OuweJoop

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    jachthoornstraat 29, arnhem, Gelderland, 2241ZB, Nederland
  • Voornaam
    j
  • Achternaam
    Sjennek

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Know legal stuff

OuweJoop's trofeeën

  1. Ja, de klant betaalt op onze site via onze payment provider. Wij verzorgen ook via de mail een mobiel ticket voor de tour/activiteit. Ok ok... Ga ik doen. Wederom vriendelijk bedankt voor deze inzichten, ik stel het zeer op prijs.
  2. Norbert, Ik wil u weer bedanken voor uw antwoord. Een aantal maanden geleden gaf u mij ook al goede antwoorden op mijn vraag of mijn bedrijf een vergunning nodig had. U zei toen dat dat niet zo zou zijn in het geval mijn bedrijf geen pakketreizen, accommodatie of activiteiten die langer dan 24 uur duurden zou aanbieden. Mijn bedrijf is een platform waar tour operators door Europa hun toeristische activiteiten kunnen presenteren. Het gaat hier om stadstours met gids, quad tours, bustours, boattripjes etc. Wij organiseren deze niet zelf, wij presenteren de organisatoren hiervan slechts. Ook werken wij alleen met organisatoren die een geldige aansprakelijkheidsverzekering kunnen tonen. Ik heb al tig verzekeraars aan de telefoon gehad die mij allemaal proberen wijs te maken dat ik een reisbureau ben. Maar ik heb de ANVR en de VVKR gebeld en die zeggen me dat wij dat geen reisbureau zijn. Ik ga dus geen verzekering voor een reisbureau voor mijn bedrijf afsluiten wanneer wij dat niet zijn. Door uw antwoord van enkele maanden terug heb ik de indruk dat u hier het een en ander van weet. Ik weet niet of u mij hier antwoord op kan geven hoor, maar welke category zou mijn bedrijf in vallen qua verzekeringen? hoe aansprakelijk is mijn bedrijf als er iets misgaat tijdens een tour/activiteit in het buitenland? Ik dacht dat het makkelijker zou zijn om de juiste bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hiervoor te vinden, maar tot nu toe valt dat tegen. Als ik er niet uitkom zal ik een adviseur inschakelen. Vriendelijke groet, Joop
  3. Beste forumgenoten, Stel een vennoot heeft geen persoonlijke aansprakelijkheids verzekering (raar, ik weet het), en deze persoon veroorzaakt ergens grote schade en is dus niet verzekerd. Kan er dan door de partij waar de schade bij is gemaakt gekeken worden of er schade op de V.O.F verhaald kan worden? Bedankt voor het lezen.
  4. Hoi Shoptillyoudrop, Daar heeft u gelijk in, op deze factuur zal de btw worden verlegt naar de supplier. bedankt voor uw hulp als u nog verdere opmerking heeft dan hoor ik dat graag! Groet,
  5. Goedemiddag Shoptillyoudrop, Wij ontvangen het geld nooit en gebruiken de payment service van stripe. De supplier verzorgt de verkoopfactuur aan de consument waardoor wij nooit als tussenpersoon in het bezit komen van de betaling. Wij ontvangen slechts de commissie die wij in rekening brengen. op welke factuur zou volgens u dan de btw verlegt moeten worden? Wij factureren slechts de commissie (20% van het nettobedrag van de verkoop) die stripe voor ons heeft ingehouden van de betaling aan de supplier Ik hoop van u te horen!
  6. Hoi Shoptillyoudrop, Wij zullen inderdaad de activiteit presenteren op onze marktplaats, het is echter zo dat wanneer de verkoop plaats vind, het bedrag via stripe naar de supplier wordt gestuurd - de commissie die wij in rekening brengen voor het presenteren van de activiteit op onze website. De supplier verzorgt de verkoopfactuur aan de consument. Dit zorgt ervoor dat wij slechts een b2b transactie hebben wat betreft de commissie toch? Het verleggen van de btw lijkt me daardoor ook niet noodzakelijk omdat de verkoop op papier direct via de supplier is verlopen en dus moet de supplier dit opnemen in zijn aangifte omzetbelasting. Ik geloof dat wij hierom maandelijks een factuur moeten samenstellen aan de supplier gericht m.b.t de ingehouden commissie op de verkopen?
  7. Wat dat refunden betreft; dat zal Stripe weinig uitmaken. Stripe verdient op de transacties zelf en hoeft zelf geen refunds uit te voeren. Wanneer een commercieel agent met een tour operator werkt, en er dient een refund gemaakt te worden, dan kan de commercieel agent dit aangeven bij de tour operator en die maakt vervolgens in zijn Stripe panel een refund (waarop Stripe dus weer een aantal cent verdient).
  8. Dag TwaBla, Excuses, ik was bezig met het beantwoorden van de andere reageerders.
  9. Beste Lucas, Ik citeer van: https://www.emerce.nl/achtergrond/hoe-marktplaats-peertopeer-platform-online-reisagent-psd2compliant "Voor marktplaatsen, peer-to-peer platforms en online reisagenten is de verandering echter het grootst. Stel, ik verkoop laptops via het platform, ‘Handelen.nl’. De consument plaatst een bestelling voor zo’n laptop en de afhandeling van die transactie vindt plaats bij Handelen.nl, inclusief de betaling van de koper en aan de verkoper. Volgens de EU-regels betekent dit dat Bol.com aan gelden van derden zit en in PSD2 staat dat daarvoor gecontroleerde en juiste processen geïmplementeerd moeten zijn. Je wordt als handelsplatform, maar ook als peer-to-peer platform of online reisagent, beschouwd als commercieel agent en daarvoor gelden strikte regels om ervoor te zorgen dat het geld van de consument zo veilig mogelijk is. Commerciële agenten hebben twee keuzes Wat betekent PSD2 nu concreet voor zogeheten ‘commerciële agenten’? Je hebt twee keuzes. Ofwel je wordt een betaalinstelling, wat een prima scenario is voor grote partijen maar wel behoorlijk afleidt van de core business. De tweede mogelijkheid is om voor een payment service provider te kiezen die een betaaloplossing integreert in de app of website van het bedrijf waarmee mensen kunnen betalen. Geld wordt dan overgeboekt naar de derdenrekening van de payment service provider en die handelt de transactie vervolgens af. De marktplaats krijgt zijn commissie en de verkoper de rest van het totaalbedrag. In dit scenario ontvangt de marktplaats (of het peer-to-peer platform of de online reisagent) dus zelf geen gelden en fungeert derhalve niet als betaalinstelling. De kern van de regelgeving: ook al raak je maar heel even het geld aan van een consument, toch bestaat er een risico en dus moet je aan de in PSD2 vastgelegde eisen voldoen. Denk dus goed na hoe je ervoor kunt zorgen dat je compliant bent." Wij hoeven dus niet direct aan de PSD2 vastgelegde Eisen te voldoen, omdat wij geen betaalinstellingen kunnen of willen worden. Daarom werken bedrijven dus samen met Stripe, die wel compliant kan zijn aan de PSD2 wet.
  10. Beste Lucas777, Nee dat klopt, wij zijn niet de tour operator, wij zijn een commercieel agent die de activiteiten van tour operators zal aanbieden. Excuses voor de onduidelijkheid.
  11. Beste ShopTillYourDrop, Bedankt voor uw reactie. Wij zullen aan de consument verkopen. Stripe Connect zal de betaling direct doorsturen naar de lokale touroperator voor wie wij een ticket hebben verkocht, minus het afgesproken commissie bedrag. Op deze manier zullen wij dus nooit het geld van de consument op onze rekening hebben, zodat wij voldoen aan de PSD2 wet.
  12. Goedemiddag, Ik heb een vraag wat betreft het boekhoudkundig verwerken van verkopen in een online marktplaats die wij gaan lanceren. Het idee is om via een online marktplaats tours en activiteiten te presenteren door Europa, aanbieders van tours en activiteiten kunnen ervoor kiezen om gepresenteerd te worden in ruil voor een commissie op de verkoop. Wanneer er een verkoop plaats vind zal het financiele process er als volgt uitzien: Voorbeeld: De consument koopt een boot tour voor 2 personen, prijs: 100 EURO Stripe connect: ontvangt deze 100 euro en verstuurd de supplier (verkoper van de activiteit) het bedrag - de 20% commissie die wij in rekening brengen (80 EURO). Stripe connect: stuurt de overige 20% commissie naar ons (20 EURO). Hoe verwerken wij dit in onze boekhouding? Wij ontvangen nooit het totale bedrag, Stripe connect verdeelt direct het bedrag tussen ons en de suppliers, volgens de psd2 wet. Wij werken met het boekhoud programma Xero.
  13. Dag TwaBla, Ja precies, dit hadden wij inderdaad al in gedachten, alleen nu weet ik ook nog hoe het heet! Erg bedankt voor uw bericht en het meedenken, ik stel het zeer op prijs.
  14. Goedenavond TwaBla, Dat klopt, wij richten ons direct op de consument. U noemt interessante punten wat betreft het omschrijven van wat wij doen. Kunt u mij misschien helpen begrijpen wat u bedoelt met een curated extensie? Ik heb het gegoogled maar het is me niet duidelijk. Bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.