Roffel

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Roffel's trofeeën

  1. Even een ter afronding van deze post. We hebben het geschil met KVT kunnen oplossen. Mijn collega heeft via linkedin contact opgenomen met de directeur van KVT en de situatie uitgelegd. Deze heeft het intern weten te regelen zodat onze eerder gemaakte afspraak met KVT gehonoreerd wordt. Dus het eerste termijn was al door ons betaald en het tweede termijn is komen te vervallen. Een ieder bedankt voor de hulp! Ik heb er veel van geleerd. Fijne feestdagen!
  2. Ik heb net van mijn opdrachtgever te horen gekregen dat er geen exacte datum genoemd is wanneer er betaald moet worden voordat een incassobureau wordt ingeschakeld. Er is alleen gezegd dat er over een week betaald moet worden. Dit moet toch altijd formeel aangegeven worden? We kunnen toch niet gaan werken met een 'ongeveer'?
  3. Mijn opdrachtgever heeft mij, telefonisch, gevraagd een partij te zoeken voor zijn wens. Dus heb ik de prijsopvraag gedaan bij KTV en deze per mail naar mijn opdrachtgever doorgezet. Nu heb ik de fout gemaakt door niet de daadwerkelijke mail van KTV door te zetten maar heb ik mijn eigen mail getypt. Waardoor mijn lees 'fout' ook is doorgezet aan mijn opdrachtgever. Mijn opdrachtgever heeft hier akkoord op gegeven. Telefonisch, en later ook via de mail, is mij gevraagd mijn opdrachtgever te vragen om zijn KVK en enkele andere gegevens om "de administratieve omgeving in te richten". Aansluitend zou er door KTV contact opgenomen worden met mijn opdrachtgever. De factuur is ook direct verzonden. Dus er was nog niets geleverd of overeengekomen dan het akkoord van mij via de mail, na het akkoord dat ik ontvangen heb van mijn opdrachtgever zoals in bovenstaande alinea beschreven is. De instemming is dus via mij verlopen.
  4. Ik ben inderdaad niet foutloos, stukje gebrek aan kennis en ervaring. Ben ook nog een jonge ondernemer. Daarmee wil ik mezelf niet foutloos stellen. Ik heb eerder in deze post aangegeven dat ik na de telefonische afspraak een mail heb gestuurd met de vraag om bevestiging via de mail. Hier heb ik vervolgens geen antwoord op gehad. Wel heb ik later, ongeveer een maand, de telefonische afspraak in een mail geplaatst en hen gevraagd dit te bevestigen. Dit om het voor hen makkelijker te maken. Ook hier is geen reactie op gekomen. Ook heb ik nog een keer telefonisch contact opgenomen met de werkneemster waarmee ik de overeenkomst gemaakt heb maar deze kreeg ik niet aan de lijn, nu blijkt dus dat deze er niet meer werkte.
  5. Ik heb zelf aangegeven, in opdracht van mijn klant, de dienst niet langer te willen ontvangen.
  6. Je bedoelt daarmee dat KVT 'verplicht' is de overeenkomst duidelijker te omschrijven omdat er redelijkerwijs verwacht kan worden dat de kennis in huis zou moeten zijn om de overeenkomst beter te omschrijven zodat de overeenkomst niet aan de interpretatie over gelaten wordt?
  7. Een ieder bedankt voor de bijdrage! Als eerste ben ik het eens met de stelling dat mijn klant hier geen last van had moeten ondervinden en dat is ook niet netjes van mijn kant. In het geval dat dit op niets uitdraait betaal ik gewoon het bedrag en laten we het achter ons. Ik heb de mails van hen verschillende keren doorgelezen maar er wordt nergens gepraat over dat de prijzen per jaar zijn. Alleen in de zin die ik geplaatst heb in mijn originele post wordt er over een tijd gesproken. Dat is inderdaad niet het geval en dat vind ik erg vreemd. Ook geeft de werknemer van klantenvertellen, die ik gisteren gesproken heb over het incassobureau, aan dat het "logisch is dat er geen bevestiging komt op mijn telefonische afspraak". Dus het is tegenwoordig vanzelfsprekend dat we niet klantvriendelijk zijn maar eerder het tegenovergestelde. Dat heb ik afgelopen zomer met het afsluiten van het contract ook aangegeven dat er nergens over een prijs per jaar gesproken wordt. Maar daar hadden ze geen boodschap aan en werd omheen gepraat. Mij werd verteld dat het logisch is dat de prijs per jaar gerekend wordt. Nogmaals een ieder bedankt. Ze hebben mij gevraagd een mail op te stellen met al het bewijs materiaal en mijn vragen en problemen. Zij gaan "proberen de telefoongesprekken te achterhalen". Ik ga deze mail vandaag opstellen en versturen. Als er nog tips zijn voor deze mail hoor ik deze graag. Ik laat horen hoe de zaak zal aflopen.
  8. Hoi, In het voorjaar van 2019 heb ik, reclamebureau ondernemer, een aanvraag gedaan bij klantevertellen.nl voor een recensiesysteem voor op de website van een klant van mij. Bij de aanvraag, die via de mail is verlopen, kreeg ik een mail met de volgende zin: "Kosten voor een Klantenvertellen account is op basis van 12 maanden €595,00 euro en op basis van 24 maanden €495,00 euro.". Door mijn fout heb ik dit opgevat als €495 te betalen voor de volledige 24 maanden. Hier heb ik per mail akkoord op gegeven. Klantenvertellen neemt vervolgens contact op met mijn klant om de opstelling van het contract af te ronden. Aansluitend wordt er een factuur naar mijn klant gestuurd voor de volledige periode van 24 maanden. De klant ontvangt een factuur van €990 wat twee(2) maal het eerder genoemde bedrag is. Mijn klant besluit niet langer geïnteresseerd te zijn in dit product en wil het contract annuleren. Dit is niet mogelijk en kan alleen 2 maanden voor het aflopen van de eerder genoemde 24 maanden geannuleerd worden. Aangezien de fout bij mij ligt, omdat ik de mail verkeerd begrepen heb en dus niet kloppende informatie aan mijn klant heb doorgegeven, verwacht mijn klant dat ik dit voor hem oplos. Dit ben ik bereid te doen omdat, afhankelijk van hoe je deze zin opvat, de fout bij mij ligt. Is dit daadwerkelijk het geval of sta ik hier in mijn recht als ik aangeef dat deze zin misleidend is? Omdat wij een vrij klein bedrijf zijn hebben wij dit telefonisch geprobeerd op te lossen met Klantenvertellen. Na enkele contact momenten zijn wij telefonisch overeengekomen dat de eerste helft betaald wordt en dat de tweede helft zal komen te vervallen. Na dit telefonisch gesprek heb ik direct een mail gestuurd om een bevestiging per mail. Hier is nooit op gereageerd. Vervolgens hebben wij de eerste helft wel betaald er van uitgaande dat de bevestiging snel zou binnenkomen. Na enkele maanden krijgt mijn klant opnieuw een aanmaning om de tweede helft van de factuur te betalen. Daarop heb ik direct een mail gestuurd met een herinnering naar de eerder gemaakte telefonische afspraak. Ook hierop komt geen reactie. Nu krijgt mijn klant de melding dat er binnen een week betaald moet worden of er wordt een incasso bureau ingeschakeld. Vervolgens heb ik vandaag telefonisch contact met ze opgenomen om ze te wijzen op de eerder gemaakte afspraak. Nu wordt mij verteld dat de werkneemster, waarmee ik deze telefonisch overeenkomst heb gemaakt, er al even niet meer werkt en dat het bedrijf er niet zeker van is dat deze gesprekken achterhaald kunnen worden. Dit lijkt mij niet mijn probleem en heb dit ook aangegeven waarop afwijzend wordt gereageerd. Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk is. Is dit niet het geval dan hoor ik het graag als er vragen zijn. In hoeverre sta ik in mijn recht om hen te wijzen op de telefonische afspraak die gemaakt is? en wat het is beste advies dat jullie mij kunnen geven om dit netjes en fair op te lossen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.