WalterdeBoer

Junior
  • Aantal berichten

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

WalterdeBoer won de laatste dag op 11 april 2019

WalterdeBoer had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

WalterdeBoer's trofeeën

  1. Nou, dames en heren. Onverwacht goed nieuws. Ik heb bericht gekregen van de deurwaarder, via mijn advocaat dat het volledige bedrag verhaald is. Ongelooflijk, dit had ik inmiddels niet meer verwacht. Wellicht interessant om te weten, de totale kosten van dit verhaal waren (uit mijn hoofd) ~€ 1.500.- Hiervan is ~ €1.100,- verhaald op de klant, ofwel een eigen inleg van ~€400,- Het bedrag is middels twee bank beslagen geïnd, beide van de zelfde rekening. Ik wil iedereen bedanken die een reactie heeft achtergelaten, dit heeft mij vele inzichten gegeven en tevens een zekere rust gegeven.
  2. Die vroegen beiden of ik een rekeningnummer van de beste man had :) Ik heb enkel een KvK & BTW nummer. Meneer heeft geen website en het is (was) de eerste keer dat we zaken deden, er was dus nog geen betaalverkeer geweest.
  3. Ditmaal geen echt update, meer een vraag om raad. Is er een manier om een IBAN rekeningnummer van een onderneming te achterhalen? We willen een beslag bankrekening laten uitvoeren. Echter ben ik niet in het bezit van een nummer van de beste man. Ethisch voelt het voor mij onprettig, maar meneer geeft geen thuis.
  4. Een summiere update tussendoor. Lang traag proces. Na hoog van de torens te blazen in het voortraject geeft meneer geen thuis meer vanaf het moment dat het daadwerkelijk naar de rechter ging. Er is dus een verzuim-vonnis neergelegd in mijn voordeel. Dat is leuk, maar heb er nog nul vertrouwen in. Meneer geeft geen gehoor en (kan) daarmee geen erkenning. Ofwel, geen stap verder. Zeer wellicht binnenkort de deurwaarde er op af sturen voor het ondertekenen van vonnis. En mogelijk daarna deurwaarde voor beslaglegging. Maar ik ben een donkerbruin vermoeden dat dit allemaal een spel is dat meneer eerder heeft gespeeld. En zo verzet bezwaar gaat tekenen om alles te stangen. Mijn vertrouwen op dit moment is nul.
  5. Bedankt allen, op dit moment ben ik naar een advocaat gestapt. Zolang dat loopt hou ik mezelf hier even stil. Ik hoop dat ik daarna met goed nieuws kan terug komen. Hartelijk dank iedereen, jullie hebben mij tot dusver al veel inzichten geboden.
  6. Ik kan me voorstellen dat we (beide partijen) kijken naar een redelijkerwijze verhouding bij het vastlopen van een project. Hier heb ik ook altijd voor opengestaan en op deze manier (gedeeld leed) ook altijd "problemen" met klanten makkelijk en vroegtijdig opgelost. Risico van het vak, zou ik maar zeggen. Maar het gaat mij om het volgende. De klant heeft mij nooit zijn onvrede gecommuniceerd en trekt zich over nacht terug. Daarmee stelt hij zelf een honorarium vast die niet te discussiëren valt. Hij buigt geen cent. Bij zijn standpunt van factureer mij dit lage bedrag OF we zien elkaar wel in de rechtbank, ben ik genoodzaakt om naar de algemene voorwaarden te wenden waarin de volgende begin zin staat (rest is op pagina 1 terug te lezen) En daarop (in mijn factuurvoorstel) kom ik hem al een kleine €500,- tegemoet om eventuele afronding verschillen in b.v. uren en uit een coulance tegemoet.
  7. Ik heb geen flauw benul wat een dergelijke zaak globaal zou kosten. Ik was in de veronderstelling dat dit in de duizenden euro's zou lopen. Qua contract en manier van zakendoen van mijn zijde ben ik zeker. Ik zal eens contact opnemen met een advocaat, kijken naar een quick-scan.
  8. Op dit moment denk ik aardig mij slagingskansen in te zien. En ik denk dat ik mij er bij neer ga leggen. De stress en de spanning die het mij nu brengt is té hoog. En als ik dit wil aanvechten zal het niet binnen een week zijn opgelost. Het bedrag van € 3.000,- á 3.500,- (mijn ongeveer compromis bedrag) Kan ik als klein ondernemer goed gebruiken. Maar ik heb gisteren de ware aard van de klant gezien en ik kan wel inschatten dat hij geen euro gaat buigen en van wat ik begrijp is hij de weg naar de rechtbank zeer bekend.
  9. Ja, dat is ook de enige manier dat ik werk presenteer. Deze vonden op beide locaties plaats. Dus op mijn studio en zijn kantoor. Als qoute
  10. Inderdaad erg subjectief. Ik denk dat eerder gekeken zou kunnen worden of dit gecommuniceerd is en of wij de kans hebben kunnen gehad de onvrede op te kunnen lossen. Het was wel na derde presentatie ronde. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik niet vaak drie rondes heb. Wel een aantal keer feedback op het zelfde punt, maar zeker een groei. De tweede ronde was wel "from-scratch" omdat er nieuwe informatie bovenkwam die eerder niet was gecommuniceerd. En zeker is ook "goed bezig, dit is een grote stap. Ik heb nog we een opmerking over..." Maar bij onvrede verwacht ik eerder. "ik bel even tussendoor omdat ik toch samen wat gedachten op een rij wil zetten. We hebben nu een paar stappen gedaan, maar het lijkt niet in de buurt te komen. Wanneer heb je tijd". Met andere woorden geen signalen opgevangen die verborgen dan wel expliciete onvrede moesten overbrengen. Het was ook donderslag bij heldere hemel. Klopt. Meneer gaf zelfs aan nu door ons op zoek te moeten gaan naar een nieuwe ontwerper en zal no-cure-no-pay voorwaarden eisen. Daar haal ik, naast zijn gezonde zakelijke ethische instelling, ook uit dat hij, ondanks wat hij beweert, zich donders goed bewust is van bindende gevolgen van een contract en voorwaarden. Klopt, dat is speculatie. Het enige wat ik weet is dat ik een uitgebreid portfolio online heb staan met jaren aan werk. En dat de klant zelf contact heeft gezocht vanwege dit "ongelooflijk vette" portfolio (qoute hé? Geen hoge zelf dunk :) ) Maar, een aanbetaling is zeker iets wat ik in de komende offerte meeneem. Dit is ongetwijfeld al een natuurlijke selectie wat dit soort onethische zakenmannetjes weghoudt. (ok, drempel verhoogt) Ik denk dat ik voor nu dan met name benieuwd ben of hij zomaar zijn uitspraak (ik zie het als ontbinding) ongedaan mag maken en vrolijk verdergaan met de klus. Althans, of hij na opzeggen het weer mag oppakken van zijn kant en mag eisen dat ik het maar "even" afmaak.
  11. Nou, ik moet zeggen dat ik komende tijd toch wel weer een de andere kant wil proberen. Nu, met wat meer ervaring. Klopt, schrijfkeuze om het geheel niet over complex te maken. Ik ben zzp maar werk regelmatig samen.
  12. Wij hebben de publiekelijk beschikbare algemene voorwaarden gebruikt van de BNO. Stel dat u daarin inzage in wilt hebben kan ik een kopie toesturen. Omdat het als kleine ondernemer nog een redelijk bedrag is om dit jaarlijks kwijt te zijn. Daarbij leveren ze wel juridisch advies, maar geen ondersteuning. (Samen met de gedachte "dat overkomt mij niet") De voordelen als een BNO lid in het noorden (ook qua informatieve bijeenkomsten) vind ik té summier. Klopt, uit ervaring is elke potentiële klant weg gelopen als we het over en aanbetaling hebben. Wat voor mij een teken van wederzijdse investering is. Ik weet niet of het de sector of de regio is.
  13. Klopt, enkel de gebruikelijke schriftelijke samenvattingen met feedback op de volgende stappen per mail. Maar dat hoort bij een ontwerp proces.
  14. Een ter zake kundige jurist die op basis van alle gevoerde correspondentie, de overeenkomst en voorwaarden jouw positie en mogelijkheden kan beoordelen. Dank voor het advies. Het is een volledige nieuwe wereld voor mij. Ik zal morgen Google eens raadplegen hoe zo iets werkt en wie mij daar bij kan helpen. En nee, ik ben nergens bij aangesloten nog verzekerd voor rechtsbijstand. Wellicht dat dit ook niet af te sluiten is voor een geval wat reeds (voor een aantal dagen) loopt.
  15. Goedendag, Ik zit met een brandende vraag wat mij 's nachts doet wakker houden. Zelf ben ik een grafisch ontwerper en voer een opdracht uit voor een opdrachtgever. Hiervoor zijn duidelijke algemene voorwaarden een een offerte aan vooraf gegaan. Gaande weg het proces heb ik een email ontvangen waarin werd aangegeven dat de opdrachtgever stopt met de samenwerking. Met als reden zich moeilijk in de huidige resultaten te kunnen vinden. Iets wat vooraf niet is gecommuniceerd. Sterker nog, ik dacht zelfs tegenovergestelde signalen ontvangen. Zonder tussenkomst van het aangeven van onvrede of mij de mogelijkheid te bieden met een oplossing te komen is de samenwerking ontbonden. In dit zelfde mailtje geeft de klant aan 17% van de offerte bedrag te willen betalen. (klant noemde bedrag, niet de percentage. De percentage is enkel om de verhouding aan te duiden) Dit terwijl er naar eigen inzicht 80% van de opdracht al was uitgevoerd. In het laatste gesprek, vooraf de onheilspellende email, gaven we zelfs aan "dat we er bijna" waren. Concrete stappen om verder te gaan en te kunnen afronden waren doorgenomen. Geoffreerd waren ~52 uren, waarvan factureerbaar 45 zijn uitgevoerd (totale uren komen op 65 tot op het punt van beëindiging, 20 waren dus naar eigen inzicht het zakelijke risico en eigen keuze) (uren zijn aardig afgerond) Ik heb de klant voorgesteld 40 uur te facturen. Volgens de algemene voorwaarden mag ik bij ontbinding vanuit de klant de reeds gedraaide uren facturenen, plus een vergoeding van 30% van het resterende offerte bedrag. Dit is een tegemoetkoming van mijn kan van zo'n ~ 500,- Een, naar eigen inzichten, redelijke tegemoetkoming. Na de mail heb ik hem uitgenodigd voor een kop koffie. Helaas kwamen we er niet uit. Ik heb hem allereerst gevraagd naar de beweegreden van de 17% van de offerte prijs. Waarop hij aangaf dit reëel te lijken gezien hij geen eind product van mij ontvangt. Sterker nog, hij heeft hier uit persoonlijke kringen advies over ingewonnen en vond het persoonlijk nog buiten proportie veel voor "niets te ontvangen". Dat ik, zonder tastbaar eindproduct, 40 uur durfde voor te stellen vond de klant al helemaal krankzinnig. (Als samenvatting. Niet de letterlijke woorden, maar het geeft de gezellige sfeer aan tafel aan). Kortom hij weigert dit. De klant zijn voorstellen uit het gesprek. - Als ik, de klant, toch wordt "geforceerd" de bijna 80% te voldoen wil ik dat we de samenwerking weer oppakken. (gevolgd door zachtjes onder de lippen) Dan stel ik je wel later in de samenwerking alsnog in gebrek en kom ik er alsnog onderuit, en dan heb je niets. (of je werkt net zo lang door tot ik tevreden ben, zonder extra bijbetaling) - Laten we de opdracht als niet gestopt zien en stel mij maar een mail op dat jij de opdracht wilt beëindigen. - Als je mij als klant niet tegemoet komt met mijn 17% dan zullen we elkaar hierna wel de hand schudden in de rechtbank. Dit zijn de gedachten waarmee ik zelf zit: - Kan hij de ontbinding "zomaar" weer ongedaan maken? Mag dat (juridisch)? Naar mijn eigen idee is, los van dat dat me zakelijk zeer ongezond lijkt voor de samenwerking, ook niet meer aan de orde. De kogel is immers door de kerk. Hij heeft zijn besluit genomen. - Hoewel hij akkoord gegaan is met de algemene voorwaarden die in richtlijn zijn opgesteld van de branchorganisatie (ik ben geen lid, deze voorwaarden zijn openbaar) Is mijn voorstel van 40 uur reëel? (Naar mijn persoonlijke mening natuurlijk wel, maar ik ben benieuwd naar jullie mening of kennis) - Hoe sterk klinkt mijn standpunt aanvankelijk? (dit is geen juridisch bindende vraag, ik ben benieuwd wat mijn aanvecht kansen zullen zijn) - Wat adviseren jullie mij als volgende stap(pen). Bij wie kan ik terecht? Mocht er zelfs iemand lokaal kunnen helpen dan ben ik actief in de regio Groningen. Elk advies is welkom, het gaat om enkele duizenden euro's. Wat voor mij als kleine ondernemer een smak geld is. Hieronder een relevante stuk uit de algemene voorwaarden:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.