Lex123

Senior
  • Aantal berichten

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Lex123's trofeeën

  1. Daar heb je een punt. Ik zat het te vergelijken met een creditfactuur na inkoop, die trek je dan ook van de inkoop af en boek je natuurlijk niet als opbrengsten. Dus jij zou zeggen gewoon in een keer als opbrengsten boeken? Zou je me dan het verschil tussen dit en een creditfactuur van leverancier kunnen uitleggen? Bij voorbaat dank.
  2. Beste leden. Ik heb een cashback saldo ergens openstaan van 1000 euro, verschillende orders van verschillende websites. Ik wel deze aan mezelf laten uitbetalen. Hoe verwerk ik dit in de boekhouding? Het gaat allemaal om zakelijke aankopen. Het is lastig om uit te zoeken per bestelling welke cashback. Is het mogelijk om deze 1000 euro in een keer af te boeken als credit inkoop? Er zijn ook geen credit facturen verstrekt. Lijkt me toch niet dat ik het als opbrengsten moet gaan zien. Mvg, Lex
  3. Bedankt voor je reactie. Mooi dat het simpeler wordt. Als ik het goed lees is dit een plan voor 2024. Weet jij ook hoe het nu zit?
  4. Goedemiddag leden, Ik ben van plan een Duitse GmbH op te zetten waar ik inkopen ga doen op een locatie vlak over de grens. Deze inkopen worden vervoert en verkocht naar mijn Nederlandse eenmanszaak. Nu vraag ik mij af wat voor tarieven ik voor deze transacties moet rekenen. Ik lees veel op internet over transfer pricing en dat het zakelijke prijzen moeten zijn die je ook naar derden rekent. Mijn vraag dus: Hoe bepaal je de deze marge die je moet hanteren? Verder vraag ik mij af hoe het zit met de BTW verleggen naar je eigen eenmanszaak. Is dit gewoon toegestaan? Normaal maak ik dan een afhaalverklaring, maar om dit naar jezelf te doen lijkt me vreemd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Mvg, Lex
  5. @Wigbolt Dat dacht ik zelf dus ook. Bedankt voor de bevestiging.
  6. @Wigbolt Ja eenmanszaak voor inkoop binnen NL inderdaad. Mvg, Lex
  7. Hi allemaal, Een vraagje, ik wil zakelijk inkopen en kan geen bedrijfsnaam invullen en kan ook slechts 1 voornaam invullen. Nu weet ik dat ik mijn privé naam mag gebruiken op facturen voor belastingaftrek omdat ik als eenmanszaak ingeschreven sta. Maar hoe zit dit met 2e namen? Moet dit persé op de factuur staan? Of mag ik ook slechts mijn eerste voornaam + achternaam gebruiken? Mvg, Lex
  8. A.s maand zal het tegenvallen aangezien ik dus geen voorbelasting kan terugvorderen over de ingekochte goederen in KOR. Beginnersfoutje. Daarna idd doorknallen!
  9. @Rik · Al 2 jaar terug. Dit jaar loopt het harder waardoor ik dus al redelijk vroeg de grens ben gepasseerd. Bedankt voor de info, ga er gelijk mee aan de slag.
  10. @TwaBla Rond dit specifieke onderwerp kan ik ook weinig informatie vinden op de website van de Belastingdienst. Er wordt duidelijk vermeld dat ik over de factuur die mij over de grens trekt van de 20.000 euro al BTW moet betalen, maar over het terugvorderen zie ik niks. Als ik @Rik · dus goed begrijp moet ik dit rekenen als kosten en valt er niks terug te vorderen. Lijkt mij inderdaad sterk dat (vaak) beginnende ondernemers dit goed kunnen plannen. Dit maakt het geringe voordeel van de KOR nog kleiner.
  11. @Wigbolt Inkoop van deze order is gedaan in KOR periode. Verkoop na KOR periode.
  12. @Wigbolt Ja dat was ik dus. Nu niet meer. Daar gaan ze op dit specifieke geval niet in. Nee dat mocht toen dus nog niet omdat ik nog in de KOR zat. Op de factuur staat wel mijn bedrijfsnaam vermeld (doorgekrast). Maar ik kon dus nog niet mijn BTW nummer vermelden want ik zat nog in de KOR en dan zouden ze gaan verleggen en je mag in de KOR niet gebruik maken van BTW verlegging.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.