Hallo
Ik ben bezig met een ondernemingsplan voor een spin-out. Ik zag hier op het forum de term intrapeneurship. Had er nog niet eerder over gehoord en kan er ook niets over vinden. Hebben mensen informatie hierover?Zijn er ook voorbeeld ondernemingsplannen op dit terrein?
Ik ben bezig met een plan voor een consultancy. Het moederbedrijf is een detachetingsbedrijf. Met 5 collega's wil ik een advies-unit opzetten. Daarbij wil ik gebruik maken van de imago, naam en resources van het moederbedrijf.
Bij de financieringshoofdstuk loop ik vast.
Als het gaat om de investeringen: neem ik dan alleen de kosten op voor laptop en telefoon v 6 of ook n deel v t ondersteunend personeel v t moederbedrijf? En zijn dit vaste bedragen of moet ik gewoon daadwerkelijk kijken wat de laptops kosten?
Muv promotiekosten zijn er geen extra investeringskosten omdat er geen sprake ja van een eigen pand etc. Daardoor kom ik op slechts t hardware/software en telefoons als kosten. Het lijkt zo laag.
Hoe administreer ik de kosten die in outsourcen naar t moederbedrijf zoals salarisadminstratie? Zelf dacht ik aan de post inhuur derden.
Alvast bedankt
Alvast bedankt voor t meedenken