-
Ben Avôt startte met het volgen van Ben jij echt onderscheidend? , Wat was jouw grootste ondernemersblunder? , 15 oktober 2025, 09:30 - 11:30, Open Coffee Amersfoort - netwerkcafé voor ondernemers en 3 andere
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
Op sociale media zie je vooral succesverhalen, groeigrafieken en trots gedeelde mijlpalen. Maar elke ondernemer weet: juist de misstappen, verkeerde keuzes en onverwachte tegenslagen leveren vaak de grootste lessen op. Daarom deze vraag aan jullie, bedoeld voor wat eerlijke zelfreflectie (en een kleine dosis relativering): Wat is jouw grootste ondernemersblunder geweest en wat heeft die ervaring je geleerd?
- 15 oktober 2025, 09:30 - 11:30, Open Coffee Amersfoort - netwerkcafé voor ondernemers
- Pas op met bankrekeningnummers op je website!
-
American express voordelen als zzp'er?
Ander punt om in overweging mee te nemen dat, ondanks de beeldvorming, Amex in Nederland geen creditcards uitgeeft, maar chargecards. Werkt hetzelfde in gebruik, echter alle uitgaven worden standaard elke maand afgeschreven op een vast tijdstip zonder optie om het open te laten staan. Wat enerzijds geen BKR betekent, maar ook betekent dat je je uitgaven niet open kunt laten staan zoals bij andere creditcards.
- Gebruik van AI in bedrijfsvoering: jullie ideeën!
-
Ben jij echt onderscheidend?
Eens, het wie goed kopieert, promoveert, kijk bijvoorbeeld naar Tesla. Al heeft Elon hier sowieso een handje van (Macrohard iemand )😆
-
Engelse melding op de website
dank voor de melding, ik heb het neergelegd bij ons technisch beheer.
-
Zichtbaar zijn in AI of onvindbaar zijn (GEO)
Ik denk dat het belang van GEO ook deels afhangt wat de grote A+ bedrijven gaan doen met deze ontwikkeling en vooral of ze voor AI geïndexeerd zullen blijven. Als bedrijven als Apple er voorkiezen hun websites niet meer te indexeren voor AI (onder het mom van mensen vinden ons toch wel) zodat mensen zelf naar de website moeten gaan. kan er heel snel een soort 2tier internet ontstaan.
- RVO scam
- RVO scam
-
Groeiende irritatie over AI tools
We kunnen natuurlijk AI niet meer wegdenken uit het dagelijkse leven. ik denk dat de meeste van ons al dan niet dagelijks gebruik maken van tools zoals ChatGTP en Perplexity Gemini en Grok. Ik merk echter dat ik me steeds meer ga ergeren aan de jaknikkers-mentaliteit van de AI tools. De tijd dat CEO's en dictators hier vooral last van hadden rondom hun werkzaamheden lijkt voorbij. bijvoorbeeld op de simpele maar overduidelijke foutieve prompt: Ik ben er van overtuigd dat de bomen blauw zijn, krijg je als eerste reactie ChatGTP 'dat mag natuurlijk iedereen mag eigen overtuigingen hebben. ' Gemini 'dat is een heel interessant Idee!' Grok 'Haha, blauwe bomen, dat is een interessante overtuiging!😄', Perplexity 'je zin klinkt grammaticaal correct maar inhoudelijk roept ze vragen op' Op Perplexity na (zag ik zelf niet aankomen daar gaat me betoog) word je eerst versterkt in je overtuigingen hoe fout die ook is. Hoe meer ik gebruik maak van de AI tools hoe meer ik merk dat ik steeds vaker de kritische noot mis. Is dit iets wat jij ook herkent?
-
Vindbaarheid op Google meer dan gehalveerd
Het zou mij ook niet verbazen als de A+ brands, serieus gaan overwegen niet meer geïndexeerd te worden. Dit vanuit de veronderstelling dat mensen toch wel de website wel weten te vinden. In de Scandinavische landen word dit bij overheidswebsites al sterk overwogen. Dat zou geen goed nieuws zijn voor het MKB. Het MKB heeft in het algemeen niet de naamsbekendheid deze troef te spelen. Hiermee ontstaat er steeds meer een twee klassen internet.
- ZZP en WGA 60+
- Op zoek naar ervaren Bol.com-partner om mee te sparren / mogelijk samen te werken
-
Vindbaarheid op Google meer dan gehalveerd
Een herkenbaar probleem Herman, ook hier bij Higherlevel zelf zien we de afgelopen maanden na updates grote fluctuaties in organisch bezoek. Iets wat ook mee speelt is dat zoekgedag razendsnel veranderd op het moment. Zeker als de zoek-query vanuit een probleem/oplossing vraag komt, gebruiken mensen steeds vaker de AI-tools voor advies en antwoord. Dit Artikel van de BBC was voor mij een eyeopener. Iets wat een oplossing kan bieden is niet alleen naar SEO te kijken maar ook naar GEO. Het staat nog in de kinderschoenen, maar je website beter vindbaar maken voor AI heeft de toekomst.