CCPaul

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Paul

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Zoetermeer

CCPaul's trofeeën

  1. CCPaul

    Verkoop vof

    Beste Casara, Bedankt voor je tip en zeker niet onbelangrijk. Met de verhuurder heb ik al gesproken en die heeft geen bezwaar en zal via een indeplaatstelling worden geregeld. Risico finaciering blijft natuurlijk moeilijk en zal gedeeltelijk worden begeleid aangezien wij voorlopig de administratie blijven doen en een persoonlijke borgstelling door de koper met een pandrecht op inventaris, goederen en openstaande vorderingen zal één en ander een beetje in moeten gaan dekken. Niet ideaal dat weet ik, maar het is in ieder geval iets. Groet, Paul
  2. CCPaul

    Verkoop vof

    Beste joost, Bedankt voor al je tijd en advies en wij gaan dit zeker meenemen in het lopende proces. Fijne avond! Groet Paul
  3. CCPaul

    Verkoop vof

    Kijk dat is een antwoord waar ik wat mee kan! Wij zitten al drie weken met onze boekhouder te goochelen die blijkbaar niet met zo'n concreet verhaal kan komen. Bij de verkoopprijs is met de hoogte rekening gehouden dat er niet hoeft te worden afgerekend met de belastingdienst en de financiering wordt 100% door ons gedaan. De koper (onze huidige werknemer) heeft geen middelen om dit te financieren en gaat dus betalen uit de toekomstige winst. Hierbij wordt er door ons voorlopig nog meegewerkt en deze werkzaamheden worden in drie jaar verder afgebouwd, kunnen wij dan het beste een nieuwe VOF onder een andere naam opzetten en vandaar uit "uurtje factuurtje" of is loondienst bij ons "oude" bedrijf dan een betere oplossing aangezien wij dan maar één opdrachtgever hebben en te voorkomen dat de belastingdienst hierover valt en vervolgens de gefactureerde uren als nettoloon gaat zien. Groet, Paul.
  4. CCPaul

    Verkoop vof

    Beste Joost bedankt voor de snelle reactie, Kooppprijs is 135.000 waarvan 40.000 inventaris en de rest is goodwill, pand is huur. Dus het zijn geen super hoge bedragen, maar de manier van verkoop kan natuurlijk onderaan de streep best wel schelen. Groet, Paul
  5. CCPaul

    Verkoop vof

    Beste lezers, Wij zijn van plan onze winkel (vof) te verkopen aan ons enige personeelslid. Uiteraard reist de vraag: Wat is hiervoor de beste manier? De bedoeling is dat het personeelslid de winkel overneemt, wij gaan de overnamesom financieren en hij betaalt dit in termijnen uit de winst van de ondernemeing aan ons terug. (met een kleine rente) Daarnaast willen wij hem de komende 3 jaar support leveren als fysieke hulp in de winkel en voorlopig de administratie voor hem blijven doen, zodat hij niet in één keer alles op z'n bordje krijgt en wij iets meer zekerheid hebben voor de financiering omdat wij kunnen zien wat er gaande is. daarnaast is de vraag als wij mee blijevn werken, op welke manier kun je dat het beste invullen? Nieuwe vof starten en facturen gaan sturen, loondienst of zijn er andere mogelijkheden? Volgens ons is de geruisloze doorschuifregeling omdat jeniet met de belastingdienst hoeft af te rekenen een goede manier. Anderen, zoals onze boekhouder vind een passiva / activa verkoop beter en is een geruisloze overname alleen voor bedrijven met een groot eigen vermogen. Voordat wij nu in discussie gaan leek het mij nuttig om hier op dit forum eens te kijken hoe er over gedacht wordt. Mocht er meer informatie nodig zijn om een goede menign te vormen dan vul ik uiteraard graag aan. Ben benieuwd naar de reacties! Groet, Paul.
  6. Beste Herman, Helemaal mee eens, maar op dit moment wordt er nog (beperkt) gesproken en wil ik niet mijn eigen glazen ingooien door de naam van de firma op dit forum in een negatief daglicht te zetten. Ik kan daar zelf alleen maar slechter van worden. Maar uiteraard: Wordt vervolgd en uiteindelijk met naam vermeld, zowel bij een goede of slechte afloop. Paul.
  7. Ja dat is een probleempje, mijn huidige leverancier heeft de exclusieve verkoop in Nederland. Met de fabrikant heb ik al contact gehad en verwijst terug naar de leverancier en alle communicatie moet via deze leverancier lopen. Klachten worden hierdoor waarschijnlijk "gefilterd" en ik ben blijkbaar gewoon een lastige klant die niet met deze machine om kan gaan. Staat uiteraard niet zwart op wit, maar begrijp ik er uit als ik tussen de regels door lees (luister) als ik contact heb met de verkoper of de support afdeling. Erg vertrouwenwekkend als je iemand op de achtergrond hoort zeggen: Ach, heb je die weer aan de telefoon, nou succes er mee! Investering van 10K en er geen vertrouwen en profijt van kunnen hebben vind ik toch een beetje zonde! Groet, Paul
  8. Beide bedankt voor de reactie, Ik ga mij wijden aan het 3-stappen plan, aangezien we op dit moment nog "on speaking terms" zijn en ik vooralsnog niet verder de openbaarheid op wil zoeken. Volgens zeggen zijn er in NL ongeveer 150 van deze machines in omloop, maar dat kan ook natuurlijk een verkooppraatje zijn, ik twijfel nou tenslotte aan alles wat er gezegd is. Groet, Paul
  9. Beste Ward, Bedankt voor je reactie / welkom. Een hoger terugkoop bedrag heeft uiteraard duidelijk mijn voorkeur, maar blijkbaar is het onmogelijk om een goed werkbare machine te leveren o.a. door hun stelling: Dat ik de eerste ben met zulke klachten en het nergens anders voorkomt, alle foutcodes moeten worden teruggekoppeld met hun leverancier, blijkbaar ontbreekt de kennis. De codes worden gelinkt aan ondeskundig handelen van de gebruiker. Eén van de klachten die ik had is mettertijd opgelost door een wereldwijde aanpassing, lijkt mij dan toch wel bewezen dat ik niet de enige ben. Vooralsnog ben ik graag van de machine af vooral omdat ik dan tevens ben verlost van de vreselijke service en arrogantie van deze firma, aangezien ze al een maand of zes zonder doeltreffende oplossingen werken. Afgezien van het niet reageren op mailtjes, niet terugbellen of afspraken niet nakomen. Uiteraard is een oplossing om de machine zelf te verkopen, maar als ik niet overtuigd ben van de inzetbaarheid heb ik liever dat de leverancier deze terugneemt en de verantwoording neemt bij eventuele doorverkoop. Groet, Paul
  10. Als nieuw lid uitgebreid het forum doorgenomen en mij verbaasd welke problemen mensen met elkaar kunnen maken. En ja ik heb er ook één waar ik moeilijk uit kom. Januari 2017 een machine aangeschaft, deze door de leverancier laten plaatsen en sindsdien allerlei foutcodes en storingen die zij zo goed en kwaad als het ging probeerden op te lossen. Aantal van deze fouten liepen via hun leverancier en kostte daardoor wat tijd. Na 6 maanden tobben waarbij soms de machine werkte en soms niet, herhaaldelijk klagen en beroepen op de garantie eindelijk overeengekomen dat de machine teruggaat om te testen en ik tijdelijk hun eigen demo machine kreeg. Demo machine werkt redelijk maar helaas ook niet foutloos. Nu ruim 2,5 maand later na veel mailen bellen, dreigen, etc, geen reactie, na eindelijk antwoord en overleg intern wil men de machine na mijn stevig aandringen terugkopen om het probleem op te lossen. Jammer alleen dat ze een bod doen van minder dan de helft van de nieuwwaarde! Aankoop was 10.000, bod is 4.500, ik vind dit geen terugkopen maar grenzen aan diefstal. Probleem is als ik dit op een hardere manier ga spelen terwijl de machine nog in mijn bezit is alle volgende klachten, vragen, garantiepunten e.d. niet meer beantwoord gaan worden en ze mij verder lekker links laten liggen. Voor mij is er duidelijk een machine geleverd die niet aan de bij verkoop geschetste verwachtingen voldoet en duidelijk niet bedrijfszeker is. Een gang via een advocaat naar de rechter is mogelijk maar waarschijnlijk een hele lange weg en de dan gemaakte kosten worden maar voor een gedeelte in de (hopelijk) positieve uitspraak voor mij meegenomen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog steeds twee dingen. Zit er al aan te denken om ze bij het terugbrengen van mijn eigen machine ze mijn zaak uit te zetten voordat ze hun eigen demo in kunnen pakken, maar dan loopt uiteraard de zaak volledig uit de hand en wordt er helemaal niet meer gepraat, dus lijkt mij ook niet bepaald de beste manier. Gelukkig heb ik dit soort wanpraktijken normaliter nooit aan de hand en voor mijn bedrijf is een rechtbijstand verzekering niet nodig. (Gaat er eens wat mis bij een klant, dan maken wij het opnieuw en probleem is weer opgelost.) Helaas niet aan de toeleveranciers gedacht waar de bedragen wat hoger liggen. Wellicht is er iemand op dit forum die hier zelf mee te maken heeft gehad of heeft de juridische kennis om dit goed aan te pakken. Alvast bedankt voor de tijd om dit verhaal te lezen. Met vriendelijke groet, Paul
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.