Naar aanleiding van onze recente ervaring heb ik besloten om een account op dit forum te maken, hopelijk kan iemand ons informeren en eventueel assisteren bij het volgende:
Wij hebben een online webshop, en zijn overgegaan van een eenmanszaak naar de rechtsvorm van een BV. Niet veel later heeft PPRO, een betalingsverwerker van onder andere de betaalmethoden Bancontact (soort Belgische iDeal) van onder andere Mollie (payment gateway) onze betaalmethoden gedeactiveerd: voor zowel het mercant account van de eenmanszaak als de BV.
Reden hiertoe was het feit dat onze producten niet in lijn zijn met hun beleid. Ondanks dat het gek is dat wij PPRO al enige jaren gebruikt hebben ten tijde van de eenmanszaak, is het nog gekker dat onze concurrenten hier geen last van ondervinden. Ondanks dat concurrentie dezelfde betalingsverwerker gebruiken. Wij hebben PPRO hierover geïnformeerd en zij zouden een onderzoek doen. Sindsdien hebben wij geen reactie van PPRO meer mogen ontvangen, ondanks de reminders die wij om de 3 dagen per e-mail sturen.
Nu de vraag: in hoeverre kunnen wij juridisch afdwingen dat ze A. onze betaalmethoden heractiveren, of B. de betaalmethoden ook bij onze concurrenten deactiveren, en wie of wat zou ons het best hierbij kunnen assisteren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gldthrw
Gldthrw
Ha allen,
Naar aanleiding van onze recente ervaring heb ik besloten om een account op dit forum te maken, hopelijk kan iemand ons informeren en eventueel assisteren bij het volgende:
Wij hebben een online webshop, en zijn overgegaan van een eenmanszaak naar de rechtsvorm van een BV. Niet veel later heeft PPRO, een betalingsverwerker van onder andere de betaalmethoden Bancontact (soort Belgische iDeal) van onder andere Mollie (payment gateway) onze betaalmethoden gedeactiveerd: voor zowel het mercant account van de eenmanszaak als de BV.
Reden hiertoe was het feit dat onze producten niet in lijn zijn met hun beleid. Ondanks dat het gek is dat wij PPRO al enige jaren gebruikt hebben ten tijde van de eenmanszaak, is het nog gekker dat onze concurrenten hier geen last van ondervinden. Ondanks dat concurrentie dezelfde betalingsverwerker gebruiken. Wij hebben PPRO hierover geïnformeerd en zij zouden een onderzoek doen. Sindsdien hebben wij geen reactie van PPRO meer mogen ontvangen, ondanks de reminders die wij om de 3 dagen per e-mail sturen.
Nu de vraag: in hoeverre kunnen wij juridisch afdwingen dat ze A. onze betaalmethoden heractiveren, of B. de betaalmethoden ook bij onze concurrenten deactiveren, en wie of wat zou ons het best hierbij kunnen assisteren?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72288-betalingsprovider-selectieve-weigering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag