Jump to content

Boss_r

Newbee
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    financiering
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    expert advies
  1. Niet specifiek gamepc's, maar o.a. wel computers. Heb momenteel een kleine handel lopen in tweedehands apparatuur die ik zelf bouw en krijg momenteel veel vragen naar nieuwe producten, dus vandaar dat ik mijn business nu wat ga uitbreiden. Marges kom ik volgens mijn planning (als het goed is) nu uit, en garantie hoop ik deels op te vangen door mijn eigen handigheid. Als kopers van tweedehands producten bij mij terugkomen met een defect kan ik het bijna altijd zelf repareren, of er moet echt een defect in 1 vd onderdelen zitten. In mijn tweedehands handel gaat het om goedkopere producten dus in dat geval vervang ik het onderdeel nu gewoon op mijn kosten, maar hoop bij de nieuwe apparaten in de toekomst ook op fabrieksgarantie terug te kunnen vallen mocht dat het geval zijn. Dus hopelijk ondervang ik zo het garantievraagstuk en beperk ik met mijn orderproces het risico op grote retourbestellingen. Ik verwacht dat de echte uitdaging uiteindelijk in de marketing gaat zitten!
  2. Leuke out-of-the-box ideeën! Eerste suggestie ga ik zeker oppakken, ben van plan om sowieso alle 'grotere' klanten te contacten na hun bestelling om hun bestelling te doorlopen als een controle of het helemaal correct/naar wens is. Lijkt me voor een klant ook prettig idee en ben van plan om het meer in te kleden als extra service (wie weet heb ik nog goede tips voor ze, dat ze bijv voor hetzelfde geld een beter onderdeel kunnen krijgen oid) met voor mijzelf de fijne bijkomstigheid dat de kans wat kleiner wordt dat de klanten uiteindelijk hun product terugsturen.
  3. Ahh dat klopt inderdaad, dat verkleint het risico al enorm. Dankjewel!
  4. Dag allemaal, Ik ben bezig met de opzet van een nieuwe webshop, gebaseerd op custom elektronische apparaten. Nu ben ik aan het worstelen met het herroepingsrecht. Eerst was ik ervan uitgegaan dat mijn producten daar niet onder vielen omdat ik de producten op maat maak voor de klant, maar zie nu in dat mijn producten hier helaas niet onder vallen en ik dus toch retouren moet aanbieden. Wat moet dat moet en ik doe alles natuurlijk graag volgens de regels, alleen waar ik tegenaan loop is hoe ik dit als webshop kan faciliteren. Ik hou namelijk geen voorraad, maar koop onderdelen zodra ik een bestelling binnen krijg en zet dan het hele apparaat in elkaar. Mocht ik een paar apparaten retour krijgen kan ik deze gemakkelijk weer verwerken in bijv tweedehands apparaten die ik ook verkoop. Maar is het bijvoorbeeld een bestelling van tientallen apparaten die ze retourneren dan is dat financieel wel lastig op te vangen voor mij als kleine startende ondernemer. Mijn vraag aan jullie dus: hoe bescherm je je (financieel) als startende ondernemer tegen veel retouren? Ik zou namelijk niet weten op hoeveel mogelijke retouren ik zou moeten rekenen. Hoe doen jullie dat bij je webshop? Hebben jullie een speciaal potje om dit risico op te vangen, en zo ja hoe hebben jullie de hoogte hiervan bepaald? Alvast bedankt!

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept