Jump to content

Rob Bo

Newbee
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Register

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    ^25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    Financiën / administratie en credit management
    expert advies
  1. Ik ben een leek in boekhouden, maar heb na het goed uitzoeken toch aangedurft een eigen boekhouding op te zetten. Nu heb ik recent een paar kantoor artikelen aangeschaft die ik ook gedeeltelijk privé gebruik. Nu heb ik een tijd zitten zoeken, en heb op de website van de belastingdienst de eisen gevonden over hoe je dit moet aanpakken, en in welke gevallen dit uberhaupt is toegestaan. Die aankopen gebruik ik ongeveer 30% van de tijd privé, en ik zou dan ook 70% van de voorbelasting willen aftrekken komend kwartaal. Echter vraag ik me nu af hoe ik dit in de boekhouding moet verwerken. Overal op internet zie ik dingen staan als "Vermeld dit privé gebruik in de boekhouding", maar ik zie nergens HOE ik dit kan vermelden. Zelf dacht ik eerst aan mezelf een factuur uitschrijven voor het privé gebruik, maar dan wordt de btw van die factuur gerekend bij alle overige btw, terwijl privé gebruik bij de aangifte apart vermeld moet worden. Kan iemand dit verduidelijken?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept