Ga naar inhoud

Rob Bo

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    ^25-30
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
    Financiën / administratie en credit management
    expert advies
  1. Ik ben een leek in boekhouden, maar heb na het goed uitzoeken toch aangedurft een eigen boekhouding op te zetten. Nu heb ik recent een paar kantoor artikelen aangeschaft die ik ook gedeeltelijk privé gebruik. Nu heb ik een tijd zitten zoeken, en heb op de website van de belastingdienst de eisen gevonden over hoe je dit moet aanpakken, en in welke gevallen dit uberhaupt is toegestaan. Die aankopen gebruik ik ongeveer 30% van de tijd privé, en ik zou dan ook 70% van de voorbelasting willen aftrekken komend kwartaal. Echter vraag ik me nu af hoe ik dit in de boekhouding moet verwerken. Overal op internet zie ik dingen staan als "Vermeld dit privé gebruik in de boekhouding", maar ik zie nergens HOE ik dit kan vermelden. Zelf dacht ik eerst aan mezelf een factuur uitschrijven voor het privé gebruik, maar dan wordt de btw van die factuur gerekend bij alle overige btw, terwijl privé gebruik bij de aangifte apart vermeld moet worden. Kan iemand dit verduidelijken?

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké