Ga naar inhoud

S_GL___

Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Yes, dat zijn zeker de bekende afkortingen uit het vakgebied. Zal ik eens wat vaker toepassen : )
  2. @Hans van den Bergh stiekem heb ik al best wat informatie over dit topic opgedaan. Onder andere via de site https://www.carrieretijger.nl/ en https://www.frankwatching.com/ kwam er veel nuttige informatie op mijn bureau. Voor wat betreft de direct toepasbare gespreksmodellen kon ik echter nog geen goede boekentitel vinden. Wel staat het nog steeds op mijn takenlijst en onderneem ik zo nu en dan weer eens een online zoektocht. Mocht je referenties paraat hebben dan ontvang ik die natuurlijk graag 😇 Momenteel lees ik het boek van Zig Ziglar - On Selling. Dit levert mij al veel nuttige inzichten in de mindset van een sales professional. (ook volg ik natuurlijk onze andere forum-topics op de voet) @insparcom die personal branding aanpak levert mij inderdaad ook veel goede reclame op. Daarnaast heb ik affiniteit met guerilla marketing en heb ik mijn bedrijfsaanbod vertaald naar de meest toegankelijke en enthousiasmerende vorm van offline communicatie: een mooie stickerset! 😁 Zo werkt de combinatie Arts & Sciences voor mij heel goed om mijn naam te vestigen en een kritische kijk op de zaken ook ludiek verteerbaar te maken. Everyone likes a rebel... (binnenkort stel ik deze stickers wellicht via mijn site beschikbaar, maar bij onze BBQ krijg je natuurlijk een gratis setje) Verder vind ik het ook altijd fijn om in een gesprek de 5-minute favor achter te laten. Zelfs wanneer dat niet altijd lukt, zijn er toch voldoende mensen die je zo onthouden als vrijgevig karakter. Immers; People don't remember what you said, but how you made them feel. De follow-up doe ik volgens de vuistregel altijd binnen 3 dagen. Ik stel het zelf ook op prijs als mijn nieuwe contactpersonen enige menselijkheid vertonen en ons gesprek niet enkel als instrumenteel nut zien. Er zijn namelijk ook erg inhalige figuren die ik na een periode als onvervalste zakkenvullers heb leren kennen, die krijgen dus geen gratis informatie, mooie stickers of overige units meer van mij 🙂 Die congres apps vindt ik eigenlijk een lastig dilemma. Vanuit mijn betrokkenheid bij het https://digitaltrustcommunity.nl/ heb ik een stevig bewustzijn aangaande InfoSec vraagstukken en probeer ik de stroom van (meta)data juist zoveel mogelijk te beperken. Een app die je hele telefoon leeg scant is namelijk niet zo bevorderlijk voor je privacy of security en de vragen die wij onze partners hierover stellen mag echt wel een tikkie hoger. Kijk voor de grap ook eens hoe je mailadres scoort op https://nl.internet.nl/test-mail/ en ga het gesprek hierover aan met je leveranciers om een volwassen cybercultuur te bevorderen.
  3. Samen met twee mede ondernemers voer ik een wekelijkse call over onze leadgeneratie en blikken wij terug op onze stappen daarin. Deels is dit een vorm van accountability afleggen over onze startende ondernemingen, maar ook biedt het een mini-community om informeel mee te sparren (die we hier ook op HigherLevel treffen, zeker tijdens de jaarlijkse BBQ 😁). Vanochtend hadden we het over een blinde vlek die ik vooralsnog uitdruk als acquisitieschaamte, hoewel dat e.e.a. nog niet helemaal passend omschrijft. Waar het over gaat is dat we tijdens congressen en bijeenkomsten in ons vakgebied nog niet automatisch de knop omzetten van een persoonlijk of inhoudelijk gesprek naar commerciële acquisitie. Het onderwerp en de innovatie daarop staat dan wel mooi centraal, maar zakelijk schiet je er niks mee op. Er is dus nog een interne blokkade of drempel te overwinnen om de gesprekspartner meer actief als potentiële klant te benaderen. De vraag is; hoe jullie deze stap hebben overwonnen en jezelf een nieuwe vaardigheid eigen gemaakt? Kun je tijdens het gesprek heel soepel van pet wisselen? Of doe je voorafgaand aan de entree van de bijeenkomst een check-in bij jezelf, zodat je zeker weet dat je het evenement bezoekt als ondernemer en geen vakidioot die enthousiast is over het onderwerp? Hebben jullie misschien zelfs een spiekbriefje gemaakt en daarin bepaalde gespreksvaardigheden opgenomen? Kortom, wat zijn jullie Tips & Tricks om acquisitieschaamte te overwinnen?
  4. Zonder helder bedrijfsplan (maar vanuit een verkenningsopdracht waar wel een KvK inschrijving nodig was) mijn onderneming verder op poten zetten 🫠 Veel moeten bijleren om in te zien dat acquisitie een ontbrekende vaardigheid was die ik nog steeds aan het trainen ben met meer focus op het bedrijfsresultaat. Hierbij heeft het mij overigens goed geholpen om toch aan het inzicht te geraken dat een onderzoeker en ondernemer twee totaal verschillende attitudes zijn. We kunnen de best beschikbare wetenschappelijke inzichten hebben, maar het achterhalen (of aanwakkeren van) de klantvraag is a different ball park entirely. Alle oneliners op een stokje gaan je niet helpen om dit aan te leren 😉
  5. Ik lees nu het boek van Zig Ziglar : On Selling Erg leerzaam om op een verfrissende manier tegen het acquisitieproces aan te kijken. Eerdere boeken die ik hierover las, maakten bij mij toch niet de impact die ik momenteel uit deze pagina's haal.
  6. Ben een beetje laat op het feest, maar ik vond de afgelopen sessie met de jonge ondernemers te Amsterdam vrij inspirerend. Als één van de gelukzalige maffo's die ook alles zo'n beetje van scratch ontwikkelt en op het gebied van ondernemersvaardigheden gelukkig nog veel leermomenten voor de boeg heeft, ben ik altijd verheugd om te sparren over zowel bedrijfsinhoudelijke als strategische vraagstukken. Tegelijk heb je als first-time business owner op het intuïtieve vlak nog wel een paar blind spots, daarvan word je je pas bewust als anderen het zonder gêne over hun business acumen leercurve hebben. Een spreker waaraan je jezelf op die wijze kunt spiegelen, dat lijkt me tof.
  7. Er valt o.a. op greenwashing vraagstukken nog een hoop nader te definiëren. Soms is iets wat van buitenaf op reclame lijkt, slechts een fractie wat aan de binnenzijde van een organisatie speelt. Dan krijg je de verkeerde indruk dat ze er niks mee doen, wat onjuist is. Op dit moment ben ik met een item rondom deze bezig, neem dus gerust contact op als je meer wil weten over het onderwerp. https://www.acm.nl/nl/publicaties/om-misleiding-met-duurzaamheidsclaims-te-voorkomen-stelt-de-acm-regels-op
  8. @Pieter__VH je hebt daar helemaal gelijk. Delta heeft hun KYC en CDD zaakjes blijkbaar nog niet goed op orde. Of dit een incident is dat vaker voorkomt, kunnen wij natuurlijk niet zeggen. Zaak is wel dat de online dienstverlening in de spotlights staat https://www.security.nl/posting/907256/AP+bezorgd+over+gebruik+van+chatbots+bij+klantenservice%3A+%27mag+mens+niet+vervangen%27 Een sticky topic is veelal ook niet permanent, maar daar gaan onze mods over.
  9. Ik vind dit wel een terechte heads-up. Als startend ondernemer doe je braaf je huiswerk en voer je het corvee uit zoals je denkt dat het allemaal hoort. Maar voor dit soort scenario's tref je geen waarschuwing. En eenmaal iets op het internet heeft gestaan, is het altijd vindbaar via bijv. https://archive.ph/ of https://web.archive.org/. Bij zulke pagina's kun je vast nog wel e.e.a. doen, maar waarom krijg je hier bij de KvK inschrijving geen advies of informatie over?
  10. Ik krijg altijd de kriebels van dit soort verhalen. Hoe apart is het dat er 'opeens' een figuur uit het luchtledige opduikt, net nu jij bezig bent met deze gesprekken? Daarnaast een vrij stevig bod neerlegt en de relatie tussen jou en je baas tegen je gebruikt in de onderhandelingen (om maar even te chargeren). Het riekt naar een gevalletje van deep competitive intelligence.
  11. Prikkelende vraag en ik sta hier nog wat dubbel in. Aan de ene kant zorgt het ontbreken van je bedrijf in de AI zoekmachine misschien al voor een gratis leadkwalificatie. Als potentieel klanten de po3p die daarin verschijnt al niet van kwalitatief werk kunnen onderscheiden, hoeveel heb je dan eigenlijk aan die klant? Aan de andere kant is dat misschien ook weer juist het segment waar je wel op zou willen richten 🤷
  12. I have attended a decent number of workshops at the SER. Though all in Dutch, I expect the below information will prove helpful in your situation as it discusses the topic in depth. Nr. 3 of the below URLs seems most relevant to your question https://www.ser.nl/nl/actueel/nieuws/lancering-dossier-grensoverschrijdend-gedrag https://www.ser.nl/nl/thema/arbeidsomstandigheden/dossiers/grensoverschrijdend-gedrag https://www.ser.nl/nl/actueel/nieuws/gesprek-ongewenste-omgangsvormen-werk https://www.ser.nl/nl/actueel/nieuws/terugblik-webinar-veilige-werkcultuur
  13. Ik heb dit in de tech sector eens van dichtbij mogen aanschouwen. De platformbouwer is maanden bezig geweest om zich in allerlei bochten te wurmen, onderzoek uit te zetten, onderhandelingen te voeren met tegenpartij, rituelen uitvoeren tot de merkenrechtgoden, etc.. Uiteindelijk bleek een naamswijziging zoals voorgesteld door @dArgent de meest opportune route en kon het de gebruikers ook niet veel boeien hoe het platform werd genoemd. Niet dat je nu zomaar overstag moet gaan, maar het is niet altijd de beste weg.
  14. Dit vraagt wel een zeer waakzaam oog, hoe je het ook bekijkt of promoot. Ik werk veel met personen in de veterinaire sector en als je de fipronil affaire eens doorneemt dan snap je hoe belangrijk het is om je huiswerk goed te doen. Stuur gerust een PM voor wat doorverwijzingen.
  15. Voor mij is duurzaamheid een must have in plaats van een nice to have. Als ondernemer in de natuurinclusieve stadsontwikkeling biedt het mij een sterk onderscheidend vermogen. Zowel zakelijk als privé lever ik namelijk een bewuste doorkijk naar toekomstbestendige beslissingen en mensen voelen het direct aan als je 'B-corp' bent geworden voor een imago-trucje. Is het dan altijd makkelijk om de juiste partners en klanten te vinden? Nee. En kom je soms ondernemers tegen die je als een wijsneus beschouwen? Ja. Maar wat is nu de reden dat we ondernemer zijn? Zelf het pad uitvinden en verbeteren, of dat van anderen verder stuklopen?

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.