Bedankt allemaal voor het meedenken!
- Er is altijd een professional als extra achterwacht bereikbaar voor als de student er niet uit komt. Deze heeft echter een mindere connectie met de client.
Het concept is zo veel mogelijk gebaseerd op support van 'buddy's' (voor en door studenten).
Buiten de 30 uur ingehuurde professionals per week, in het de bedoeling dat de helpende studenten zoveel mogelijk het eerste aanspreekpunt zijn en de professionals zoveel mogelijk uit zicht zijn.
De begeleidende studenten hanteren een 'informele' begeleidingsvorm, maar ik wil wel op ze kunnen rekenen (formele afspraken).
Wellicht het begrip vrijwilligers dan geen goed idee?
- bedankt voor je feedback. Ik denk dat ik het begrip 'vrijwilligers' onterecht heb gebruikt. De studenten doen het vanuit passie maar ik wil ze er wel een vergoeding voor geven. Voor de actieve uren (circa 8 uur per week) is het minimumloon prima volgens de CAO.
Voor de inactieve uren waarbij de student enkel op afstand bereikbaar is in geval van nood, is de CAO qua budget niet haalbaar.
Dat zou betekenen dat er iedere nacht een officiële 'slaapdienst' betaald moet worden en aanwezigheidsuren overdag. Met alle bijkomende toeslagen.
Daarbij krijgt het daarmee een heel 'klinisch' karakter van slaapdiensten, waar wij juist de informele 'ik ben er voor je als er echt iets is' willen hanteren.
Natuurlijk word er een passend tarief afgesproken waar de student tevreden mee is.
Maar standaard circa 150 euro uitbetalen per nacht (CAO) terwijl er maar 1x per 3 maanden iets gebeurt is niet betaalbaar voor de kleinschaligheid die wij bieden.
Klopt helemaal!
Professionals doen de begeleiding. De studenten zijn er voor extra activiteiten, support en beschikbaarheid.
Er is samenwerking met een grotere zorginstelling waarop de student 24/7 kan terugvallen als ze er niet uitkomt. Wanneer nodig is er dan direct professionele hulp beschikbaar.