale kledingwinkel doen?
  2. Hallo, Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga alles bekijken en bestuderen. Ik betwijfel of het voor mij als startende salon, haalbaar is om een boekhouder aan te schaffen. Is dit dan niet veel te duurt? Het is mij wel aangeraden om de uitgaven gelijk aan de inkomsten te houden dus zoveel mogelijk in de boekhouding te zetten, zodat ik zo min mogelijk loonkosten hoef te betalen. Dus vandaar dat ik die vragen stel over eigen behandeling en bedrijfskleding. Nogmaals bedankt voor uw reactie, ik denk dat ik hier zeker al mee vooruit kan.
  3. Ik hoop dat ik dit bij de juiste rubriek plaats. Ik stel me eerst even voor: ik ben shannen en word in september 20 ben net 2 maanden afgestudeerd voor schoonheidsspecialiste niveau 3. De boekhouding van niveau 3 staat gelijk aan niveau 4. Maar toch is dit voor een groot deel Chinees voor mij. Vele lastige teksten met veel begrippen zijn erg moeilijk voor mij te begrijpen. Ik kom hierdoor vaak niet wijs uit websites etc. Daarom vraag ik jullie hulp omdat ik graag wil leren! Ik ben al sinds de start van mijn opleiding bezig met portfolio werk, heb ook alle benodigdheden aangeschaft in verloop van 3/4 jaar. Dus natuurlijk nergens geen bonnetjes en facturen meer van. Nadat ik ben verhuisd hebben mijn ouders het tuinhuis verbouwd tot beautysalon en ook daar heb ik alle benodigdheden voor gekocht, vooral tweedehands. Voordat ik het wist was het start klaar. De kosten lopen toch wel aardig op in deze jaren, denk hierbij aan volledige inboedel, producten, make-up koffers, een vloer, lampen, handdoeken. En ga zo nog maar even door. Maar nu wil ik naast mijn baan in een bruidzaak, mijn hobby en training salon inschrijven. Waar heb ik al aan gedacht en uitgevoerd? Logo + naam Salon :volledig klaar Portfolio werk Al een bekende naam op sociaal media door dit werk Mooie websites Prijslijsten Visitekaartjes Bedrijfs imago en sfeer wat ik wil overbrengen Klantenkaarten De dingen waar ik op vast loop en hulp bij nodig heb: 1~boekhouding 1.1 Hoe kan ik alle kosten die ik al heb gemaakt in de boekhouding zetten als startersinbreng? 1.2 moet ik elke klant een bonnetje uitschrijven, meegeven en een in de boekhouding. 1.3 kan ik aan het eind van elke maand gewoon het totaal bedrag opschrijven als "inkomsten" en alles wat ik naar de rekekening overzet "uit kassa naar rekening"? 1.4 moet ik een contant boek en een bankboek bijhouden? 1.5 bij inkopen kan ik die dan inboeken als "inkopen + datum" endan de bon bijvoegen? Of moet ik deze nog uitgebreider benoemen? Bijv. Incl firma naam en omschrijving? 1.6 ik bestel ook benodigdheden vaak online waar ik geen factuur ontvang, hoe boek ik deze? 1.7 als ik bijvoorbeeld, een shirtje koop voor onder mijn werkkleding, moet ik het bonnetje bijvoegen met deze omschrijving? 1.8.1 als dit shirtje na een tijd kapot is oid. Moet ik dit dan ook vermelden? Bijv. Afschrijvingskosten? 1.8.2 ik heb veel moeite met het begrijpen van afschrijvingskosten, kan iemand me hier sowieso meer over uitleggen? 1.9 ik heb nog geen rijbewijs, kan ik deze in de toekomst aftrekken? Ik visageer ook bruiden op locatie hier heb ik dus wel degelijk een rijbewijs voor nodig. In mijn privéleven niet. 1.10 mijn ouders hebben een bus, die ik ook kan gebruiken voor zakelijke doeleinden, wat en wanneer kan ik hiervoor dingen opschrijven? Algemene vragen 2.1Ik hoor verschillende meningen over btw. Wat is het slimst? Om wel of geen btw te betalen en terug te vragen? Want ik begreep dat je ook de eerste tijd of onder een bepaald bedrag zonder btw kunt werken. 2.2wat moet ik verwachten van kvk. Bij de afspraak, gaan ze mij nog alle eisen aan boekhouding etc uitleggen? 2.3 als ik mij zelf mijn nagels moet verzorgen en producten moet gebruiken, om voor belang van het bedrijf er verzorgd uit te zien, hoe kan ik dit doen? Moet ik dan mijzelf betalen, of dat als kosten afboeken? En kan en mag dit ook? Ik zou het super fijn vinden als jullie me naast deze vele vragen ook nog tips and tricks kunnen geven. Ik wil heel graag snel en goed beginnen. Sorry voor dit lange bericht, maar ik dank jullie alvast van harte. Mvg shannen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.