Jump to content

WalterdeBoer

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

WalterdeBoer last won the day on April 11 2019

WalterdeBoer had the most liked content!

Community Reputation

9

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscale zaken
  1. Nou, dames en heren. Onverwacht goed nieuws. Ik heb bericht gekregen van de deurwaarder, via mijn advocaat dat het volledige bedrag verhaald is. Ongelooflijk, dit had ik inmiddels niet meer verwacht. Wellicht interessant om te weten, de totale kosten van dit verhaal waren (uit mijn hoofd) ~€ 1.500.- Hiervan is ~ €1.100,- verhaald op de klant, ofwel een eigen inleg van ~€400,- Het bedrag is middels twee bank beslagen geïnd, beide van de zelfde rekening. Ik wil iedereen bedanken die een reactie heeft achtergelaten, dit heeft mij vele inzichten gegeven en tevens een zekere rust gegeven.
  2. Die vroegen beiden of ik een rekeningnummer van de beste man had :) Ik heb enkel een KvK & BTW nummer. Meneer heeft geen website en het is (was) de eerste keer dat we zaken deden, er was dus nog geen betaalverkeer geweest.
  3. Ditmaal geen echt update, meer een vraag om raad. Is er een manier om een IBAN rekeningnummer van een onderneming te achterhalen? We willen een beslag bankrekening laten uitvoeren. Echter ben ik niet in het bezit van een nummer van de beste man. Ethisch voelt het voor mij onprettig, maar meneer geeft geen thuis.
  4. Een summiere update tussendoor. Lang traag proces. Na hoog van de torens te blazen in het voortraject geeft meneer geen thuis meer vanaf het moment dat het daadwerkelijk naar de rechter ging. Er is dus een verzuim-vonnis neergelegd in mijn voordeel. Dat is leuk, maar heb er nog nul vertrouwen in. Meneer geeft geen gehoor en (kan) daarmee geen erkenning. Ofwel, geen stap verder. Zeer wellicht binnenkort de deurwaarde er op af sturen voor het ondertekenen van vonnis. En mogelijk daarna deurwaarde voor beslaglegging. Maar ik ben een donkerbruin vermoeden dat dit allemaal een spel is dat mene
  5. Bedankt allen, op dit moment ben ik naar een advocaat gestapt. Zolang dat loopt hou ik mezelf hier even stil. Ik hoop dat ik daarna met goed nieuws kan terug komen. Hartelijk dank iedereen, jullie hebben mij tot dusver al veel inzichten geboden.
  6. Ik kan me voorstellen dat we (beide partijen) kijken naar een redelijkerwijze verhouding bij het vastlopen van een project. Hier heb ik ook altijd voor opengestaan en op deze manier (gedeeld leed) ook altijd "problemen" met klanten makkelijk en vroegtijdig opgelost. Risico van het vak, zou ik maar zeggen. Maar het gaat mij om het volgende. De klant heeft mij nooit zijn onvrede gecommuniceerd en trekt zich over nacht terug. Daarmee stelt hij zelf een honorarium vast die niet te discussiëren valt. Hij buigt geen cent. Bij zijn standpunt van factureer mij dit lage bedrag OF we zien el
  7. Ik heb geen flauw benul wat een dergelijke zaak globaal zou kosten. Ik was in de veronderstelling dat dit in de duizenden euro's zou lopen. Qua contract en manier van zakendoen van mijn zijde ben ik zeker. Ik zal eens contact opnemen met een advocaat, kijken naar een quick-scan.
  8. Op dit moment denk ik aardig mij slagingskansen in te zien. En ik denk dat ik mij er bij neer ga leggen. De stress en de spanning die het mij nu brengt is té hoog. En als ik dit wil aanvechten zal het niet binnen een week zijn opgelost. Het bedrag van € 3.000,- á 3.500,- (mijn ongeveer compromis bedrag) Kan ik als klein ondernemer goed gebruiken. Maar ik heb gisteren de ware aard van de klant gezien en ik kan wel inschatten dat hij geen euro gaat buigen en van wat ik begrijp is hij de weg naar de rechtbank zeer bekend.
  9. Ja, dat is ook de enige manier dat ik werk presenteer. Deze vonden op beide locaties plaats. Dus op mijn studio en zijn kantoor. Als qoute
  10. Inderdaad erg subjectief. Ik denk dat eerder gekeken zou kunnen worden of dit gecommuniceerd is en of wij de kans hebben kunnen gehad de onvrede op te kunnen lossen. Het was wel na derde presentatie ronde. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik niet vaak drie rondes heb. Wel een aantal keer feedback op het zelfde punt, maar zeker een groei. De tweede ronde was wel "from-scratch" omdat er nieuwe informatie bovenkwam die eerder niet was gecommuniceerd. En zeker is ook "goed bezig, dit is een grote stap. Ik heb nog we een opmerking over..." Maar bij onvrede verwacht ik eerder. "ik bel e
  11. Nou, ik moet zeggen dat ik komende tijd toch wel weer een de andere kant wil proberen. Nu, met wat meer ervaring. Klopt, schrijfkeuze om het geheel niet over complex te maken. Ik ben zzp maar werk regelmatig samen.
  12. Wij hebben de publiekelijk beschikbare algemene voorwaarden gebruikt van de BNO. Stel dat u daarin inzage in wilt hebben kan ik een kopie toesturen. Omdat het als kleine ondernemer nog een redelijk bedrag is om dit jaarlijks kwijt te zijn. Daarbij leveren ze wel juridisch advies, maar geen ondersteuning. (Samen met de gedachte "dat overkomt mij niet") De voordelen als een BNO lid in het noorden (ook qua informatieve bijeenkomsten) vind ik té summier. Klopt, uit ervaring is elke potentiële klant weg gelopen als we het over en aanbetaling hebben. Wat voor mij een teken
  13. Klopt, enkel de gebruikelijke schriftelijke samenvattingen met feedback op de volgende stappen per mail. Maar dat hoort bij een ontwerp proces.
  14. Een ter zake kundige jurist die op basis van alle gevoerde correspondentie, de overeenkomst en voorwaarden jouw positie en mogelijkheden kan beoordelen. Dank voor het advies. Het is een volledige nieuwe wereld voor mij. Ik zal morgen Google eens raadplegen hoe zo iets werkt en wie mij daar bij kan helpen. En nee, ik ben nergens bij aangesloten nog verzekerd voor rechtsbijstand. Wellicht dat dit ook niet af te sluiten is voor een geval wat reeds (voor een aantal dagen) loopt.
  15. Goedendag, Ik zit met een brandende vraag wat mij 's nachts doet wakker houden. Zelf ben ik een grafisch ontwerper en voer een opdracht uit voor een opdrachtgever. Hiervoor zijn duidelijke algemene voorwaarden een een offerte aan vooraf gegaan. Gaande weg het proces heb ik een email ontvangen waarin werd aangegeven dat de opdrachtgever stopt met de samenwerking. Met als reden zich moeilijk in de huidige resultaten te kunnen vinden. Iets wat vooraf niet is gecommuniceerd. Sterker nog, ik dacht zelfs tegenovergestelde signalen ontvangen. Zonder tussenkomst van het aangeven van onv
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept