Carola H

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  1. Naar aanleiding van onze vraag hebben we gelukkig diverse reacties gekregen die best handig waren. we zijn ook benaderd door een bedrijf die wel iets kon betekenen. daar zijn we nu mee bezig. Een brief van een juridisch bedrijf maakt vaak toch meer indruk dan een zelfgeschreven exemplaar. Bovendien is het belangrijk dat het juridisch goed in elkaar zit. Op dit moment is de situatie dat het bedrijf op een laatste verzoek tot terugbetaling van het voorschot niet gereageerd heeft, dus ligt het nu bij een incassobureau, met bijkomende kosten voor het bedrijf. Iedereen heel erg bedankt voor het reageren.
  2. Bedankt, daar zal het wel op uitdraaien denk ik.
  3. Op 8 februari al een brief met verzoek tot ontbinding gestuurd, per mail en per post, zie bovenstaand. Lichte druk werkte niet. rechtsbijstand helpt niet, die zeggen dat het een zakelijk conflict is. Verzekering is alleen voor privé afgesloten.
  4. Bedankt voor de reactie, hier kunnen we misschien wel wat mee.
  5. Sorry, er gaat wel eens even wat mis met reageren op de juiste persoon. .
  6. Het bedrijf geeft aan alleen per mail te communiceren, omdat alles dan op schrift staat. Ze zeggen binnen 2 dagen te antwoorden, maar dat is lang niet altijd het geval, soms zelfs helemaal niet. We hebben soortgelijke banken in een soort showroom bekeken en daar besteld, dus geen online bestelling. Na bestelling en tekenen van de overeenkomst het bedrag overgemaakt. Annuleren zou alleen schriftelijk kunnen, niet per mail, dus verzoek tot ontbinding zowel per mail als per post verstuurd, maar daar wordt dus niet op gereageerd.
  7. Bedankt voor de reactie. Bedrijf is aangesloten bij het CBW. Je kunt een klacht indienen, maar daar staat expliciet bij dat het alleen consumentenklachten behandelt. En helaas is 1500 euro best wel veel geld voor ons.
  8. Goedenavond, wij hebben een paar leren banken gekocht op 29 juni 2021, verwachte leverweek week 42, wegens grote drukte uitgesteld naar week 50, in week 49 beroepen op overmacht (Corona, toeleveringsproblemen), uitstel naar week 5, week 4 weer uitstel wegens overmacht (Corona) naar week 12, vandaag bericht uitstel naar week 16. Wij hebben geprobeerd op 8 februari de koop te ontbinden met terugbetaling van de aanbetaling (wij dachten gewoon gebruik te kunnen maken van het consumentenrecht), met het verzoek om een reactie binnen 2 weken. Het bedrijf reageert hier niet op. Wel werd er dus vandaag, 6 maart weer een mail gestuurd over vertraging van de levering. Het probleem is, dat het bedrijf om ons korting te kunnen geven de overeenkomst op zakelijk heeft gezet (B2B) Geen idee wat dat betekende tot voor kort.... (Wij hebben een B & B met 2 kamers). Toen wij vroegen of er wat van de prijs af kon, werd door het bedrijf onmiddellijk gevraagd of wij misschien een bedrijf hebben, omdat ze dan wel iets leuks konden regelen. We hebben een flink bedrag aanbetaald (meer dan 1500 euro). Misschien naïef van ons, maar we zijn pas in 2019 gestart en gaan uit van goed vertrouwen. Wij hebben de indruk dat het bedrijf helemaal niet gaat leveren en we de aanbetaling kwijt zijn, omdat ze er waarschijnlijk van uitgaan dat we geen advocaat in de arm zullen nemen. Het enige wat gezegd is, is dat we 50% moeten betalen als we van de koop afzien. dat is meerdere keren herhaald. Op het internet kan ik niets vinden over rechten en plichten bij een zakelijke aankoop. Juridisch sta je blijkbaar als bedrijf veel zwakker dan als consument. Als consument mag je de aankoop ontbinden omdat het bedrijf in gebreke blijft en je de kans hebt gegeven alsnog te leveren. Corona vormt hierop geen uitzondering. Is er een mogelijkheid om zo'n zakelijke aankoop te ontbinden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.