Jump to content

SoundMan

Senior
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • Gender
    Male
  • Country
    Nederland
  • First name
    Peter
  • Last name
    Broerse

Company info

  • Location
    Rijen
  1. Ik wil alle reageerders hier bedanken voor de tips, suggesties, ideeΓ«n en confrontaties met mezelf πŸ˜‰ Ik heb een besluit genomen om een andere weg te gaan bewandelen met andere merken. Hoezeer ik de gang van zaken ook betreur, er lang bij stil blijven staan lost ook niets op. Bedankt allen voor uw vriendelijke woorden ! Peter
  2. Dat zou kunnen in theorie maar dan maakt dat mij geen geregistreerd dealer van het betreffende merk en daar was ik nou net zo trots op...
  3. Beste ron, De vertegenwoordiger van de distributeur is begonnen met kritiek te uiten en mij allerhande verplichtingen op te leggen waar nimmer over gesproken was. Na dit enige tijd geduld te hebben ben ik gas terug gaan geven, is dat zo raar ? Moet ik dan alles maar pikken wat zij bedenken/willen/eisen ?
  4. Dank voor het meedenken Rik, dat had ik geprobeerd, maar de bezetting bij deze distributeur was zodanig dat er geen keuze mogelijk was. πŸ˜‰
  5. Dat ligt eraan met welk perspectief je daar naar kijkt. Als u doelt op de huidige situatie, ja dat is voor mij een erg lastige, maar ik ga niet bij de pakken neer zitten !
  6. Misschien wel, het is lastig om te vergaderen met jezelf, alle beslissingen zelf te moeten nemen, ook de verkeerde en dan daarop met een nuchtere blik op terug te kijken. Soms gaat dat wel, vaak gaat dat niet. Mocht u zich geroepen voelen om als meedenker binnen mijn bedrijf ondersteuning te willen verlenen, dan nodig ik u uit mij via een private bericht uw informatie toe te doen komen πŸ˜‰ TouchΓ© ! πŸ˜‰ Al doende leert men... nou ja, doorgaans dan...
  7. Deze zelfde distributeur had constant kritiek op mij en mijn bedrijfsvoering...een bedrijfsvoering die bij voorgaande distributeurs geen problemen opleverde. Om die kritiek had ik ook niet om gevraagd. Dat veroorzaakte de discussies , die voornamelijk met 1 persoon waren. Van andere personen uit de branche, die ook bekend waren met het betreffende merk, kreeg ik juist complimenten voor mijn handelswijze en aanpak. De enige die kritiek leverde was de distributeur. Dat geeft toch wel te denken.... Dat is duidelijk πŸ˜‰
  8. U legt teveel gewicht in de schaal m.b.t. dat bedrag. allereerst ging het niet om 4000 Euro maar om 2600 uiteindelijk, daarbij was er door mij uit eigen zak al voor ruim 12000 in de zaak gestoken... in krap 4 maanden tijd...
  9. Inderdaad, maar ook zulke Dozenschuivers zijn ooit klein begonnen... Valt mee...2600 Euro om precies te zijn... Zelfs die conditie van betaling vooraf werd niet eens door de distributeur bekeken....ook al moest ik dat zelf voorstellen... Hoewel ze dat wel netjes deden zouden ze liever pallets tegelijk leveren ja, dat is mij meerdere malen door de vertegenwoordiger duidelijk gemaakt, die stak het niet onder stoelen of banken dat deze persoon zeer " trots" erop was dat er grote orders geschreven werden door de diverse " dozenschuivers" die ze als klant hebben. Klopt ja, maar wat levert die pallet uiteindelijk op als de klant de spullen niet vooraf kan bekijken en , zeker in deze handel, kan beluisteren ?! Dan worden er verkeerde zaken besteld omdat je vanuit een webshop afbeelding nou eenmaal niet de zaken goed kunt beoordelen. Dus gaan dozen geopend retour, mogelijk schade aan de artikelen erin, moet tegen een lagere prijs weer opnieuw verkocht worden als tweedehands , etc, etc....is dat dan de ultieme manier om zaken te verkopen ? Ik betwijfel het.... zeker met het type artikelen uit een hoger segment als dit betreffende merk vervaardigd. De tijd zal het leren wat wijsheid is...
  10. Bedankt Henk voor de tips. Ik durf best te stellen dat mijn klanten tevreden zijn met de service die ze krijgen, getuige de kiyoh reviews met een gemiddelde van 9.9 Wellicht is dat boek wel een goede voor de vertegenwoordiger van de betreffende distributeur πŸ˜‰
  11. Ik draag het betreffende merk geen negativiteit toe, sterker nog, ik zou zo doorgaan met ze, zonder problemen. De kink in de kabel is de keuze voor een distributeur die het merk heeft gedaan, dat is wellicht in de ogen en ervaringen op financieel gebied een " slimme zet" van het merk. Anderszins prefereert deze distributeur het om met grotere winkelketens te handelen, met name online retailers zijn zeer geliefd, daar kunnen ze makkelijk en snel grotere aantallen naartoe verschepen wat natuurlijk leuke factuurtjes oplevert met veel cijfertjes erop. Anderzijds is er een toenemende vraag vanuit de markt naar juist de kleinere winkel, de winkel waar nog de tijd genomen wordt voor de klant, waar je als klant zijnde niet binnen 2 seconden een opdringerige verkoper naast je hebt staan, maar eerder iemand met kennis , expertise en ervaring die je met echte intenties wil helpen. Bij de grootgrutters zijn dit vaak - goedbedoelde- jonge mensen met weinig of geen kennis ter zaken om van ervaring met merken maar te zwijgen. Dat dit klopt zie ik terug in de reviews die ik krijg die een gemiddeld cijfer van 9.9 opleveren. Een lening afsluiten voor demo toestellen zou ik sowieso niet doen, mede omdat ten eerste banken tegenwoordig gelddraaiers zijn geworden die zelf tegen 0,0000000 % lenen en jou tegen 10 % je duur verdiende geld opslokken, afgezien nog van de idiote eisen en voorwaarden die ze stellen. Ze zijn vergeten dat het de burgers zijn geweest die hun uit het slob getrokken hebben na 2008. nu ze weer bovenjan zijn vergeten ze dat maar al te graag. Zeker als ZP-er krijg je geen poot aan de grond bij ze... dus nee dank je. Dat zou theoretisch wellicht kunnen maar daar wil ik niet aan, daarnaast zijn mijn ouders al ruim 30 jaar geleden overleden, dus da's ook geen optie. Dat is een goede vraag. het is mij duidelijk dat deze distributeur de kleine ondernemer het liefste kwijt is...ben echt benieuwd hoe lang ze denken dat dit goed gaat...volgens mij is dat een weg die doodloopt met alle gevolgen van dien, tijd zal het uitwijzen. Dank je wel hans, erg aardig, daar heb ik dan ook al mijn ziel en zaligheid in gestoken, o over uren maar niet te spreken. Ben ik niet bekend mee. Bedankt voor jouw reactie, nu je weet wie ik ben en waar ik zit, kom een keertje langs, koffie staat klaar πŸ˜‰
  12. Binnen dit merk Xyz is er maar 1 distributeur per land, als zodanig is er binnen NL dus geen alternatief. Uiteraard zijn er andere merken, maar dat lost het probleem van monopolie niet op. In hoeverre andere merken een vergelijkbaar alternatief kunnen leveren is een heel andere discussie. πŸ˜‰
  13. Niet helemaal correct, maar goed, als dat de indruk is die u eruit haalt. Heb ik ook gedaan, herhaaldelijk daarover getracht te communiceren, zoals ik reeds eerder heb aangegeven. Dank voor uw visie.
  14. Ik denk dat u gelijk heeft m.b.t. het " ontdoen van". , fraai is dat natuurlijk niet want vele kleintjes maken ook een grote maar bieden wel meer service en diversiteit. Wat het fantaseren betreft heb ik recent gelezen op de website van de Rijksoverheid dat er in diverse branches zich monopolisten bevinden en hoewel dat niet verboden is, meent de wetgever ook dat men als monopolist niet zomaar kan overgaan tot niet levering. Als monopolist heb je, ook in de ogen van de wetgever, dus wel zeker bepaalde verplichtingen ook al staan die wellicht niet als zodanig in een wetboek omschreven. Fatsoen is ook een recht, geen plicht, maar iedereen weet wel wat we er onder verstaan, ook al staat het niet omschreven in een wetboek. Om maar even een voorbeeld te noemen. Met betrekking tot de huidige situatie had de monopolist in deze dan ook de kredietfaciliteit kunnen intrekken en de leveringen op vooruitbetaling kunnen voortzetten, dat was aan hen om te bepalen, niet aan mij om voor te stellen. πŸ˜‰
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

Β More information Β  I accept