Weppie19

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Reigerstraat, Groot-Ammers, Nederland, 2964 CS, Nederland
  • Voornaam
    Wessel
  • Achternaam
    Huisman
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    WES Management
  • Email
    wes-management@outlook.com

Weppie19's trofeeën

  1. Dan doen ze het dus fout in het voorbeeld?
  2. Wanneer ik doteer aan de FOR zal mijn dit winst voor nu drukken en later verhogen, dat is een duidelijk verhaal. Nu is mijn vraag alleen hoe ik dit tot die tijd op mijn balans zet. Het lijkt mij dat het onderdeel uitmaakt van het ''eigen vermogen'' als eenmanszaak en dus als passiva op de balans komt te staan, ook aangezien als ik de FOR weer om wil zetten in winst dan lukt dat alleen als het als passiva op de balans stond, anders geeft het namelijk een verlies. Echter zijn de instructies van mijn boekhoudsoftware precies andersom: Als ik het namelijk met een negatief bedrag invul komt de FOR aan de activa kant te staan.
  3. Hi allen, Ik run een webshop waarbij ik te maken krijg met importkosten. Deze importkosten zijn naar mijn weten onderdeel van de inkoopkosten. Inkoopkosten: - Kostprijs product - Verzendkosten - Invoerrechten (importkosten) Nu is er op 31-12-2019 een telling geweest en weet ik precies hoeveel verzendkosten en kostprijs ik heb aan kosten. Dit bedrag komt dus op de balans en gaat in mindering op de resultatenrekening. Echter vraag ik mij af of de invoerrechten (dus importkosten) hier ook bij moeten? De volgende stap is dan dat ik niet precies weet of kan zien hoeveel importkosten betrekking heeft over de huidige voorraad van 31-12-2019. Jullie advies gevraagd!
  4. Let wel op dat je de winst behaald uit de KOR, als winst op de resultatenrekening zet.
  5. Dag Allen, Graag vraag ik jullie kennis betreft het volgende. Er gelden twee drempels: 1. voor cursussen die echt zakelijk zijn mag er 80% van de kosten worden afgetrokken. 2. voor zakelijke lunches, genuttigd in horeca mag er 80% van de kosten worden afgetrokken maar de Btw mag niet worden teruggevorderd. 1. Nu is het zo dat ik een cursus doe van (fictief) 121 euro incl. 21% btw. De kosten van de cursus ex btw zijn dan 100 euro. 80% hiervan is 80 euro. Maar wat doe ik met de btw? Ik hoorde van iemand dat je evenwel de btw van de volledige 100% mag aftrekken en dus 21 euro als voorbelasting mag opnemen. Maar klopt dit? 2. Klopt het dat de btw hier niet op teruggevorderd kan worden. Fijne dag toegewenst.
  6. Ja klopt, wel kiezen de verhuurders hier zelf voor. Ik heb dus een contract met de verhuurder en één met de huurder. De verhuurder is dus op de hoogte van het onderverhuur. Ik hoef dus ook geen btw af te dragen over mijn winst? Zoals bijv, de margeregeling? Gegroet.
  7. Beste HL, Ik ben bezig met een plan om te beginnen als verhuurmakelaar. Wat ik doe: 1. Ik huur via mijn onderneming een huis van particulieren. 2. Ditzelfde huis verhuur ik aan één klant van mij. Ik weet dat er verhuur is met btw en zonder btw, aangezien ik ga verhuren aan particulieren en niet aan ondernemingen zal het dus onbelaste huur betreffen. Verder vraag ik mij af als ik een woning huur voor 900 euro per maand en verhuur voor 1000 euro per maand. Moet ik hier dan de margeregeling toepassen? Of is die 100 euro pure winst? Graag vraag ik om jullie kennis :). Met vriendelijke groet, Weppie19
  8. Dank voor jullie antwoorden, ik denk dat ik de juiste tactiek te pakken heb om dit toch zakelijk te boeken. Verder heb ik kantoor aan huis en zal ik dus altijd een privé aandeel in de computer hebben. 80% zakelijk lijkt mij een reële schatting.
  9. Dag allen, Ik heb sinds 2018 een eenmanszaak die voornamelijk in de buitenlucht zijn geld binnen bracht, echter zit ik per 2019 meer thuis achter mijn computer en gebruik ik mijn privé computer dus ineens zakelijk. De computer heb ik eind 2017 gekocht. Mijn computer gebruik ik nu dus voor ongeveer 80% zakelijk. Nu heb ik een telefoniste van de Belastingdienst gesproken en die gaf aan dat ik hier niks mee kan, aangezien ik dit dan in mijn starters jaar had moeten opgeven, maar ik vind dit nogal vreemd. Eerder was een computer voor mij zakelijk niet heel relevant, behalve de boekhouding af en toe. Nu gebruik ik hem dus veel meer en is de situatie dus compleet anders. De telefoniste twijfelde nog al dus vandaar dat ik dit aan jullie voorstel. Duidelijk lijkt mij dat de computer op economische waarde moet worden ingebracht van het heden en dan ook nog 80% aangezien 20% altijd wel privé zal blijven. Graag jullie antwoorden. Groet, Wessel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.