Nikkie

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Nikkie's trofeeën

  1. Hartelijk bedankt voor jullie reacties en uitleg. Het is me nu duidelijk hoe de overlopende posten geboekt moeten worden. Nog even voor de volledigheid, de omzet en btw van de verstuurde facturen in december 2023, die ik betaald zal krijgen in januari 2024, neem ik dan niet mee in de btw aangifte van Q4 2023, maar in de btw aangifte van Q1 2024.
  2. Ik kom er niet uit hoe en of ik wel overlopende posten moet boeken. De boekhouding is volgens het kasstelsel. In december 2023 heb ik verkopen gefactureerd, die in januari betaald zullen worden. Volgens het kasstelsel boek je de omzet in zodra de betaling is voldaan, in januari dus. Maar de voorraad heb ik afgeboekt in december, deze is immers in december verkocht. Hetzelfde geldt voor een conceptstore waar ik verkoop, de gerealiseerde omzet van december 2023 wordt uitbetaald in januari 2024. Als ik de omzet pas in januari 2024 boek en de voorraad in december 2023 heb afgeboekt dan betekent dat dat de voorraad niet correspondeert met de verkopen. Mag ik dit zo boeken of ben ik verplicht om overlopende posten in de boekhouding op te nemen? En als dat zo is, boek je dan de omzet in december 2023 en de btw in januari 2024 of de omzet ook pas in 2024 wanneer het bedrag wordt bijgeschreven? En boek je dan btw en omzet als nog te ontvangen bedragen en komen deze op de balans? Ik heb er veel over gelezen, maar ben nu even de kluts kwijt. Volgens mij zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.