Thijs321

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Thijs321's trofeeën

  1. Hallo, Ik weet dat het hier al vaker over is gegaan maar voor mijn specifieke geval is het nog niet geheel duidelijk. Ik als btw plichtige eenmanszaak heb goederen ingekocht uit China die zijn geleverd onder DDP voorwaarden. Ik heb het volledige bedrag incl. transportkosten betaald en de goederen zijn geleverd. Toen ik de leverancier vroeg om een factuur met daarop de betaalde btw, kreeg ik een factuur met: - Totaalbedrag - VAT (21%) - Totaalbedrag incl. VAT (21%) Mijn btw nummer is ook vermeld. Het laatste bedrag (Totaalbedrag incl. VAT (21%)) is wat ik heb betaald. De factuur specificeert dus de btw die ik heb betaald aan mijn leverancier maar wanneer, waar en aan wie de btw precies door mijn leverancier is afgedragen is mij een raadsel. Ik heb dus geen exacte specificatie van de invoer kosten die mijn leverancier heeft betaald. Kan ik ervan uitgaan dat mijn leverancier de door mij betaalde btw heeft afgedragen bij invoer? En kan ik het 'VAT' bedrag als voorbelasting opgeven bij mijn btw aangifte of is hier meer informatie voor nodig op de factuur? Of ligt verdere verantwoordelijkheid nu bij mijn leverancier? Alvast bedankt voor een antwoord.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.