Jump to content

Hob_77

Junior
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • First name
    Henry
  • How did you find us:
    zoekmachine
  1. Dat kan ook nog. De grondgedachte is aanbieders tegen deelnemers laten spelen. Het plan van aanpak kan altijd aangepast worden. Ik ben nu aan het kijken hoe ik er een prototype van kan maken.
  2. Het is een vaardigheidsspel waar de aanbieders tegen de deelnemers strijden... om €€€. Aanbieder1 zet zijn melodie neer en stelt een beloning twv €10 vast. De eerste deelnemer denkt dat ie het weet. Maar hij moet €2 inleggen om een poging te mogen doen. Is de aanbieder een "amateur" en de deelnemer een muziekliefhebber, is de kans groot dat de deelnemer de melodie in 1x herkent. Dan is de aanbieder €8 kwijt. Is het andersom, verslaat de aanbieder de ene na de andere deelnemer. Boven de 5e poging (volgens ons voorbeeld) begint hij winst te maken. Aan de ene kant is het vaak zo dat muziekmakers veel zelfvertrouwen hebben. Aan de andere kant lopen er steeds meer "newbies" een casino binnen. Als jullie snappen wat ik bedoel. Zijn er alsnog inhoudelijke dremp
  3. Heren, Voor de 1e fase maakt het niet uit of het idee nou een quiz of een kansspel is. En mijn vraag gaat niet eens over de categorie die dit spel eronder valt. Als ik op de 1e fase de potentie kan laten zien, wordt het spel door specialisten verder uitgewerkt. En zeker aan de regels gehouden. Ik ben maar een kleine grafisch ontwerper. Ik wil graag weten of het een beetje zin heeft om eens te proberen. @TwaBla Ik zal vanavond het bovenstaande voorbeeld van het verdienmodel verder uitleggen.
  4. Wellicht klinkt deze titel beter: "Geld verdienen door muziek te herkennen" Hoe groter je muziekkennis is, hoe meer je geld verdient. Hier gaat de KSA (kansspelauthoriteit) niet over. Laat maar het woord "aangepaste" vallen. Het muziekje zal namaak zijn, maar het lijkt net op het echte nummer. (logisch, zo wordt het aantekkelijker voor de herkenners) Daarom worden er geen IE-rechten (Intellectueel eigendoms) geschonden. Het doel van de 1e fase is populariteit. - De muziekjes zijn dan zo makkelijk gemaakt dat herkenners MEESTAL het goed hebben en SOMS het fout hebben. - Daardoor winnen ze vaker dan verliezen. Vanaf de 2e fase begin ik wat winst te maken. In deze fase doen de muziekmakers ook mee. Een voorbeeld: - Maker1 plaatst een muziekje en stelt de verhouding prijs/poging tarief vast op 10/2 euro. - De eerste 6 spelers proberen gemiddeld 3x/p en hebben pech. 6 x 3 x 2 = 36 naar maker1. - De 7e speler doet 2 pogingen en heeft het goed. 2 van speler7 naar maker1 10 van maker1 naar speler7 Hoe beter men muziek maakt, hoe langer hij/zij het volhoudt )) Natuurlijk zullen er tientallen muziekjes dagelijks beschickbaar zijn. Zelf ken ik 2 enthousiaste muziekmakers die dit idee hun aanspreekt. De vreemden worden natuurlijk gescreend. Ik hoop dat de winststrategie nu wat duidelijker is. Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
  5. Dames & Heren, Ik ben van plan een website te bouwen waar aangepaste muziekjes staan. Ze zijn NIET te onthullen door bijvoorbeeld SHAZAM. Het idee is simpel: Men schrijft zich in (o.a. een e-mailadres en een paypal account), raadt hij/zij de titel van het nummer, en vervolgens krijgt ie €5-10 per muziekje. fase 1: Ik verzorg de muziekjes en ik geeft de prijzen uit mijn eigen geldpot (Max €200/maand) Bij succes ga ik door naar de 2e fase. fase 2: Muziekmakers mogen er hun werk plaatsen. Ik doe de verificatie. Spelers mogen raden. De eerste 2x zijn gratis. Ik reken alleen transactiekosten. Het maakt mij niet uit welke partij (muziekmaker of speler) meer winst maakt. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Wellicht heb ik ergens niet aan gedacht ? met vriendelijke groet, Hob
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept