blackbeans

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

blackbeans's trofeeën

  1. Bedankt, ik denk dat dit 'm wordt. Het is een extra handeling en lastiger te matchen met de daadwerkelijke transacties, maar lijkt mij inderdaad de meest logische en nette oplossing.
  2. Stel dat een klant in het buitenland een bestelling plaatst als particulier. Dan stuur ik een factuur met BTW. Echter, de klant geeft achteraf aan een bedrijf te zijn in de EU (met geldig BTW nummer). In dat geval zou het een intracommunautaire levering moeten zijn geweest, zonder BTW op de factuur. Wat is de beste manier om dit te corrigeren voor zo'n klant, mocht ik dat willen doen? Kan ik een creditfactuur aanmaken en alléén een BTW bedrag op de factuur vermelden? En vervolgens in de administratie invoeren als uitgaande factuur met een bedrag van 0 euro, afwijkend BTW tarief en een negatieve BTW? Of is er een betere manier?
  3. Dank je wel, dat maakt het wat concreter. Het lijkt er inderdaad op dat, zolang de waarde meer dan 135 GBP is , de ontvanger betaalt en er geen derde partij nodig is om de BTW aangifte in het VK te doen.
  4. Import interesseert mij niet , het gaat mij erom wat ik als webshop moet doen om producten te exporteren. Ik lever niet aan vaste klanten. Wat zijn een paar veelgebruikte services om de uitvoeraangifte aan uit te besteden voor het MKB? Ik heb er een aantal bekeken maar de meeste services zijn relatief duur of niet transparant met de prijzen.
  5. Bedankt voor je reactie. Wat is exact het verschil tussen de export van zendingen boven en onder 135 GBP (van de EU naar het VK)? Ik lees dat de uitvoeraangifte via AGS moet, maar dat veel bedrijven dit uitbesteden vanwege de complexiteit. Wat zou een praktische en betaalbare invulling zijn als ik zo'n 20 pakketten per jaar (net onder of boven de 135 GBP) naar het VK exporteer?
  6. Even een korte vraag omdat ik een webshop heb als eenmanszaak. Stel dat ik een pakketje (met een geschikt product) verkoop aan iemand in het VK en deze verstuur via een pakketvervoerder (inclusief douaneformulier/tariefcodes en 0% BTW factuur). Wat moet ik dan concreet doen om dit zelf aan te geven? En zijn er nog andere bijkomstigheden?
  7. Dank je, ik zie inderdaad dat de KOR in 2019 nog geen optie was, maar een vast onderdeel van de aangifte. Ik was in de veronderstelling dat ik hier bewust niet voor had gekozen, terwijl dit niet aan de orde is. De rest is duidelijk.
  8. Uit de BTW aangifte over 2019 kwam in eerste instantie een (klein) negatief bedrag. Dus was het initieel niet gunstig om gebruik te maken van de KOR. Nu blijkt dat ik meer BTW had moeten betalen en wordt het bedrag positief. In deze situatie is het voor ons wél gunstig om gebruik te maken van de KOR, indien dat alsnog mogelijk is. Het totaal te betalen bedrag over heel 2019 is onder €1 345. Als ik gebruik maak van de KOR, moet ik het door de belastingdienst betaalde bedrag terugbetalen. Zoals ik het begrijp, kan ik dit betalen aan de hand van de suppletie. Als je denkt dat ik ergens een denkfout maak, dan hoor ik het graag van je!
  9. Kijk, dat zijn duidelijke antwoorden. Voor 2019 voldoen we inderdaad aan de grens van €1 345. Kan ik het (kleine) bedrag dat ik onterecht van de belastingdienst heb gehad voor de oorspronkelijke aangifte 2019 overmaken a.d.h.v. de suppletie, of kan ik het verrekenen met de eerstvolgende kwartaalaangifte?
  10. Ik wil een suppletie doen op de aangifte omzetbelasting 2019 voor een Nederlandse VOF. Ik heb eerder wat geld teruggekregen van de belastingdienst aan de hand de aangifte 2019, maar na een aanpassing in de administratie blijkt dat er juist betaald moet worden. Nu is het totaal te betalen bedrag onder € 1.883 en in 2019 was de KOR (oude kleine ondernemersregeling) nog van kracht. Kan ik alsnog voor de KOR kiezen en het ontvangen bedrag verrekenen met de volgende kwartaalaangifte, of zou ik het volledige bedrag moeten betalen? Edit: volgens de belastingtelefoon kan de KOR niet met terugwerkende kracht worden toegepast. Ik vraag mij nog wel af of dit niet alleen geldt voor de nieuwe KOR.
  11. Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik zal de voorwaarden voor een self-billing factuur hanteren.
  12. Beste forumleden, Ik verhandel producten die zonder kosten aangeleverd worden door leveranciers. De leveranciers ontvangen een percentage van de uiteindelijke opbrengst (commissie) per product. Eind van de maand tel ik die op en keer ik dat per leverancier uit. Ik leg de maandelijkse uitbetaling van de gezamenlijke productcommissies per leverancier vast in een document t.b.v. de wederzijdse administraties. Hoe kan ik dit document noemen? Is dat een soort creditfactuur, of is er een betere naam voor?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.