Luna1905

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Luna1905's trofeeën

  1. Volgens mij gaat het hier niet om consumentengarantie. Op hun offerte geadresseerd op naam van mijn zaak staat heel duidelijk zwart op wit dat ik 2 jaar garantie heb en die offerte heb ik ook ondertekend. De leverancier wil mij niet vertellen wie de fabrikant is (dus ik vermoed dat ze de apparaten zelf uit China goedkoop inkopen) en ik heb nooit hun handelsvoorwaarden gehad.
  2. Ja zojuist gedaan en nog mooier: vorig jaar was er ingebroken in mijn salon en al mijn apparaten gestolen en heb toen bij hun een nieuw apparaat besteld (was goed verzekerd gelukkig) en wat bleek: die lamp was ook doorgebrand en heb toen na 3 weken een nieuw handstuk gekregen en heb ze zojuist daar de mails en foto's van doorgestuurd. Ook een doorgebrande lamp dus dit is dus iets wat volgens mij vaker is gebeurd. Ik heb nog geen reactie van ze gehad maar ik sta toch sterk hierin denk je niet?
  3. Ja ik heb me vrijwillig aangemeld voor de KOR omdat ik door Corona 3 lockdowns had en daarna, toen we eindelijk weer open mochten de klanten wegbleven. Omdat ik nergens btw op terug kan vragen en alleen btw moet betalen over de behandelingen was het voor mij interessanter om de KOR aan te vragen. Ik heb trouwens de factuur van het apparaat teruggevonden en zie net dat ik zelfs 2 jaar garantie heb op het apparaat en toch vragen ze 6000€ voor een nieuwe handstuk
  4. Ik heb een salon in permanente ontharing en doe dat met behulp van een laser. Dit apparaat heb ik vorig jaar juni gekocht bij een leverancier in salontoebehoren. Mij is toen door hun verteld dat een laser in principe nooit kapot kan gaan omdat het anders werkt dan bv een ipl apparaat waar de lamp om de 50000 flitsen vervangen moet worden. Ik heb 11950€ voor dit apparaat betaald en sinds 3 weken werkt die niet meer. Het apparaat is door de leverancier opgehaald en zij heeft geconstateerd dat de lamp doorgebrand is en het hele handstuk vervangen moet worden: kosten 6000€ incl btw. Ik zeg bewust incl btw omdat ik vanwege zware terugloop van klanten onder de KOR val voor de belastingdienst dus ik kan geen btw terugvragen. Ik ben het niet met hun eens dat dat handstuk na een jaar al kapot is en zij er zo'n enorm bedrag voor vragen. Ik heb ca 10 klanten per maand dus het is absoluut niet overbelast geweest en zij zegt dat ze afgelopen vrijdag ermee naar de fabrikant is geweest en krijg alleen als conclusie te horen "dat het handstuk vervangen moet worden". Ik heb helaas geen rechtsbijstand maar wat zijn mijn rechten hierin en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.