Jump to content

Happylife

Junior
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing

Company info

  • Location
    Haarlem
  1. Onze leverancier in NL heeft een leveringsprobleem, vandaar dat we verder zijn gaan kijken. We hebben nu een leverancier uit het VK gevonden. Omdat we dit niet eerder hebben gedaan een paar vragen. de leverancier stuurt ons nu een factuur met BTW, klopt dit? De info die ik vind zegt dat we dit in NL moeten betalen. Het gaat om een order van 500 pond. Daarnaast betalen we denk ik invoerrechten. Is er ergens na te gaan hoeveel dit is? En we zullen zo te zien ook een vergunning nodig hebben? klopt dit een beetje of mis ik nog iets?
  2. Onlangs vroeg ik mijn boekhouder of hij van mij geen bonnetjes nodig heeft van zakenlunches of diners. Ik dacht namelijk dat je dit altijd moest indienen, mocht er een controle op komen. Omdat hij me er nooit naar vraagt, vroeg ik hem zelf laatst of hij dit niet nodig had. Zijn antwoord: - Boek ik vanaf de bank. Lunch en diner mag je de BTW toch niet van verrekenen Klinkt op zich logisch maar een relatie trok dit in twijfel. Vandaar mijn vraag, moet ingeboekt worden of niet nodig?
  3. Hij snapt nu dat we moeten rekenen met de ex. BTW prijs, alleen vind hij dat wij door zijn factuur wel bijna alle BTW terug krijgen.
  4. Ja wat we nu hebben gedaan is Omzet ex. btw - Kosten partner - Kosten van ons = resultaat. Resultaat x 50% = Deel partner. Factuur van partner = Deel partner + kosten partner = bedrag ex. btw.
  5. Eens zou dacht ik het ook. Zijn redenatie is dat wij die BTW weer terugkrijgen door middel van zijn factuur.
  6. Correct is onderdeel van een bedrijf met meer projecten dus niet van toepassing. Daarnaast waren de bedragen fictief en in werkelijkheid hoger.
  7. Bedankt voor je reactie. Dat was dus ook mijn idee en scheelt inderdaad.
  8. Samen met een ander bedrijf runnen wij een webshop. Wij hebben de shop gebouwd en doen de marketing. Hij doet de inkoop en versturen van producten. We verdelen de winst. Het geld komt bij ons binnen. Onze partner stuurt een factuur voor alle kosten + de gemaakte winst. Mijn vraag gaat over deze berekening. In zijn berekening doet hij de omzet van de webshop inclusief btw - min alle kosten (ex btw) van beide partijen = resultaat. Wij krijgen van hem een factuur met 50% van resultaat + al zijn kosten. Hierover rekent hij dan nog btw. Bijvoorbeeld: omzet Inc BTW = 10k kosten van ons ex btw= 2k kosten partner ex btw= 4K resultaat = 4K, dus verdeling obv van 50-50 = 2k. Factuur die wij krijgen is nu 2+4=6k ex btw. Volgens hem krijgen wij namelijk btw weer terug door zijn factuur. Ik dacht dat we de verdeling zouden moeten berekenen met de omzet ex btw. Maar onze partner zegt zeker te weten van niet. Maak ik nou een denkfout?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept