DoortjeD

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

DoortjeD's trofeeën

  1. Klopt, maar dat komt ook onprofessioneel over als ik met allerlei bonnetjes aan te komen. Ik moet het ermee doen! Dank voor alle reacties.
  2. Zo dacht ik in eerste instantie ook, en hier ben ik de fout in gegaan want ik ben voor de klant nu namelijk duurder: ik koop materialen in (incl. 21% BTW), en reken deze door op mijn factuur. Hij kan deze BTW echter niet meer aftrekken, waardoor de producten voor hem nu 21% duurder worden. (Voor uren/marge/diensten maakt het zowel voor de klant als voor mij niet uit, hier blijft het voor beide 0% BTW).
  3. Het vervelende is dat ik er nu 3 jaar aan vast zit... 1 jaar ala, maar 3? Als parttime ondernemer kan ik netjes m'n lasten betalen, maar ik kom niet boven de 20.000 euro. Ben helaas niet in staat om fulltime te werken o.a. omdat ik er mantelzorg (zonder vergoeding) naast verricht. Vorig jaar een terugval in inkomsten gehad, doordat enkele klanten het niet hebben gered tijdens corona. Ik probeer uit principe mijn eigen centjes te verdienen, heb nog nooit mijn handje op gehouden voor steun of arbeidsongeschiktheid. Ik doe mijn werk met passie en voor tevreden klanten, maar ben geen juridisch- of boekhoudwonder (ieder z'n vak). Maar wel een eerlijke harde werker, en beslist geen jobhopper of profiteur die tussen alle regels door gaat. (Waar de snelle jongens, subsidietrekkers en de grote bedrijven wel zeer in bedreven zijn). Eerlijkheid duurt blijkbaar niet altijd het langst...
  4. Toch best rechtvaardig als je binnen een redelijke periode (bv 2 weken of 1 maand), in elk geval nog voor de ingangsdatum kunt annuleren? Ik begrijp dat de belastingdienst erg veel data te verwerken heeft, maar in dit digitale tijdperk zou een fout herstellen ook daar inmiddels toch wel mogelijk moeten zijn. (In dit geval was het echt een verkeerde beslissing, en is het meteen gemeld. De belasting telefoon medewerker zei zelfs dat ik het kon terugdraaien!).
  5. Ik heb inmiddels van meerdere ondernemers gegrepen dat ze vast hangen aan de KOR-regeling, door verkeerde interpretatie. Ik ben zelf ook dom geweest om hiermee in zee te gaan, dit is voor mijn onderneming erg ongunstig. Is er inmiddels ergens een ZZP_organisatie of jurist die dit probeert aan te vechten? Ik kwam er snel na de aanvraag achter dat ik dit fout had gedaan, heb meteen geprobeerd om de aanvraag teniet te laten verklaren (vóór het eerstvolgende kwartaal van aangifte), maar de Belastingdienst is onverbiddelijk... In mijn ogen is het onrechtvaardig dat je als ondernemer of burger geen recht hebt om een fout te herstellen. Terwijl de belastingdienst altijd met terugwerkende kracht kan opereren, daar worden immers ook fouten gemaakt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.