pinkielady1

Senior
  • Aantal berichten

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Den Haag

pinkielady1's trofeeën

  1. Walter, dankjewel! Ik zie je bericht nu pas. Maar je vragen werken verhelderend, dus alsnog bedankt:) Om je vraag nog te beantwoorden: - iedereen kent elkaar, organisatiebreed tweemaal per jaar teambuilding, per team nog twee keer per jaar (mini) teambuilding en supervisie naar spelende topics. - niemand verliest macht/status Voor mijzelf (schrijf het toch nog eens uit): - waarom doe ik dit: eenvoudiger te besturen en strategischer in de markt (yes!) - wat verandert er op de werkvloer: niet veel, er komt een extra expertiseteam bij met twee nieuwe collega's - groter werkgebied, meer specialisatie binnen de organisatie, inspelend op de wensen van onze opdrachtgevers
  2. Roel, Zo ontzettend bedankt voor deze uiteenzetting en het eigenlijk zo eenvoudige antwoord op mijn zo ingewikkeld geworden vraag. De aanpassingen in de organisatiestructuur geven precies dat wat ik zocht in woorden weer. Ik lees m nog een paar keer na. Dankjewel!
  3. Dankjewel Ward, die teamidentiteit is uiterst belangrijk binnen onze organisatie. De psychologische veiligheid is een thema die we met elkaar borgen. Ik ben het helemaal met je eens dat die niet uit het oog verloren mag worden. Dankjewel voor het extra benadrukken!
  4. Dankjewel Hans, excuus voor de verlate reactie. De wat wil ik bij wie bereiken, was mijn eerste vraag die ik 'door de bomen en het bos-verhaal' even helemaal uit beeld had verloren, dankjewel! Dit was de hele aanleiding van de samenvoeging, overal dubbele contracten afsluiten en ingewikkelde gesprekken voeren over twee soortgelijke organisaties, ook naar medewerkers toe.
  5. Ja, stom he. En ook ikzelf denk soms: ik maak het geloof ik enorm ingewikkeld voor niks omdat ik dan open kaart wil spelen. Alle medewerkers weten al van elkaars bestaan over en weer, dus dit is een vrij logische stap. Ik heb eea laten vallen in het verleden en dan was het inderdaad die 'oh, ok, we horen het wel'. Ik heb wel een whitepaper geschreven over waarom we samenvoegen, maar wellicht is dat eigenlijk ten overvloede. Hierin staat met name waarom ik samenvoeg en hoe dat elkaar versterkt in de regio en in het werkveld omdat er wat overlap is. Vraag is meer: spreken we van een team of van een label? En hoe communiceer ik dit aan ketenpartners.
  6. Dat is een hele goede opmerking, zo had ik het niet bekeken. Het is inderdaad vanuit mijn logica en inhoud waarin zij nu geen betrokkenheid hebben. Normaliter vlieg ik vrijwel alles samen met hen aan en bespreek ik. Ik moet eerlijk zeggen dat dit onderdeel niet eens bij mij op is gekomen om te bespreken, omdat ik hen hiermee niet wilde 'belasten'. Ook weer mijn eigen invulling natuurlijk. hm Dankjewel!
  7. Ja, dat is eigenlijk wat ik bedoel. En dat er dus twee medewerkers bij komen, maar ook dat we vanuit twee labels gaan werken. Is het zo eenvoudig te communiceren?
  8. Goedemorgen, Ik zou heel graag advies willen over hoe ik mijn nieuwe organisatiestructuur communiceer aan mijn medewerkers. Ik zal eerst de oude structuur proberen weer te geven en dan de nieuwe. Doel is eea juist te vereenvoudigen.... Ik heb nu een holding en 2 BV's Oude-oude situatie - BV1: zorg, eigen geldstroom, eigen regio, 50% eigenaar, 18 medewerkers - BV2: zorg, eigen geldstroom, eigen regio 100% eigenaar, ZZP-er erbij Huidige situatie - BV1: zorg, eigen geldstroom, eigen regio, 100% eigenaar, 30 medewerkers - BV2: zorg, eigen geldstroom, eigen regio 100% eigenaar, 2 ZZP * geeft onrust, alles dubbelop en proberen te scheiden, terwijl het een de ander enorm kan versterken en het strategisch interessanter is om samen op te gaan. Nu per gemeente dubbele contracten proberen te krijgen -> eenvoudig naar een BV terug, want -> van beiden 100% eigenaar Nieuwe situatie: - BV2 opheffen en activiteiten toevoegen aan BV1, ZZP-ers BV2 in dienst nemen bij BV1 (heb reeds een akkoord) - BV1 krijgt nu 2 handelsnamen, dus naar buiten toe houdt de opgeheven BV2 zijn (handelsnaam/ label) voor herkenbaarheid * Voordelen: - geen dubbele lasten meer, meer samenwerking, vergroting marktoppervlak, vergroting expertise, geen overlap meer, completer pakket Maar nu: in mijn hoofd is het het zo klaar als een klontje boter, maar ik krijg het niet soepel uitgelegd heb ik het idee. Ik wil heel graag helder en transparant zijn, maar hierdoor maak ik het mogelijk onnodig ingewikkeld. Organisatiestructuur nu: (ik werk even met cijfers om de verschillende lagen te benoemen): handelsnaam BV1 1. ikzelf *twee ondersteunend medewerkers* 2. teamcoordinator 1, teamcoordinator 2, teamcoordinator 3 3. team 1, team 2, team 3 Nieuwe organisatiestructuur: 1. ikzelf *twee ondersteunend medewerkers* 2. teamcoordinator 1, teamcoordinator 2, teamcoordinator 3, coordinator hoardingteam (bv2) 3. team 1, team 2, team 3, hoardingteam (bv2) In principe logisch, maar ik raak verstrikt in het naar buiten brengen van werken onder een handelsnaam. Hoe breng ik bij mijn medewerkers van BV1 het nieuws dat het hoaridngteam (bv2) wordt toegevoegd onder een andere handelsnaam, waarom doe ik dit (naamsbekendheid) en hoe communiceren we dit naar buiten toe met elkaar? 'hoi, ik heb eigenlijk 2bv's, maar ik heb besloten ze samen te voegen, dit houdt in dat jullie er twee collega's bij krijgen die onder een ander label werken?' En wat dan als medewerkers van BV1 een casus willen doen die hoort bij de naam van BV2 (dat zou kunnen, want zelfde bedrijf), hoe communiceren we dit naar buiten? Hoe pak ik dit op naar ketenpartners? 'hoi, BV2 is nu onderdeel van BV1, maar naam wijzigt niet, wel het rekeningnummer en de KVK, dus we moeten nieuwe contracten opmaken?' Ik hoop dat het verhaal helder is en ben benieuwd naar uw reactie! Wellicht denk ik te moeilijk (dit gebeurd wel vaker). Alvast enorm bedankt!
  9. Heel erg bedankt, ik ben dan toch verbaast dat deze optie niet met mij is besproken. Hoe kan ik hierachter komen? En kan ik organisatorisch een receptioniste aannemen in een van de bv's die waar kan nemen voor alledrie?
  10. Allen, Ik puzzel al even. Alleen, maar heb ook hier en daar advies ingewonnen. Ik heb drie bedrijven met daarboven een holding, twee begeleiding en een op het gebied van training en preventie. Allemaal in dezelfde tak van sport, maar de begeleidingsbv s zijn specifiek te scheiden op geldstroom, locatie en specialisme. Beide begeleidingsbv’s lopen goed en hebben naam gemaakt. Nu zie ik dat in mijn grotere bv soms dezelfde problematiek voorkomt, en zit ik te puzzelen hoe ik eea kan samenvoegen. Ingewonnen Advies: * Fuseren - maar liever niet, namen zijn afzonderlijk bekend bij gemeentes en ketenpartners * Los van elkaar blijven voeren, verwijzen op website kan mits alle gegevens van de entiteiten worden vermeld over en weer Mijn vraag en idee: Is het niet gewoon mogelijk om tussen mijn holding en de bv’s een nieuwe holding te plaatsen (bestaat dat? Een tussen-holding) en die een overkoepelende naam geven, zodat de verschillende bv’s als soort van afdelingen benadert kunnen worden. dan kan ik bijvoorbeeld een receptioniste aannemen voor die tussenbv, als er dan daarheen hebeld wordt kan hij/ zij doorzetten naar de juiste afdeling (bv) is het zo duidelijk? Ik hoop het en kijk uit naar uw reactie! vast bedankt! groet en een mooie avond!
  11. Dat is een goede aanvulling! Dankjewel. Wat is er dan toch weer meer mogelijk dan in mijn hoofd! Gelukkig zijn wij niet verplicht aangesloten bij een cao, maar zeker het meenemen waard. Dankjewel!!
  12. Kijk, die hoek had ik nog niet bedacht. Communicatie. Geweldig en dankjewel! HR-assistent. Kan dat ook als er verder geen HR manager is (anders dan ikzelf)?
  13. Goedenavond, Binnen mijn zorgorganisatie zijn er wat verschuivingen waardoor mijn administratief medewerker heeft aangegeven de ambitie te hebben om een deel van de HR-taken op zich te willen nemen zoals de gesprekscyclus, talentmanagement, maar ook de verbetering en vitaliteit van personeel. Daarnaast wil ze de sociale media kanalen gaan bijhouden en hiervoor content creëren. Geweldig! In het verleden heeft zij dit soort taken gedaan in stages voor haar opleiding die ze eigenlijk nooit heeft afgemaakt. Door uitval privé is ze toen gestopt en bij ons binnengekomen als administratief medewerker. Omdat ik veel potentie zie zou ik haar graag een voorstel doen, maar hierbij hoort wat mij betreft een andere functie omschrijving. Ik wil haar niet overvragen dus er zullen taken komen te vervallen en ik zal dus op zoek moeten naar een nieuwe administratief medewerker. Mijn voorkeur heeft dat zij nog steeds ter ondersteuning werkt van mij. Mogelijk in de toekomst zelfs taken in mijn afwezigheid kan oppakken. Maar nu vooral gericht op het stuk HR en sociale media. is hiervoor al een functietitel? Ik kan het nergens vinden! vast bedankt voor het meedenken!
  14. Beste Drie jaar geleden ben ik met mijn compagnon een maatschap gestart. Twee jaar geleden heb ik op deze maatschap, met goedkeuring van mijn compagnon een financial lease afgesloten. Vorig jaar zijn we een BV geworden, wij zijn nu beiden werknemers van de BV. De auto wordt rechtgetrokken in ons salaris. Ik betaal de lease op mijn naam, zij krijgt netto het verschil uitbetaald. Nu hebben wij hierom beiden een BKR-registratie op onze naam staan. Zij wil een lening afsluiten, dus wil de auto van haar naam. Onze accountant gaf aan dat het goed was om de auto op de BV te zetten. Echter, ik bedenk mij nu dat als deze op de BV staat, ik 5 jaar lang kosten heb gedragen voor een auto die uiteindelijk niet van mij zal zijn. Ik heb de vrijwaring nog niet bij het postkantoor laten omzetten op de BV. Dit maakt de auto eigendom van de BV en trekt hem los van mijn naam. Wat zijn de mogelijkheden. Toentertijd was het idee dat ik de auto met mijn salaris zou 'afbetalen', zodat ik deze uiteindelijk prive zou kunnen rijden *los van de zaak. Kan ik de auto bijvoorbeeld nu op de BV zetten en bij afbetaling de auto op privé terug zetten? Of moet ik deze dan kopen? Allerlei vragen passeren te revue. Als de auto op de BV staat en ik blijf deze maandelijks afbetalen zoals we nu doen, wat zijn dan de mogelijkheden? Ben benieuwd, vast bedankt voor het meedenken. Ik wil geen overhaaste beslissingen maken.
  15. Mijn compagnon is een maand met vakantie, zij pakt het stuk HR op. Ik kan me niet voorstellen dat onze adviseur dit niet heeft besproken. Het enige was ik kan bedenken is dat ze ervoor gekozen heeft het niet te doen ivm hoge maandlasten. Ik besef me dat dit totaal niet wenselijk is, maar goed. We moeten vanaf dit punt weer verder kijken. Zij komt volgende week terug, hoop dat eea op de rit te hebben. Ik heb later op de ochtend een belafspraak met onze adviseur. Henk, dankjewel voor je inzage! Dit geeft mij een beeld waar ik mee uit de voeten kan en stof om mee te nemen in gesprek. Zoals dat de zelfstandige arbodienst dan ook wel geaccepteerd dient te worden door de verzekeraar.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.