Ik ben bezig met de opzet van een nieuwe webshop, gebaseerd op custom elektronische apparaten. Nu ben ik aan het worstelen met het herroepingsrecht. Eerst was ik ervan uitgegaan dat mijn producten daar niet onder vielen omdat ik de producten op maat maak voor de klant, maar zie nu in dat mijn producten hier helaas niet onder vallen en ik dus toch retouren moet aanbieden.
Wat moet dat moet en ik doe alles natuurlijk graag volgens de regels, alleen waar ik tegenaan loop is hoe ik dit als webshop kan faciliteren. Ik hou namelijk geen voorraad, maar koop onderdelen zodra ik een bestelling binnen krijg en zet dan het hele apparaat in elkaar. Mocht ik een paar apparaten retour krijgen kan ik deze gemakkelijk weer verwerken in bijv tweedehands apparaten die ik ook verkoop. Maar is het bijvoorbeeld een bestelling van tientallen apparaten die ze retourneren dan is dat financieel wel lastig op te vangen voor mij als kleine startende ondernemer.
Mijn vraag aan jullie dus: hoe bescherm je je (financieel) als startende ondernemer tegen veel retouren? Ik zou namelijk niet weten op hoeveel mogelijke retouren ik zou moeten rekenen. Hoe doen jullie dat bij je webshop? Hebben jullie een speciaal potje om dit risico op te vangen, en zo ja hoe hebben jullie de hoogte hiervan bepaald?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Boss_r
Boss_r
Dag allemaal,
Ik ben bezig met de opzet van een nieuwe webshop, gebaseerd op custom elektronische apparaten. Nu ben ik aan het worstelen met het herroepingsrecht. Eerst was ik ervan uitgegaan dat mijn producten daar niet onder vielen omdat ik de producten op maat maak voor de klant, maar zie nu in dat mijn producten hier helaas niet onder vallen en ik dus toch retouren moet aanbieden.
Wat moet dat moet en ik doe alles natuurlijk graag volgens de regels, alleen waar ik tegenaan loop is hoe ik dit als webshop kan faciliteren. Ik hou namelijk geen voorraad, maar koop onderdelen zodra ik een bestelling binnen krijg en zet dan het hele apparaat in elkaar. Mocht ik een paar apparaten retour krijgen kan ik deze gemakkelijk weer verwerken in bijv tweedehands apparaten die ik ook verkoop. Maar is het bijvoorbeeld een bestelling van tientallen apparaten die ze retourneren dan is dat financieel wel lastig op te vangen voor mij als kleine startende ondernemer.
Mijn vraag aan jullie dus: hoe bescherm je je (financieel) als startende ondernemer tegen veel retouren? Ik zou namelijk niet weten op hoeveel mogelijke retouren ik zou moeten rekenen. Hoe doen jullie dat bij je webshop? Hebben jullie een speciaal potje om dit risico op te vangen, en zo ja hoe hebben jullie de hoogte hiervan bepaald?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag