Hallo! Leuk dat je op mijn topic hebt geklikt. Via dit topic zou ik graag samen met jou willen sparren over de prijsstrategie van een online meubelwinkel, welke ik momenteel aan het opzetten ben.
Het is mijn doel om het online shoppen naar meubels toegankelijk te maken voor iedereen en de kloof tussen "fysiek" winkelen naar meubels en "online" winkelen naar meubels kleiner te maken. Dit zullen wij doen door AR tools op onze webshop, waardoor je producten zichtbaar kunt plaatsen in je eigen woonkamer, en zo een idee kunt schetsen hoe dit product in je eigen woonkamer staat.
Afgelopen week ben ik teruggekomen uit India. Na een weekje rond te lopen op een beurs in India heb ik dan ook verschillende fabrieken bezocht welke meubels produceren. Door dit proces een hele hoop opgestoken over hoe dit proces precies in zijn werk gaat. Ook ben ik wat gaan rekenen, om te kijken of dit überhaupt wel winstgevend kan zijn, en dit is dan ook waar ik een uitdaging zie die ik graag op dit topic zou willen bespreken.
Als ik kijk naar mijn concurrentie, en hun prijzen bekijk, valt het mij op dat de multiply van de totale kostprijs zeer laag ligt (rond de 2). De uitdaging die ik hier dan ook zie, is of dit wel genoeg is om een business te bouwen. Hebben jullie adviezen/tips over hoe jullie de prijsstrategie zouden aanpakken voor een online meubelwinkel, waardoor je toch nog kan concurreren met de concurrentie.
Met vriendelijke groet,
BramVun