SB Higherlevel

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Land
    Nederland

SB Higherlevel's trofeeën

  1. Goedendag, Wij huren sinds april een kantoorruimte. In het het contract staat de huurprijs en borgsom excl. BTW aangegeven. Vervolgens staat dat dit bedrag met verhoging van de BTW overgemaakt moet worden. Er staat echter nergens gespecificeerd dat het om 21% BTW gaat. Is "verhoging met BTW" duidelijk genoeg? Eerder had ik begrepen dat BTW echt duidelijk op facturen moet staan aangegeven, ik vraag me nu af of ik de BTW zo wel kan aftrekken. Dan was er nog een tweede punt wat het niet makkelijker maakt. De huurprijs was excl. BTW aangegeven bij punt 2.1. Bij punt 2.4 heeft de verhuurmakelaar een fout gemaakt. Hier staat duidelijk voor maand april (1e maand) een bedrag incl. BTW wat overgemaakt moet worden terwijl dat excl. BTW had moeten zijn. Ik moest de rest "nog maar even overmaken". Dit heb ik geweigerd omdat ik het niet juist kan verwerken in mijn boekhouding. De verhuurmakelaar werd kwaad en intimiderend. Ik heb nu een aangepaste versie gekregen met het juiste bedrag. Deze is door mij ondertekend maar ik heb hem nog niet terug ontvangen met handtekening van de verhuurder. Het duurt allemaal erg lang, en ik heb nu wel 10x gevraagd om een juiste versie. Mijn plan was om het over te maken als ik hem retour had met handtekening van de verhuurder maar inmiddels begint het op een betaalachterstand te lijken. Overigens had de verhuurmakelaar nog enkele fouten gemaakt: In plaats van mijn KvK nummer was mijn vestigingsnummer genoteerd, mijn BTW nummer was leeg gelaten, er werden twee verschillende borgbedragen genoemd (al zit er maar een verschil in van 1 cent) en het bovenstaande... Ik heb daarvan dus ook nog geen correcte versie met handtekening van de verhuurder. Ben ik te moeilijk? Ik doe mijn eigen administratie en dat gaat goed totdat ik tegen dit soort dingen aanloop, ik wil het dan gewoon correct in de boekhouding kunnen verwerken en weet nu niet of er mogelijk problemen ontstaan of dat het contract wel geldig is als de gegevens onjuist zijn. Is dit een moment om de verhuurder op de hoogte te stellen? De verhuurmakelaar is duidelijk niet blij met me en ik ben bang om nog meer druk te gaan zetten.
  2. Goedendag, Samen met een collaga ZZP'er ga ik een BV starten. We zetten werknemers in via een PayRoll bedrijf (zelf zijn we geen werkgever voor deze personen). Moeten we toch BHV halen aangezien we met 2 personen de BV opzetten en onszelf loon uitbetalen? Het is me nog niet duidelijk of we zelf dan als werknemers worden gezien voor de Arbowet. MVG, SB
  3. Het leek handiger als werknemers zelf een MyWheels/Greenwheels abonnement zouden nemen, Sommige hadden dat ook al. Mochten wij zelf een zakelijk abonnement nemen om op deze manier auto's te (laten) huren dan hebben we niet te maken met fiscale zaken als bijtelling lijkt me? Ik hoopte dat de werknemers de facturen van de autohuur (alleen de huur van een bepaald moment en niet het abonnement) en parkeerbonnen naar mij zouden kunnen sturen. Op beide staat BTW vermeld. Kan ik ze deze bedragen dan terugbetalen en de facturen/bonnen 1 op 1 in mijn administratie zetten? En dus ook de BTW aftrekken?
  4. Goedendag, Voor mijn ZZP bedrijf heb ik een Payroll ingeschakeld voor de contractverlening en uitbetaling van werknemers. Sommige zijn student en ik wil graag de huur van hun auto (GreenWheels/MyWheels) en parkeerbonnen etc. voor ze betalen. Het Payroll bedrijf rekent echter weer 21% BTW over de totale kosten incl. BTW die de werknemers hebben betaald. Hierdoor wordt de autohuur toch behoorlijk wat duurder dan ik had gehoopt. Is het mogelijk dat werknemers de kosten rechtstreeks bij mij declareren ondanks dat zij officiëel geen werknemer van mij zijn maar van het Payroll bedrijf? Dan zouden de kosten een stuk lager uitvallen, op termijn zal dit een hoop uitmaken daar sommige vrij vaak een auto huren. Zo niet, is er dan een andere mogelijkheid om de kosten 1 op 1 te laten declareren waarbij ik enkel de daadwerkelijk gemaakte kosten hoef te betalen? Mvg, SB
  5. Bij dit kopje weet ik niet zeker wat er onder valt. Ik ben ZZP'er en heb de volgende kosten gemaakt voor het uitvoeren van projecten: - ZZP'ers ingehuurd, zij hebben naar mij facturen gestuurd - Mensen geworven en de uitbetaling laten doen via een Payroll bedrijf Op de website van de belastingdienst staat het volgende: "U besteedt werkzaamheden uit aan een andere onderneming Bent u werkzaam in de aannemerij en besteedt u werk uit (onderaannemer), dan kunt u te maken krijgen met aansprakelijkheid voor belasting- en premieschulden van anderen, de zogenoemde ketenaansprakelijkheid." Ik weet niet zo goed wat ik hier dan mee moet. Vraag 1: Vallen al deze kosten onder uitbesteed werk? Vraag 2: Ik ben toch niet aansprakelijk voor belastingzaken van anderen?
  6. Bedankt voor de reacties, de IB47 methode kende ik niet maar dit maakt het erg duidelijk Dat is dan geen optie inderdaad. Ik stel wel een aantal specifieke voorwaarden aan de werknemers waardoor de kans minimaal is dat er binnen het payrollbedrijf een vervanger is. Dit vang ik op door buffer over te houden en niet meteen de volledige capaciteit te benutten.
  7. Als ZZP'er wil ik gedurende enkele maanden studenten/net afgestudeerden inzetten. Per persoon wordt de inzet gedurende 2 maanden 5 a 10 uur per week. Ik heb bij een vorige werkgever meegemaakt dat studenten niet officiëel in dienst waren (ook geen payroll) en zich ook niet bij de KvK inschreven. Deze studenten vulde aan het einde van de maand een declaratieformulier in en werden uitbetaald. Aan het einde van het jaar gaven ze (als het goed is) deze inkomsten aan als inkomsten uit overig werk. Is dit een legale manier om mensen in te zetten voor tijdelijke klussen met een beperkt aantal uur per week en zijn er zaken die ik over het hoofd zie? Ik zit meer aan een payroll service te denken maar wilde eerst weten of het bovenstaande een mogelijkheid is. Dan kan ik op die manier op korte termijn starten met het inzetten van oproepkrachten en als het bevalt later overstappen naar een payroll bedrijf.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.