emw

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Gebruik je de voormalige url niet om te redirecten naar YYstore.nl? Als voormalige klanten naar de voormalige url gaan en de nieuwe site hierdoor niet kunnen vinden is dit een reden voor het inzakken van de verkoop. Kunnen jullie vie logbestanden achterhalen of de oude url nog wordt bezocht? Nee, we redirecten nog niet omdat we eerst de nieuwe naam willen testen. Daarna doen we dat natuurlijk wel als we de keuze hebben gemaakt. Vraag is dus, gaan we überhaupt overstappen (mag de naam wel en houden we leveringen) of stappen we over zonder al teveel verlies van omzet. De oude website wordt nog wel bezocht, maar een stuk minder natuurlijk.
  2. Tnx voor jullie feedback. De originele webshop draait ook nog steeds, alleen zonder actieve Adwords e.d. We hebben er expres voor gekozen om nog niet te communiceren aan de huidige klanten om over te gaan aangezien we dus eerst de nieuwe naam willen testen. In de tussentijd houden we de huidige klanten warm op diverse manieren..We kunnen natuurlijk niet 3 keer de naam wijzigen als blijkt dat nieuwe klanten achter blijven. Wellicht toch maar verder knokken met yooyoostore.nl...want een conversie die 2 a 3 keer lager ligt met dezelfde webshop en dezelfde presterende Adwords is wat veel van het slechte ;-)
  3. Het is gewoon een rechtmatige reseller van het merk. Het woord offcieel heeft geen enkele betekenis. Er zijn legio merkleveranciers die merkshops laten beheren door franchisenemers of zelfstandigen met een licentie. Distributors hebben een beetje de neiging om alle detaillisten te domineren, maar daar is geen grond voor. Dan gde merkregistersaan ze dealers autoriseren. Een product dat je rechtmatig hebt ingekocht binnen de ER mag je verkopen binnen de ER. Ook via een webshop die het merk in de domeinnaam noemt, al zijn daar randvoorwaarden aan verbonden. Heb je al uitgezocht bij de merkregisters wie eisen kan stellen namens de merkhouder? Bij de vorige webshop hadden we in het logo duidelijk vermeld Brandstore by.... dat is nu weer zo gedaan , dus ook daar zijn de wijzigingen niet groot. Met betrekking tot de clicks bij Adwords zijn er (op de eerste week na) ook geen grote verschillen. Zelfde Click Trough Rate en zelfde kosten per klik..Als mensen die domeinnaam niet vertrouwen zullen ze ook niet klikken toch? Ik zie alleen dat ik een foutje heb gemaakt in de URL. We hanteren nu niet YYstore.nl, maar YYspecialist.nl. YYbrandstore.nl hebben we eventueel ook nog achter de hand. We wilden eerst een maand met yyspecialist.nl testen om te kijken wat de resultaten zijn. Wellicht toch eerst overstappen op yystore.nl of zal dat niet veel verschil maken?
  4. Van wie of wat mag dat niet? Is dit tijdelijk of naar het uitziet blijvend? Klopt de verdere inrichting van de webshop dan wel? Bestaat er ook een YooYoostore.com, YooYoostore.eu of YooYoostore.de bijvoorbeeld? De 'over ons' pagina kun je toch gewoon YooYoo-store als URI geven. Dan zou ik een kleiner effect verwachten. Heb je Yooyoo-store.nl ook geregistreerd en doorverwezen? Groet, Highio De Nederlandse importeur is het er niet mee eens dat we de volledige merknaam gebruiken. We zijn dus wel officieel (fysiek) dealer. Ze geven aan dat dit niet mag van de producent, maar we hebben daar onze bedenkingen bij...volgens ons speelt er nog een ander belang. De webshop is verder wel oké. Het is dezelfde shop als met de vorige domeinnaam en die converteerde prima. Alles is dus gelijk, behalve de URL. Ik had wellicht 10% a 20% vermindering verwacht, maar niet 60%... We zitten nu op hetzelfde aantal bezoekers weer ongeveer. Alleen eerst kocht 1 op de 15 bezoekers iets, en nu 1 op de 40..terwijl de shop dus gelijk is...dat vind ik wel vreemd.
  5. Vorige week is de zaak van Oki Data tegen okidataparts.com nog genoemd. Ja, dat mag onder bepaalde voorwaarden. Ben je echter afhankelijk van een goede relatie met de distribiteur voor de levering van het product, of kan je deze bij de eerste de beste groothandel inkopen? Oke, die punten spreken denk ik wel in ons voordeel. We kunnen eventueel ook kijken of we het product uit een ander EU land kunnen importeren..in NL zijn we wel van ze afhankelijk.
  6. Qua distributeur hebben wij zelf ook het gevoel dat er achter de schermen wat speelt...gezeur met andere webshops o.i.d. We kunnen wellicht aan de fabrikant zelf toestemming vragen.. Overigens vraag ik me wel af...alles is hetzelfde, de Adwords teksten, de webshop is 1 op 1 gelijk...zal 1 domeinnaampje dan zoveel verschil maken...of moeten mensen ons eerste weer even gaan vertrouwen...
  7. Bedankt! Ik heb inderdaad daartussen ook gezocht, maar vond niet echt een vergelijkbare situatie. Wij zijn officieel merkdealer van de producten en een dergelijke case zag ik nog niet..
  8. Hallo, Ik heb een korte vraag waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden op het forum in onze situatie. Wij verkopen in onze fysieke winkel merk Yooyoo (fictief). Nu hebben we een webshop gestart met yooyoostore.nl. Verkopen gingen goed en we presenteren onszelf duidelijk als officiele reseller en niet als distributeur of producent. Nu hebben we klachten gehad van de NL distributeur van YooYoo dat we YooYoo niet in de URL mogen gebruiken. We zijn (voor de goede relatie) overgegaan op YYstore.nl, maar de verkopen zijn daarna met 60% ingezakt. Jammer dus...We willen dus graag weer over naar de 1e domeinnaam maar we willen geen gezeur, juridisch gezien... Is het juridisch toegestaan als we yooyoostore.nl gebruiken als officiële reseller? Hoor graag, bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.