Jump to content

lisaatjes

Newbee
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  1. we zitten druk in de vergunningverstrekking met dr gemeente maar lijkt goed te komen. horeca zit er al op, alleen vergunning voor verhuizing brouwerij wachten we op. Dan kunnen we papiere gaan samenstellen en voorwaarden. maar altijd goed om meningen aan te horen van iedereen, voor mij ook allemaal nieuw en met geen vannget als alleenstaande moeder altijd een gok :) Maar ja het ondernemershart klopt wel door en hou van iets nieuws :)
  2. inrichting moeten we het nog over hebben. heb zelf ook al wat zoals een koffieautomaat e.d. Leveranciers mag ik zelf bepalen, evenals de menukaart voor lunch e.d. Vinden ze allemaal niet spannend. Ze willen er gewoon een locatie bij zodat ze ook kunnen schenken wat in de brouwerij niet mag eigenlijk en diensten uitbreiden
  3. bedankt allemaal al voor de reacties. Ik heb af en aan 20 jr horecaervaring,ook als leidinggevende en run 2 webwinkels. Maar nog niet geheel.zelfstandig dus als horecaondernemer. Ik ben vrij om dingen zelf in het lokaal te doen. Mah het bijv. overdag prima voor een vergadering verhuren, brouwers uitnodigen voor proeverijen e.d. Mede ook doordat ze in hef maastgelegen pand ook een slijterij hebben. Dus promotie meerdere dranken is alleen maar welkom. In principe heb ik alle vrijheid om erin te organiaeren wat ik wil en ook qua vormgeving,inboedel e.d. Het is dus niet dat ik me puur aan de brouwerij bind. Het is echt een samenwerking.
  4. Hai allen. Over een paar maanden ga ik van start met een nieuw proeflokaal. Dit zal gelinkt zijn aan een bestaande brouwerij. De brouwerij gaat verhuizen naar een nieuw pand in het centrum van de stad en wil daar een proeflokaal bij. Het lokaal willen ze uitbesteden omdat ze er geen kaas van gegeten hebben en het nu eenmaal al te druk hebben. Dit lokaal neem ik nu voor mijn rekening. Omdat ik niet zelf over voldoende financiële middelen beschik is er voorgesteld om het mij te laten pachten. Ik denk geen verkeerd plan op zich. Maar omdat dit een nieuw bedrijf betreft, hoe bepaal je, naast de huur het pachtpercentage. Vooral in het begin is het natuurlijk totaal niet bekend wat de omzet gaat doen. Hou je dan nog een standaard bedrag aan of verhoog je dit met de tijd. Er is natuurlijk ook nog geen goodwill eerst e.d. dus dit zal ook nog niet meegenomen kunnen worden. Ideeën en meningen zijn zeer welkom. groet Lia
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept