Balvenie

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Balvenie's trofeeën

  1. Emmerce.nl doet elk jaar verslag van de beste online marketing bureau's. Daar zitten een aantal grote namen tussen waar je je vraagstuk bij neer zou kunnen leggen. Uit ervaring weet ik echter wel dat de grotere bureau's over het algemeen ook hele grote klanten hebben. En is dat is vaak een mismatch als je net start. Jij hoopt dat ze hun uiterste best doen voor jouw ''enorme'' mediabudget (bijvoorbeeld 1.000 euro per maand) terwijl ze klanten hebben met budgets van 100.000+ euro in de maand. Helaas is de inzet dan vaak ook minder. Het beste is als je begint om met een klein en gemotiveerd bureau in de regio samen te gaan werken. Iemand die langs komt en echt probeert jouw bedrijf te begrijpen en ook afhankelijk is van een goed resultaat (een beginnende ondernemer). Succes
  2. Daar heb ik inderdaad wel over nagedacht. Ik wilde mijn moeder destijds ook graag helpen (bedrijf stond er niet goed voor) en run het bedrijf inderdaad voor het grootste gedeelte. Het is alleen een lastige branche en veel omzet komt van herhaalbestellingen. Als ik nu alsnog voor mezelf moet beginnen ben ik vrees ik minimaal 5 jaar verder voordat het rendabel is. Lastig. Toch bedankt voor je reactie Derek-Jan.
  3. Vroeger waren die kosten (400 tot 800 euro per maand) wellicht nog te rechtvaardigen. Tegenwoordig draaien de meeste Google Ads automatisch op een algoritme met bijbehorende biedstrategieën. Met andere woorden: het optimaliseert en monitort zichzelf. Het opstellen van verschillende tekstadvertenties, experimenteren met rendabele zoekwoorden en andere zaken die expertise vereisten rechtvaardigde de hoge bedragen nog wel. Maar tegenwoordig als een campagne eenmaal draait kost het +- een uurtje in de maand om te monitoren en wat kleine wijzigingen toe te passen. Ik zou persoonlijk pas een bureau inschakelen als je €1000,- per maand uitgeeft (en dan niet meer dan 300 á 400 euro betalen aan het bureau).
  4. Dankjewel Hans. Probleem is een beetje dat moeders ontwijkend reageert als er over de overname wordt gesproken. Nu wil ik niet te pusherig overkomen/zijn omdat ik haar inmiddels ken en weet dat de hakken dan juist in het zand gaan. Dus op mijn initiatief een overname adviseur inschakelen zal wat wrijving opleveren. Maar goed, zal toch van mijn kant wat actie moeten komen, anders gebeurt het nooit.
  5. Beste forumleden, Ik werk sinds een aantal jaar binnen het bedrijf van mijn moeder. Ik ben inmiddels 31 en run in feite het bedrijf. Er is al een aantal keer gesproken over een eventuele overname, dit wil ik graag en mijn moeder heeft beloofd dat ik het bedrijf over kan nemen. De situatie waar ik wel mee zit, is dat de omzet maar blijft stijgen, iets wat natuurlijk positief is. Het product wat we verkopen ben ik via Google in de markt gaan zetten met best wat succes. De omzet is t.o.v. een aantal jaar geleden +- met 400% gestegen (toen zo'n €200.000 op jaarbasis, nu rond de €800.000). Het aparte is alleen een beetje dat de overname van het bedrijf voor mij steeds duurder zal worden. Ondanks de belofte die mij een aantal keer is gemaakt (ik werk er inmiddels 9 jaar) blijft de daadwerkelijke stap tot een overname steeds opgeschoven door mijn moeder worden lijkt het wel. Ik heb hier al een aantal keer naar gevraagd maar zonder al te veel succes. Ze zou een keer gaan praten met een adviseur. Desondanks blijf ik mij graag voor 200% inzetten voor dit bedrijf. Maar ik ben ergens bang dat ik mezelf in de vingers snijd, omdat ik een bedrijf groot maak en straks de hoofdprijs moet gaan betalen. Heeft iemand wellicht ervaring of tips voor deze situatie. Ook wat betreft financiering, zou dit bijvoorbeeld per jaar afgelost kunnen worden over een x periode? Bedankt voor jullie reactie.
  6. Met alle respect, maar 30 - 45 euro aan mediabudget (per maand) is ook wel erg weinig. Dat is €1,5 euro per dag. Ik weet niet op welke zoektermen je bezoekers probeert binnen te krijgen. Maar stel even je per klik €0,50 betaalt, dan praat je over 3 bezoekers per dag. Als je site dan ook nog eens matig is ingericht en/of de zoektermen waar je op adverteert niet relevant zijn zal je resultaat zo goed als 0 zijn. Met een dergelijk budget en geen inzage in de zoektermen kan je beter proberen zelf aan de slag te gaan en die 144 euro inzetten als klikbudget.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.