cupra1

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

cupra1's trofeeën

  1. Goede avond samen! Ik heb tot Q3-2023 in de KOR-Regeling gezeten. Nu heb ik reeds over Q4-2024 een electronische aangifte gedaan. Alleen moet ik over Q1-2023 tm Q3-2023 een aangifte op papier nog doen. Daarbij heb ik enkele dingen waar ik niet helemaal uitkom ivm de overgang van de KOR en intercommunitaire aankopen. Dit is het formulier: https://ibb.co/HXvmpmQ 1a: normale levering diensten met erachter de BTW die ik betaald heb gekregen. Dit is hetzelfde als een normale aangifte die ik nu ook doe. 1b/1c/1d/1e: NVT 2a: NVT 3a/3b/3c: NVT 4a: NVT 4b: wat ik binnen de EU heb gekocht toen de KOR regeling voorbij was met erachter de BTW die ik zou moeten betalen (zoals bij de normale aangifte dus) ook zet ik hier intracommunautair op wat ik tijdens de KOR regeling heb gekocht maar dus EX-BTW heb gekocht en ik officieel nog moet terugbetalen aan de belastingdienst, want dit mag officieel niet als je onder de KOR regeling valt. 5a: hier tel ik alles op 5b: hier zet ik alles wat al betaald is neer en mag aftrekken, echter mag hier dus NIET dat gedeelte van tijdens de KOR regeling komen wat ik EX-BTW heb gekocht, want dat heb ik nooit betaald en moet ik dus officieel nog terug betalen. Wie kan me hier even mee op weg helpen? Hoor graag, alvast dank! MVG
  2. Goede avond, Inmiddels bijna 3 jaar de KOR regeling en achteraf had ik dit niet moeten doen omdat ik veel meer inkoop dan verwacht. Echter in het begin advies gevraagd aan een adviseur mbt aankopen in het buitenland en zou gewoon EXCL. BTW kunnen inkopen met deze regeling. Verder hoefde ik niks te doen. Nu heb ik verder dit niet uitgezocht en hier op vertrouwd. Nu heb ik over 2021 een naheffing van BTW gekregen van de belastingdienst voor 5000 euro inkoop > 1100 euro naheffing icl boete. Dit ga ik uiteraard netjes betalen want had het beter moeten uitzoeken, erg dom, maar wel een leer voor de toekomst. Nu wil ik dit voor 2022 gaan voorkomen, echter weet ik nu dus niet wat ik moet doen. Moet ik nu bij mijn aangifte hier iets over zeggen of voor de aangifte een verzoek tot BTW betalen over jaar 2022 doen? Ik wil problemen voorkomen en dit netjes oplossen. iemand enig idee? Alvast dank
  3. Hallo, bedankt voor uw reactie. Ik heb idd enkele zaken gelezen maar kom er nog niet helemaal uit. toch nog enkele vragen. stel ik verdien max 5.000 euro dit jaar, geef het op bij de belastingdienst als inkomsten uit overig werk, dan is het verder toch goed? Als iemand de belastingdienst belt over me, en die gaan mij bellen, dan kan ik dit toch ook aangeven, zonder gedoe te krijgen,mits ik alles goed bijhou op papier uiteraard. mag ik reclame maken zonder kvk? hoor graag alvast dank
  4. Hallo, Ik doe al een tijdje als vriendendienst voor familie en vrienden werk uitvoeren(autoreparaties, vooral software/electronica). Nu wil ik mij hiervoor inschrijven bij de KVK als ZZP-er en geld eraan gaan verdienen door klanten te zoeken(heb een 40 uren baan door de week) en gebruik maken van de kleine ondernemingsregeling 2020. Ik heb al enkele mensen om info gevraagd en op internet gezocht maar krijg 10 verschillende antwoorden, wellicht kan hier iemand me verder helpen. ik heb de volgende vragen: Is het mogelijk om mijn KVK postadres op mij huisadres(koopwoning) te zetten en bezoekadres op een garage, die op dit moment van een vriend is, die het officeel huurt? Het is dan niet officeel mijn (gehuurd/gekocht) pand, maar ik gebruik dit. Of moet ik mijn huisadres voor bezoek/vestigingsadres bij KVK gebruiken en klanten naar de garage laten komen ipv buiten op de stoep? Kan ik nu meteen een KVK aanvragen en KOR en kan ik dan meteen beginnen, of moet ik afwachten tot de KOR is geregeld, die zou dan van kracht worden begin volgend kwartaal, dus juli als het goed is. Ik hoef bij de KOR regeling GEEN btw te betalen of te vragen aan klanten, maar kan ik wel bijv. in Duitsland iets kopen voor de zaak, zonder BTW, of kan dit helemaal niet? Ik heb iets gelezen van BTW verlegd. Is het slim om prive zaken te kopen, zoals een laptop en die vervolgens in de zaak te brengen en dan af te schrijven, zodat ik er geld van terug kan krijgen, of is het beter om meteen op de zaak te kopen en dan af te schrijven? Er is tevens een grens van 450 euro las ik, dus als ik bijv een laptop koop onder dit bedrag, is er verder niks aan de hand en krijg ik hem compleet terug het volgende kwartaal/einde van het jaar, geldt dit tevens per product/bedrijfsmiddel of voor alles totaal? Veel mensen hebben het over een belastingvrij bijverdien bedrag, maar als ik hier verder over zoek, kan ik alleen vinden dat het bij mijn inkomen uit loondienst wordt geboekt en ik hier dus belasting over moet betalen aan het einde van het jaar. Of kan ik dit ook per kwartaal doen? Ik lees tevens dat de kor voor minimaal 3 jaar geldig is, stel ik heb na half jaar geen zin meer/verdien te weinig er aan, kan ik bedrijf en kor stoppen, of moet ik dan bedrijf verplicht 3 jaar open houden, dit is lastig terug te vinden namelijk. Stel een klant betaald cash, ik stort dit op de zakelijke rekening en boek dit meteen erna over naar prive rekening, dan is dit gewoon toegestaan, echter als ik meteen op prive zet/uitgeef, dan is het ''zwart'' en kloppen de facturen etc niet, toch? Hopelijk kan iemand me wat duidelijkheid geven. alvast dank mvg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.