Robin62

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Robin
  • Achternaam
    Franken
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    WIFRA GroupBV
  • Email
    wifragroup@hotmail.nl

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Buiten kaders denken, hoe je nieuwe paden kunt bewandelen.

Robin62's trofeeën

  1. Toch nog even een update.. Bij een Bosch dealer geweest, deze kan wel de storing uitlezen maar niet de geschiedenis. Dit zit achter een beveiligd gedeelte voor Dealers. Volgens andere bronnen heb je recht op een uitdraai van de geschiedenis van de auto, ook in de fabrieksgarantie periode. Navraag hierover de dealer blijkt dat dit toch niet mag i.v.m. de privacy wetgeving. Van wie is de auto dan? Kortom, Peugeot Nederland stuurt me naar de Lease Maatschappij, die stuurt me nar de dealer waar ik de auto gekocht heb. Het cirkeltje is weer rond. Fijne werkdag meneer, was de reactie van Peugeot Nederland.
  2. Allemaal nogmaals dank voor jullie inbreng. Vandaag gaan we naar een garage waar we na willen gaan wat de geschiedenis is van het voertuig. Verder heb ik een bod van € 11.000,- het voertuig terug te willen nemen afgeslagen. Staat op mijn balans nog voor 24K. Ook een onderzoek het voertuig nog eens 'grondig' (voor de elfde keer) te onderzoeken heb ik afgeslagen. Er is een aangetekend schrijven de deur uitgegaan ingebrekestelling en voor opstarten ontbinden van de koopovereenkomst. Mvg. Robin Franken Dank alvast voor jullie inbreng. Wil nog graag aanvullen dat ik bij alle bezoeken gebracht bij de drie verschillende dealers geen enkel formele bevestiging heb gekregen dat de auto telkens in storing springt. Dat valt onder de fabrieksgarantie werd mij verteld. Bij het laatste bezoek in Amsterdam werd mij verteld dat het probleem zit in de Ad Blue tank. Deze zal worden vervangen, auto drie dagen in de garage. Na paar duizend kilometer weer storing, terug naar die garage, " Ja, we hebben de sensor vervangen de tank..." Weer moeten resetten op naar de volgende paar duizend kilometer. Ondanks dat ik geen bewijs heb dat het voertuig in de garage is geweest, heb ik wel foto's gemaakt bij kilometer standen en de data genoteerd dat het voertuig in de garage en welke garage stond. Gelukkig zit er wel een soort Track systeem op het voertuig, dus dat staat wel vast. @RoelJ, het gaat inderdaad om een garantie klacht. Ook kan ik me voorstellen dat een dealer niet zit te wachten op klachten van een voertuig van een andere dealer in zijn netwerk. Maar de inmiddels derde dealer zat wel in mijn regio, Amsterdam, dus ik werd daar naar toe verwezen. Die Peugeot dealer waar ik het voertuig gekocht heb zit een uur rijden vanaf Amsterdam. Hoe de dealers het intern oplossen is niet mijn probleem. Hiermee doel ik op code uitlezen et cetera. Ik koop een product van 25K dan verwacht ik dat het goed is. Om dan het product weer terug te willen nemen voor 11K, dat is lekker verdient. @Branco, lijkt me niet dat een onafhankelijke partij dit mag fixen. De auto valt onder de garantie. Daarbij wil ik niet voor deze kosten opdraaien, dat is aan de dealer. @Benm, ik kocht een zo goed als nieuwe auto, natuurlijk wil ik die inrichten naar mijn gebruik. Mijn mening verder is dat we genoeg geprobeerd hebben een oplossing te vinden. Ik noem het pappen en nat houden totdat je de pisang bent en niet meer terug kunt. Heb geen vertrouwen meer in deze auto, constructie fout of iets met de CAN bus (kabelboom) raar dat ze niet kunnen vinden. Mijn gevoel zegt, dit stinkt gewoon. @Stevenk, denk dat dit de enige oplossing is. Vraag me af hoe de leasemaatschappij zal reageren. Resumé, wil er vanaf, heb geen vertrouwen meer in dit voertuig.
  3. Dank alvast voor jullie inbreng. Wil nog graag aanvullen dat ik bij alle bezoeken gebracht bij de drie verschillende dealers geen enkel formele bevestiging heb gekregen dat de auto telkens in storing springt. Dat valt onder de fabrieksgarantie werd mij verteld. Bij het laatste bezoek in Amsterdam werd mij verteld dat het probleem zit in de Ad Blue tank. Deze zal worden vervangen, auto drie dagen in de garage. Na paar duizend kilometer weer storing, terug naar die garage, " Ja, we hebben de sensor vervangen de tank..." Weer moeten resetten op naar de volgende paar duizend kilometer. Ondanks dat ik geen bewijs heb dat het voertuig in de garage is geweest, heb ik wel foto's gemaakt bij kilometer standen en de data genoteerd dat het voertuig in de garage en welke garage stond. Gelukkig zit er wel een soort Track systeem op het voertuig, dus dat staat wel vast. @RoelJ, het gaat inderdaad om een garantie klacht. Ook kan ik me voorstellen dat een dealer niet zit te wachten op klachten van een voertuig van een andere dealer in zijn netwerk. Maar de inmiddels derde dealer zat wel in mijn regio, Amsterdam, dus ik werd daar naar toe verwezen. Die Peugeot dealer waar ik het voertuig gekocht heb zit een uur rijden vanaf Amsterdam. Hoe de dealers het intern oplossen is niet mijn probleem. Hiermee doel ik op code uitlezen et cetera. Ik koop een product van 25K dan verwacht ik dat het goed is. Om dan het product weer terug te willen nemen voor 11K, dat is lekker verdient. @Branco, lijkt me niet dat een onafhankelijke partij dit mag fixen. De auto valt onder de garantie. Daarbij wil ik niet voor deze kosten opdraaien, dat is aan de dealer. @Benm, ik kocht een zo goed als nieuwe auto, natuurlijk wil ik die inrichten naar mijn gebruik. Mijn mening verder is dat we genoeg geprobeerd hebben een oplossing te vinden. Ik noem het pappen en nat houden totdat je de pisang bent en niet meer terug kunt. Heb geen vertrouwen meer in deze auto, constructie fout of iets met de CAN bus (kabelboom) raar dat ze niet kunnen vinden. Mijn gevoel zegt, dit stinkt gewoon. @Stevenk, denk dat dit de enige oplossing is. Vraag me af hoe de leasemaatschappij zal reageren. Resumé, wil er vanaf, heb geen vertrouwen meer in dit voertuig.
  4. Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe Peugeot Boxer geleast bij een grote officiële Peugeot dealer. Het was een demo auto, nog geen 8K op de teller en alle denkbare opties aan boord. Precies de auto die ik nodig had, kon erin staan, heb er werkbank in gebouwd. Ingezet als service auto voor nutsbedrijven met veel gereedschap erin een prima auto voor kabelschades, graafschades op te lossen. We hebben er flink in geïnvesteerd met ook veel meetapparatuur. Iedereen blij zou je denken. Klopt!! Maar dan alleen de eerste paar duizend kilometers. Constant een motorstoring en de optie naar de garage of stilstaan langs de weg omdat je anders niet meer kunt starten. We hebben eerste keer direct contact gezocht met betrokken partijen. Kan gebeuren, gewoon terug naar de dealer, leenauto en probleem wordt verholpen. Het is trouwens fabrieksgarantie, werd mij verteld. Maar wat zou jij doen als ondernemer en de auto is inmiddels 10 keer met dezelfde storing terug geweest naar drie verschillende dealers in het land? Bij de laatste in Amsterdam moest ik zelfs een auto huren, een leen auto werd niet verstrekt!! Keihard werd gezegd dat de storing nu verdwenen was..... niet dus!! Inmiddels heb ik bij de de leasemaatschappij aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in die auto, ik ervan af wil. De leasemaatschappij stuurt me naar de autoleverancier, die verwijs naar de grote PEUGEOT Dealer, die weer naar de Juridische eigenaar en het cirkeltje is weer rond. Vandaag een belletje gehad, we willen de auto weer onderzoeken, aldus de Peugeot dealer, dat is de elfde keer, je snapt dat ik daar geen enkele interesse en vertrouwen meer in heb. Die auto heeft me al een kleine vijfduizend euro gekost, niet inzetbaar, werkbanken en beplating ingebouwd. Heb geen zin meer in dat voertuig, maar de Peugeot dealer wil hem terugkopen voor €10.000- onder de waarde dat ik hem heb gekocht. Ik ben boos en heb het gevoel dat die storing er altijd in heeft gezeten en dat ik er nu mee opgezadeld zit. Wie kan mij hierin adviseren? Is dat leasecontract nog steeds geldig en blijf ik eraan vastzitten? Dan is dit de laatste PEUGEOT die in mijn wagenpark ooit komt te rijden. Hebben ze na tien keer terug geweest te zijn in de garage niet voldoende tijd gekregen de storing eruit te halen? Wie betaald mij de gemiste inkomsten omdat de auto niet inzetbaar is geweest? Hier ga je als kleine ondernemer gewoon aan kapot van machteloosheid. Slapeloze nachten heb ik ervan. Wie weet raad?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.