loading
Ga naar inhoud

BasJan

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Recente activiteiten

  1. Bedankt voor alle reacties. In het huurcontract van X staat hier niets over vermeld. Zo ver ik weet mag er dan onderverhuurt worden. (helaas) Er is veel mail contact geweest over deze opdrachten. Echter nooit over oplevering, want die is er nooit geweest. Toen de opdracht bijna af was, kreeg ik te horen dat het werk niet meer nodig was. (twee maal gebeurt) Het percentage omzet wat ik via bedrijf X heb behaald per kwartaal is: 2019-4: 36% 2020-1: 75% 2020-2: 78% Over de hele periode (oktober 2019 tot nu) is dat 61%. Het is niet mijn oud werkgever.
  2. Hallo allen, In oktober 2019 ben ik als ZZP'er een huurovereenkomst aangegaan voor het deels onderhuren van een kantoorpand. Bedrijf X huurt het hele pand van de hoofdverhuurder, ik huur vervolgens 33% van het pand van bedrijf X. De huurovereenkomst is voor een periode van 3 jaar, welke elke keer met 2 jaar verlengt wordt. Het opzegtermijn is 1 jaar. Dit geldt zowel voor het huurcontract van bedrijf X en voor de huurovereenkomst tussen mij en bedrijf X. Ook was er sprake van een goede samenwerking tussen mij en bedrijf X. Begin maart is er echter een conflict ontstaan tussen mij en bedrijf X. Dit is natuurlijk vervelend, maar hoeft geen groot probleem te zijn. Duidelijk is bedrijf X het niet eens met de stillegging van de samenwerking en heeft aangegeven mij kapot te willen maken. Ondertussen is de sfeer zo erg dat ik vanuit huis ben gaan werken en niet meer op kantoor kom. Al het werk wat ik voor ze heb gedaan heb ik ook niet kunnen factureren en dit betekend dat ik nu al 2 maanden geen omzet meer heb. Mijn geld reserves zijn inmiddels op en zal binnenkort de huur niet meer kunnen betalen. Na veel Googlen zie ik in dat mijn kansen om eerder het contract op te zeggen dan de afgesproken 3 jaar vrijwel 0 zijn. Echter betaal ik ook veel servicekosten elke maand, waar ik geen gebruik van maak. (GWL, schoonmaak, glazenwasser, internet en afval). In onze overeenkomst hebben we afgesproken deze kosten door 3 te delen en hier willen ze mij natuurlijk aan houden. Ik betaal nu dus mee voor al deze kosten welke hun maken. Mondeling was er afgesproken dat deze diensten ter alle tijden aangepast kunnen worden, maar gezien de situatie is praten geen optie meer. Heb ik nog kans om onder deze service kosten uit te komen? En heeft iemand advies hoe ik verder met de situatie om kan gaan? Praten heeft zoals gezegd geen zin meer. Alvast bedankt!
NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké