Hallo,
Ik weet dat het hier al vaker over is gegaan maar voor mijn specifieke geval is het nog niet geheel duidelijk.
Ik als btw plichtige eenmanszaak heb goederen ingekocht uit China die zijn geleverd onder DDP voorwaarden. Ik heb het volledige bedrag incl. transportkosten betaald en de goederen zijn geleverd.
Toen ik de leverancier vroeg om een factuur met daarop de betaalde btw, kreeg ik een factuur met:
- Totaalbedrag
- VAT (21%)
- Totaalbedrag incl. VAT (21%)
Mijn btw nummer is ook vermeld.
Het laatste bedrag (Totaalbedrag incl. VAT (21%)) is wat ik heb betaald. De factuur specificeert dus de btw die ik heb betaald aan mijn leverancier maar wanneer, waar en aan wie de btw precies door mijn leverancier is afgedragen is mij een raadsel. Ik heb dus geen exacte specificatie van de invoer kosten die mijn leverancier heeft betaald.
Kan ik ervan uitgaan dat mijn leverancier de door mij betaalde btw heeft afgedragen bij invoer? En kan ik het 'VAT' bedrag als voorbelasting opgeven bij mijn btw aangifte of is hier meer informatie voor nodig op de factuur? Of ligt verdere verantwoordelijkheid nu bij mijn leverancier?
Alvast bedankt voor een antwoord.