Ga naar inhoud

jstn3333

Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Bedankt voor je reactie Joost! 1. Die €1000 is een onbelaste uitkering via de loonstrook (ondergebracht in de vrije ruimte). Is deze €1000 dan 100% fiscaal aftrekbaar voor de VPB? Ik las het volgende tekstje op een website: "Indien je bepaalde gemengde kosten binnen de werkkostenregeling aanwijst als eindheffingsloon, dan heb je met de aftrekbeperking niets te maken. Loonkosten zijn namelijk volledig aftrekbaar. Binnen de WKR kun je 1,2% van de fiscale loonsom van de onderneming onbelast vergoeden en verstrekken aan jouw werknemers (vrije ruimte)." 2. Hieruit concludeer ik het volgende: Alles wat binnen de WKR valt is 100% fiscaal aftrekbaar? Dus ook personeelsverstrekkingen? Of is er een bepaalde hiërarchie in de regelgeving?
  2. Beste leden, Ik begrijp dat (gemengde) kosten betrekking (kunnen) hebben op: Loonbelasting/loonheffingen Omzetbelasting Vennootschapsbelasting Een vraagje over de WKR: Ik begrijp niet hoe het werkt in combinatie met gemengde kosten. "Binnen de WKR mag een DGA (in 2023) maximaal 3% van de eerste € 400.000 van het fiscale loon besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen". Vragen: De DGA maakt gebruik van de WKR en keert 1000 euro uit (onbelast). Is deze €1000 dan 100% fiscaal aftrekbaar voor de VPB, of ook 73,5% gezien het 'prive voordeel' voor de DGA? Een werknemer krijgt een cadeau van €500 (incl. 21% btw), wat onder gebracht wordt in de vrije ruimte. Is de BTW op deze factuur 100% aftrekbaar voor de omzetbelasting? Zijn de kosten van deze factuur 100% fiscaal aftrekbaar (vpb)? Een werknemer krijgt een cadeaubon van €100 onder gebracht wordt in de vrije ruimte. Zijn de kosten van deze factuur 100% fiscaal aftrekbaar (vpb)? Bedankt alvast!
  3. Bedankt de reacties en toelichting @Joost Rietveld @Cosara
  4. Hi Joost, De factuur is niet opgeboekt bij ons in de administratie, dus komt nergens voor.
  5. Beste leden, Een vraag: Een leverancier wees ons erop dat een factuur uit het vorige boekjaar (2022) nog niet betaald is. Helaas is deze factuur niet goed doorgekomen en is het betreffende boekjaar (2022) al afgesloten incl. jaarrekeningen etc. Het gaat om een bedrag van ca. 3000 euro. Bezwaar + correctie van de jaarrekeningen etc. lijkt mij de moeite niet waard gezien de kosten/moeite die daar bij komt kijken. Is er een manier om deze kosten fiscaal toch op te voeren? Kan de leverancier bijvoorbeeld een credit maken van deze factuur en hem opnieuw opvoeren? Als dit niet kan hoe moet deze factuur dan betaald worden? Hartelijk bedankt!

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.