Gldthrw

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Gldthrw's trofeeën

  1. Zowel bij Mollie als PPRO gemeld, Mollie geeft aan dat zij een ruim acceptance beleid heeft en dat het echt bij PPRO ligt. PRRO heeft aangegeven onderzoek te doen, en vervolgens niets qua actie te ondernemen. Vandaar dat wij de juridische stap tegen PPRO overwegen (en hier wat meer informatie hopen te vinden :-)). *Edit: typo.
  2. Persoonlijk zie ik meer in optie B, het ook voor anderen laten deactiveren van de PPRO betaalmethoden. En je off-topic: niet, daar doen wij niet aan.
  3. Bijna alle payment providers maken gebruik van PPRO, dat is nadelig met de huidige situatie. Onze PPRO betaalmethoden zijn immers gedeactiveerd, terwijl de concurrentie vrolijk door kan gaan met het gebruiken van de betaalmethoden van PPRO. Vandaar dat wij juridische actie willen ondernemen om dit A. te herstellen, of B. voor de gehele markt te verbieden. Wij/ik proberen hier informatie te winnen aangaande de mogelijke stappen. Correct, zakelijk gebruik van de producten is niet toegestaan in Nederland, vandaar dat de producten in Nederland enkel hobbymatig ingezet mogen worden. Maar dat is een geheel andere discussie :-).
  4. Wij bieden producten aan voor sociale media, waarbij mensen hobbymatig hun kanelen kunnen laten groeien. Denk daarbij aan het verhogen van het aantal volgers van bijvoorbeeld een Facebook profiel.
  5. Ja, deze waren geïnformeerd. Evenals dat wij Mollie geïnformeerd hebben. Tegelijkertijd geeft PPRO enkel commentaar op onze producten, niet de wijziging van de rechtsvorm. FYI: Wij maken gebruik van Mollie om betalingen te verwerken, die vervolgens weer gebruik maken van PPRO voor Bancontact betalingen. Een directe informatieflow naar PPRO is er daarom niet geweest. Mollie geeft aan dat onze producten voor hen geen probleem vormen en dat PPRO dit besluit enkelzijdig heeft genomen. En enkel voor ons: concurrenten zijn wel nog in staat hun diensten te gebruiken.
  6. Ha allen, Naar aanleiding van onze recente ervaring heb ik besloten om een account op dit forum te maken, hopelijk kan iemand ons informeren en eventueel assisteren bij het volgende: Wij hebben een online webshop, en zijn overgegaan van een eenmanszaak naar de rechtsvorm van een BV. Niet veel later heeft PPRO, een betalingsverwerker van onder andere de betaalmethoden Bancontact (soort Belgische iDeal) van onder andere Mollie (payment gateway) onze betaalmethoden gedeactiveerd: voor zowel het mercant account van de eenmanszaak als de BV. Reden hiertoe was het feit dat onze producten niet in lijn zijn met hun beleid. Ondanks dat het gek is dat wij PPRO al enige jaren gebruikt hebben ten tijde van de eenmanszaak, is het nog gekker dat onze concurrenten hier geen last van ondervinden. Ondanks dat concurrentie dezelfde betalingsverwerker gebruiken. Wij hebben PPRO hierover geïnformeerd en zij zouden een onderzoek doen. Sindsdien hebben wij geen reactie van PPRO meer mogen ontvangen, ondanks de reminders die wij om de 3 dagen per e-mail sturen. Nu de vraag: in hoeverre kunnen wij juridisch afdwingen dat ze A. onze betaalmethoden heractiveren, of B. de betaalmethoden ook bij onze concurrenten deactiveren, en wie of wat zou ons het best hierbij kunnen assisteren?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.