- Valt verkochte bedrijfsauto als omzet voor de winst?
-
WesselR startte met het volgen van Inventaris op balans bij start onderneming. , Valt verkochte bedrijfsauto als omzet voor de winst? , Vooraf factureren en 2 andere
- Valt verkochte bedrijfsauto als omzet voor de winst?
- Vooraf factureren
- verzuimboete verminderen bij teruggave?
- verzuimboete verminderen bij teruggave?
-
verzuimboete verminderen bij teruggave?
Ik heb een vraag ( de belastingtelefoon is overbelast vlg. autoresponder) over een verzuimboete berekenen bij BTW te laat, het gaat om het volgende: Belastingteruggave : 10 Euro Verzuimboete : 68 Euro Boetepercentage : 3% * BTW bedrag 10 euro = 0,3 dit is echter berekend over een teruggave, wordt dit (afgeronde) bedrag ook verminderd op de boete of vermeerderd?
-
Wat is precies vakliteratuur?
Wat is precies vakliteratuur? Mijn eigen definitie is: alle boeken die een bijdrage leveren aan de kennis die voor mijn eenmanszaak nodig is. Dat is vakliteratuur. Maar ik lees online dat het best een 'rekbaar' begrip is. Dat is ook zo misschien, maar hoe denkt de belastingdienst hierover?
- Inventaris op balans bij start onderneming.
-
Inventaris op balans bij start onderneming.
De start van mijn eenmanszaak was in de maand Februari. Ik werk vanuit huis in een ongebruikte kamer. Ik gebruik mijn desktop met bestaande bureaus en kantoorartikelen. Ik heb niet speciaal nieuwe inventaris aangeschaft. Nu moet dit op de balans worden gezet. Maar onduidelijk voor mij is of dit moet of dat het bij een lage waarde niet hoeft. Na research kom ik niet tot een duidelijke conclusie. Klopt het dat de mininumwaarderingsregel alleen geldt voor aankopen (!) met een waarde > 450 en niet voor al bestaande kantoorinventaris? Mijn vraag is dus: wat is de beste manier van het inboeken van de inventaris als deze wordt ingebracht vanuit privé naar onderneming? - Lijst maken met alle artikelen in de werkruimte, optellen en als inventaris opschrijven? - Lijst maken van inventaris. Indien onder de 450 euro dit niet boeken - Moet ik apart een lijst maken van mijn kantoorinventaris in bv google sheets en deze aan de belastingdienst overhandigen als die daarom vragen?
WesselR
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht