Jump to content

lifewood

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

lifewood last won the day on January 13

lifewood had the most liked content!

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  1. Dit klopt niet rachid. Er is gelukkig een fout door de verbalisanten gemaakt doordat ze een niet soortgelijk voertuig buiten gebruik gesteld hebben. mocht hij in bv mijn prive auto gereden hebben was ik hem gewoon kwijt geweest
  2. en @kuifje wraak gevoelens heb ik niet ten opzichte van hem wel ten opzichte van de politiek cq justitie aangezien je eerst drie dagen lang als een crimineel behandeld word en nu de excuses krijgt. Je kunt onschuldige mensen niet opzadelen met de problemen van een ander laat staan jezelf
  3. nou of de werknemer op de hoogte was of niet speelt eigenlijk geen rol in dit geheel. Wij proberen mensen echt wel een kans te geven en bieden hierin ook ondersteuning. Echter kan ik niet iemand in dienst nemen met dit boven zijn hoofd. Wij zitten continu op de weg en mocht deze persoon weer aangehouden worden kan weer onze bedrijfsauto in beslag genomen worden en dat risico willen wij niet meer nemen. Hij zal eerst tot een oplossing moeten komen met het cjib.
  4. nou henk zojuist ook gelijk gedaan ! maar dat neemt niet weg dat het eigenlijk absurd is. je zadelt als overheid een ondernemer op met hoge kosten en in dit geval de schade. mooi dat je als overheid probeerd onze gezamelijke belastingcenten te innen maar dit moet niet over de rug gaan van andere personen cq bedrijven. en je ontneemt nu iemand de mogelijkheid om geld te verdienen om deze boetes te voorkomen. dus wat heeft nu deze maatregel opgeleverd ?
  5. beste mensen, zojuist contact gehad met het cjib en aangegeven dat ik een klacht wilde indienen. na paar keer doorgeschakeld te worden bij een persoon die klachten behandeld uitgekomen. Verhaal verteld en dat wij ons afvroegen of het wel kon omdat de verkeersboete was gepleegd met een personenauto en onze bedrijfsauto staat geboekt als bedrijfsauto (andere code). hier ging ze even induiken of we even geduld hadden en wilden wachten met de klacht. Na 10 minuten telefoon terug tja de dienders hadden een fout gemaakt en deze auto had niet in beschlag mogen worden genomen. CJIB had opdracht gegeven voor een personeneauto en niet voor een bedrijfswagen. We kregen vandaag nog de auto retour. 10 minuten later politie aan de lijn wie de auto kon komen afhalen !!!!!! Jezus werkelijk waar ! we zijn dus gewoon drie werkdagen kwijt aan dit verhaal . en als je begint met dreigen over een procedure kan der ineens vanalles en wordt je holpen. heren bedankt voor jullie feedback en hulp en in het bijzonder rik voor je tip over die codes. Wij gaan vanmiddag onze bedrijfsauto ophalen en ons dan beraden over wie de kosten van afgelopen dagen gaat vergoeden. 1 ding weet ik wel weer mijn opa zei altijd een judas wenst je veel personeel toe. ik weet nu wat hij hiermee bedoelde.
  6. De mevrouw van het cjib blijft bij haar stelling. over de soort van de boete kan ze geen uitspraken doen ivm privacy !!!! oplossing is betalen van kleine 10.000,- euro ex de afsleepkosten maar waarvoor kunnen ze je niet vertellen. Mochten we het niet eens zijn met het geheel kun je een klacht indienen wat behandeld word binnen 6 weken.
  7. Net contact gehad met het openbaar ministerie , Zij vinden dit ook een vervelende zaak en begrijpen het probleem maar kunnen hierin niks betekenen omdat het cjib hierin zelfstandig is. Waar en bij wie je bezwaar kunt maken is niet geheel duidelijk. Wat wel duidelijk is in dit verhaal is dat je als werkgever de sjaak bent. Je hebt geen mogelijkheid dit te voorkomen gezien de privacywetgeving en wordt met gigantische problemen opgezadeld. Een procedure opstarten zal plus minus 2 weken duren en kost ongeveer 2000 euro. Wij zijn een klein bedrijf en nog geen jaar bezig. ik heb geen tienduizend euro liggen om het even voor te schieten. Momenteel staan we gewoon stil behalve de bedrijfsauto zit hier ook al het materiaal in wat wij gebruiken. Van kettingzagen tot klimgereedschap en ga maar door. wij kunnen onze opdrachten niet uitvoeren momenteel en als dit niet snel word opgelost is de mogelijkheid daar dat we schadeclaims aan onze broek krijgen.
  8. beste highio, Dit zou eenmogelijkheid zijn maar deze persoon is nog in zijn proefperiode en heb geen idee of hij zal blijven hierna. En eerlijk gezegd zie ik niet in waarom ik de betaling en invordering voor vader staat op mij zou moeten nemen. Als ik een onbetaalde factuur heb krijg ik die toch ook niet van de staat zodat zij het met hem verrekenen. Je benadeeld op deze manier gewoon een ondernemer.
  9. hoi Rik, Net even nagekeken bij de rdw staat hij gemeld als bedrijfswagen code n1g en als caroserievorm vrachtwagen code BA. Als ik kijk naar onze priveauto is dat personenauto en carosserie sedan. ? En je hebt gelijk wat betreft deze 28 dagen maar je krijgt je auto pas terug als je de afsleepkosten en stalling betaald hebt. Dit klopt toch van geen kant.
  10. Beste leden, graag hoor ik jullie advies. Afgelopen week is onze bedrijfswagen aangehouden in een algemene verkeerscontrole. Bij deze controle bleek dat ons nieuw personeelslid boetes had openstaan bij het cjib. Aangezien hij dit niet kon voldoen is onze bedrijfswagen in beslag genomen en afgesleept. Wij Begrijpen hier geen snars van aangezien wij als bedrijf hier buiten staan en hebben vrijdag contact gezocht met de politie. Wij kunnen onze bedrijfswagen terugkrijgen mits wij de openstaande boetes en afsleepkosten voor onze rekening nemen. Contact met het cjib is dezelfde uitleg en dat dit mag van de wet. Wij kunnen dan als werkgever een vordering op het personeelslid doen. Allemaal leuk en aardig maar waarom moeten wij boeten voor de fout van een ander. Wij begrijpen het helemaal niet meer. en vragen ons dan ook terdegge af of dit allemaal zo maar gaat. Wij zijn een klein bedrijf en behoorlijk benadeeld hierdoor aangezien al onze werkmaterialen in die bedrijfsauto lagen. Heeft iemand hier ervaring mee of kan ons adviseren ?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept