Movepro

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    'T Veld 3J, Heteren, Gelderland, 6666MK, Nederland
  • Voornaam
    Floris
  • Achternaam
    Bergacker
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Flo-Rent Verhuizingen

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Mij kunnen ondersteunen bij het werven van nieuwe klanten

Movepro's trofeeën

  1. Beste leden, Op dit moment ben ik in onderhandeling over een overname. De huidige eigenaar wil van zijn bedrijf af in verband met pensioen. De opzet is dat ik samen met een huidige werknemer van het over te nemen bedrijf de nieuwe eigenaar word. We overwegen een activa-passivatransactie en zetten daarvoor een nieuwe BV op. Het punt waar we op dit moment tegenaan lopen is de aandelenverdeling in de nieuw op te richten BV. Laat ik allereerst wat achtergrondinfo geven. Inmiddels ben ik 4 jaar actief als ondernemer in de verhuisbranche. Ik werk vanuit een eenmanszaak. Voordat ik in deze branche begon heb ik al eens (spelenderwijs) deel uitgemaakt van een VOF. Destijds ben ik vanaf 0 begonnen en inmiddels draait mijn bedrijf prima. Het is dan ook de bedoeling om mijn bedrijfsactiviteiten in eerste instantie gescheiden te houden van de nieuw BV. Het bedrijf in kwestie is een zelfde soort bedrijf dat inmiddels al lang bestaat (eigenlijk geen idee hoe lang precies maar dat zal een jaar of 100 zijn). De naamsbekendheid die de leeftijd van het bedrijf met zich meebrengt is ook een van de punten waardoor ik geïnteresseerd ben in de overname. We werken inmiddels een tijdje regelmatig samen (in/uithuur personeel en materieel) en sparren regelmatig. De huidige eigenaar heeft mij een aantal maanden geleden benaderd met de vraag of ik geïnteresseerd ben om samen met een medewerker van hem het bedrijf over te nemen. In eerste instantie was de bedoeling dat zijn medewerker het bedrijf over zou nemen maar dat kwam niet van de grond. De gesprekken zijn aardig op gang en de doelstelling is om de overname 1 juli dit jaar rond te hebben. We zijn nu op het punt waarop we concrete afspraken gaan maken voor de nieuwe BV en lopen tegen de aandelenverhouding aan. Verder dan 50/50 komen we niet. Hierop loop ik eigenlijk vast en hoop ik dat er leden zijn die wat commentaar willen geven op bovenstaand verhaal en mij verder kunnen helpen.
  2. Dag KlusKub, Zo te zien een lastige situatie. Bij zulke klanten heb ik altijd de instelling: er uit halen wat er in zit en dan zo snel mogelijk er vanaf zijn. Veel succes. Mocht je eens willen overleggen stuur me dan een pb
  3. Dag KlusKub, Heb je een rechtsbijstandsverzekering en hoe zit het met je algemene voorwaarden? Ik zit in de verhuizingen en in mijn algemene voorwaarden (branchevoorwaarden opgesteld door de consumentenbond) staat dat de klant de betaling niet mag opschorten in het geval van schade. In jouw geval kun je schade vervangen door verkeerde levering of wat de situatie ook mag zijn. De punten die je benoemt zijn aannames. Ik ken ze ook hoor, klanten die nooit tevreden zullen zijn maar wellicht is het niet allemaal zo slecht als je het doet lijken. Wellicht dat de klant gewoon betaalt als alles conform afspraak gedaan wordt. Ik zou dit probleem als volgt aanpakken; - Is het probleem van de klant iets wat jij op moet lossen? Nee? Doe hem een voorstel (als je dat wil) en laat het aan hem over Ja? Geef hem redelijke opties. Ik vind als ik het zo zie tegels laten verwijderen door dezelfde als die ze gelegd hebben een prima optie (tenzij ze er een potje van gemaakt hebben). Benoem in het traject dat je in gaat wel wat welke kosten heeft en wanneer ze betaald moeten zijn. Zodra de klant de afspraken niet nakomt en jij wel, kun je gerechtelijke stappen nemen. Als jouw klant gewoon een draak is die je probeert af te zetten, zal hij snel genoeg afdruipen. Als hij dat niet is en (al dan niet terecht) vindt dat jij er een potje van maakt, dan zal hij meegaan in dat proces. Daaruit zal dan blijken wie er gelijk heeft. Let daarbij wel; als het gaat om een particulier en je hebt geen sterke algemene voorwaarden, kan het nog knap lastig worden. ------ Conclusie; Blijf in contact met klant Algemene voorwaarden? Rechtsbijstandsverzekering? Ik kan je eventueel in contact brengen met een geschikte contractrechtsadvocaat. Succes in ieder geval, ik ken geen ondernemers die graag bezig zijn met dit soort dingen.
  4. Hoi Gino, Ik was al eens eerder lid van Higher-Level maar al een tijdje niet meer actief en heb toch een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt omdat dit topic mij wel aanspreekt. Het is al enige tijd geleden dat je dit bericht geplaatst heb maar wellicht kan ik je helpen. Ik heb zelf sinds een aantal jaren een verhuisbedrijf. De problemen waar je tegenaan loopt klinken mij bekend en we zitten zelf ook nog redelijk in het zelfde vakgebied. Bedenk dat bij het starten van een onderneming verkoop erg belangrijk is. Daarmee bedoel ik niet "hoe groot is de order die je binnenhaalt?" of "hoeveel orders haal je binnen?" maar hoe verkoop jij jezelf aan je (interne) klant. Je geeft aan dat je een transportbedrijf wil starten. Wat zijn daarin naast jouw scholing, jouw beweegredenen? ^ Op deze vraag kom ik zo even terug. Om concreet antwoord te geven op de vragen die je stelt, hieronder een aantal opties: - Je kunt ervoor kiezen om te beginnen als eigen rijder. Je zorgt er dan in eerste instantie voor dat je zelf je groot rijbewijs haalt en een vrachtwagen koopt, huurt of leaset. Een andere optie is om met transport met autos die te besturen zijn met B rijbewijs te beginnen maar je komt dan al gauw terecht in de Post-NL/pakkettenwereld en ik weet niet of je dat moet willen. Het is wat makkelijker dan gelijk C of CE voertuigen te rijden maar die markt is in mijn ogen over-vol en de marges zijn (als je al een beetje wil sjoemelen met de CAO of zelf lange dagen voor weinig geld wil maken) enorm krap (lees: niet groot genoeg om een gezond bedrijf te runnen). Als opdrachtgevers kun je dan transportbedrijven, handelsbedrijven en weet ik het wie benaderen. Ik raad je dan aan om de nadruk te leggen op dat je voor jezelf rijdt en een vrachtwagen hebt en charterdiensten aanbiedt. Je kiest er dan voor om de kant op te gaan waarbij jouw "handel" een mannetje achter het stuur van een vrachtwagen is. Je wordt dan zelf de partij die daadwerkelijk de vracht van A naar B brengt. - Een andere optie is om een vrachtkantoortje op te zetten. Het enige dat je nodig hebt is een laptop, emailadres en een omgeving waarin je vraag en aanbod bijhoudt. Als je jezelf profileert als vrachtbroker (naar verlader scherpe prijs, snel handelen, weinig schade etc.) en naar de transporteurs (of bijvoorbeeld eigen rijders) die je inschakelt dat je mooie opdrachten aanbiedt, een leuke betalingstermijn en een goed tarief. Je handelt dan als het waren in transportopdrachten en- of vracht. Voordeel hiervan is dat je geen omkijken hebt naar personeel, vaste lasten, risico's en weet ik het wat. Je zou deze twee opties ook kunnen zien als twee losse onderdelen van een "compleet" transportbedrijf. Wellicht dat je op termijn die kant op kunt groeien. Eigen materieel en en eigen bron van opdrachten. Neem 2 chauffeurs in dienst, een verkoper en besteed het werk wat je niet aan kunt zelf uit. Er zullen vast prachtige gaten in de markt zijn waar op dit moment kansen liggen (kijk bijvoorbeeld naar Red je Pakketje) op het gebied van verduurzaming, E-Commerce en weet ik het wat allemaal maar daar kun je als "simpele man met ondernemersdromen" weinig mee op dit moment denk ik als ik naar mijn eigen situatie kijk. Zoals beloofd, kom ik nog even terug op de vraag "Wat zijn jouw beweegredenen?": bepaal voor jezelf wat je wil en dat geeft je al wat meer houvast om van start te gaan. Ik hoop dat jij (of anderen die dit topic lezen) wat aan mijn geratel hebben.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.