Ga naar inhoud

Bobermo

Junior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Hi Jasper, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik begrijp dat ik het te vaag heb ongeschreven, hoop dat het hieronder duidelijk wordt. In de luchtvaart is CRM een begrip, ik begrijp dat dit in het bedrijfsleven inderdaad vaak een andere betekenis heeft, dus inderdaad een aandachtspunt. Mijn bedoeling is om de luchtvaart CRM training, welke verplicht is voor alle vliegende collega's, aan te passen aan het bedrijfsleven. Tijdens CRM training leren wij o.a.: - hoe je effectief kunt communiceren - hoe je leiderschap toont met als doel het team optimaal te laten functioneren - hoe je in hoge workload situaties kalm kunt blijven - het nut en gebruik van Threat en error management - decision making, dit dmv van structurele modellen en een goede informatie analyse - Human Factors and performance - culturele verschillen Deze training is sinds de jaren 80, naar aanleiding van een aantal grote ongelukken (o.a. Tenerife ramp) bedacht en doorontwikkeld. In de zorg wordt dit langzaam overgenomen, omdat daar ook langzaam het begrip doorkomt dat de chirurg niet altijd gelijk heeft maar de zuster soms ook goede input kan leveren (even heel kort door de bocht). Mijn idee zou zijn om deze kennis en kunde ook aan andere bedrijven aan te bieden, waar er in hiërarchische teams wordt gewerkt met soms stressvolle situaties. De tools die ik tijdens CRM geleerd gebruik ik dagelijks in mijn werk als verkeersvlieger, deze helpen mij om in normale maar vooral niet normale situaties tot een optimaal resultaat te komen, samen met mijn team van collega's. Wat ik denk dat deze training uniek kan maken is dat luchtvaart op dit vlak voorloopt tov van andere branches, het is zo veilig geworden door de grote aandacht voor CRM. Het zou dus mooi zijn om deze kennis en kunde langzaam in andere bedrijven aan de man te brengen, om zo de veiligheid en het resultaat te verbeteren. Als laatste toevoeging, ik zou de training dan verzorgen op locatie, dus geen fysiek trainingscentrum. Mocht de klant geen geschikte locatie hebben, kan ik deze uiteraard verzorgen. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, als je nog meer feedback hebt hoor ik het graag. Eerlijk gezegd, ik moet nog wennen aan het feit dat dingen en termen die voor mij en mijn omgeving doodnormaal zijn, voor andere mensen totaal nieuw zijn. Dit is een aandachtspunt:)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.