Kan een payroll bedrijf facturen sturen voor uren die niet gewerkt zijn?
Ik zit met een prangende vraag. Ik heb een medewerkster bij mij werken via een Payroll bedrijf. Nu is er eind vorig jaar net voor de lockdown tussen haar en het Payroll bedrijf enige onzekerheid ontstaan betreffende doorbetaling tijdens een lockdown. Nu hebben wij, ondanks de lockdown, nog 6 weken doorgewerkt. Toen was er echt geen werk meer voor 2 personen en heb ik dit tegen de medewerker verteld. Die is behoorlijk door het lint gegaan en na 2 weken is zij vervolgens thuis komen te zitten met een burn-out, dit neem ik overigens het payroll bedrijf kwalijk, dit terzijde. Nu krijg ik van de eerste week dat zij thuis is geweest en dus niet heeft gewerkt een factuur van het Payrol bedrijf. Zij geven aan dat de medewerker recht heeft op doorbetaling vanwege haar opgebouwde rechten. Kunnen zij deze rekening bij mij neerleggen?
Hopelijk is er iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen.