Jump to content

achmet nouzali

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondersteunende organisatie
  • Address
    Stadhuisbrug 1, Utrecht, Utrecht, 3500 CE, Netherlands
  • How did you find us:
    InnoSquad

Register

  • You are primarily interested in:
    financiering
    juridische en fiscale zaken

Company info

  • Branch
    Financiering & bankwezen
  • Branch 2
    Communicatie & marketing
  • Branch 3
    Chemie
  1. Was helaas niet mogelijk, de klant bedraagt een klein bedrag met 10 mensen in de bouw sector. Had op het moment enorm hoge schulden.
  2. Ok, stel nou het volgende. Factuur van januari vóór 15 februari, factuur februari vóór 15 maart etc. Wordt dus een suppletieaangifte. Kan de klant hiermee problemen krijgen, als ik facturen verstuurd met 1 februari (factuur januari) als leverdatum/ factuurdatum? Wanneer de facturen betaald zijn, is het handig om dan pas de suppletieaangifte te doen? Het gaat mij vooral om dat de klant hierdoor geen problemen krijgt met de lever/factuurdatum in Q1, wanneer zij Q1 al hebben afgesloten.
  3. Tof dat het soms zo makkelijk kan zijn! ;-)
  4. Denk dat ik een suppletieaangifte moet gaan doen voor Q1. Het bedrag wat ik moet betalen komt boven de 1K uit. Het zou natuurlijk makkelijker zijn om alle bedragen in 1x te facturen richting de klant, helaas is dat denk ik geen optie ivm de 1K en levertijd. Afgesproken was wel dat er in elke maand gewerkt zou worden. Lijkt dus richting een suppletieaangifte te gaan. Better safe than sorry!
  5. Dus bijv. ik werk de 20ste van januari, de klant vóór 15 februari de factuur sturen?
  6. Phew, denk dat dit mijn eerste 'echte' fout is bij het ondernemen, voortaan even beter opletten even goed in de gaten houden w.b.t. de belastingen! ;-) Btw komt rond de 2K uit, morgen even bellen!
  7. My bad, had ik iets duidelijker moet zijn. Het betreft idd voorbelasting. Ik zal morgen wel even bellen met de Belastingdienst. Het volgende is mij nog niet helemaal echt duidelijk; " U krijgt geen verzuimboete als u een vrijwillige verbetering hebt gedaan en 1 of beide van de volgende voorwaarden gelden". Het btw bedrag ligt onder de 10K, ik ben benieuwd of dit voldoende is om geen verzuimboete te ontvangen.
  8. Beste Highlevel-ers, Ik wil graag mijn eigen boekhouding gaan bijhouden, echter snap ik het nog niet helemaal w.b.t. het factureren vóór de 15de dag van de maand. Stel, ik werk voor een klant op de 10de. Dezelfde dag stuur ik de factuur, geen probleem zou je zeggen. Maar als je op de 20ste werkt voor een klant, betekent dit dat deze factuur vóór de 15de van de volgende maand gefactureerd moet worden?
  9. Hoi Roel, er hebben nog geen betalingen plaats gevonden. Het bedrag is hoger dan 1K, wordt dus een suppletieaangifte. Bijvoorbeeld, ik werk de hele maand januari, kan ik de factuur dan de volgende maand, vóór de 15de dateren? Of kan ik het beste 31 januari aanhouden als factuurdatum over januari?
  10. Hoi Rik, nee er zijn in Q1 nog geen facturen gemaakt. Het gaat in totaal om 4 facturen, is het verstandig om alle 4 maanden in 1x te factureren, of 4x los in juni? Thanks voor je antwoord!
  11. Beste Highlevel-ers, Hopelijk is dit nog goed recht te zetten bij de Belastingdienst, ik vrees dat ik een probleem hiermee ga krijgen. Graag hoor ik wat ik het beste kan doen, en dat er (hopelijk) niet zo veel aan de hand is. De situatie in het kort: januari, februari, maart en april voor de klant gewerkt. Hiervan is nog geen factuur van gestuurd, aangezien er een discussie ontstond rondom de afspraken. De btw aangifte voor Q1 al verstuurd, bedragen zijn al ontvangen. Echter zijn de afspraken nu pas helder en wil ik gaan factureren, maar gaat dit wel goed met de omzetbelasting, aangezien Q1 al is gepasseerd? Erg onoplettend natuurlijk, zeker mijn les mee geleerd. Hoop dat het nog goed recht te zetten is! Ben benieuwd naar jullie adviezen. Misschien handig om i.p.v. alle maanden los te factureren, het bedrag in een keer te factureren?
  12. Beste, Sinds ik ondernemer ben heb ik vaak dit forum geraadpleegd voor advies, echter heb ik een vraag die nog niet op het forum voorgekomen is. Voor mijn holdingmaatschappij heb ik de SBI code 6420 Financiële holdings toegekend gekregen van de KvK. Echter hebben andere holdingmaatschappijen 70102 Holdings (geen financiële) als SBI code. Mijn vraag is wat het verschil is tussen deze SBI codes. Op het internet las ik onder andere dat de SBI code 6420 door holdingmaatschappijen wordt gebruikt, waarvan de dochtermaatschappij(en) een financiële instelling en/ of een kredietverlener is. Bij mijn holdingmaatschappij is dit niet het geval, toch heeft het de SBI code 6420 gekregen van de KvK. Hierover heb ik nog geen contact gehad met de KvK, wilde eerst graag mijn vraag op dit forum stellen.. heb ik gelijk een account voor andere vragen! ;-) Hoor graag!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept